Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Het merendeel is wat overdreven. Bijna 30.000 van verkocht in NL en in jan/feb zijn er 893 via export verdwenen.

Mitsubishi Outlander verkoopcijfers Nederland
Nederlanders haten de Mitsubishi Outlander PHEV

Maar de export hausse is logisch omdat de overheid alleen nieuwe auto's stimuleert. Op een beetje mrb korting na krijgt de normale loonslaaf niks aan voordeel. Ook voor de ondernemer is het na 5 jaar beter om de auto weg te doen. Beetje kortzichtig beleid als je het mij vraagt. En dat uit de mond van een loonslaaf met kleine onderneming die achtereenvolgens een Ibiza 1.2 tdi, Prius, Outlander PHEV, Leaf en nu een tesla Model 3 heeft gekocht. Ik doe braaf wat de overheid van me verlangd :).

De I-pace heb ik ook overwogen maar uiteindelijk destijds eerst voor de E-Niro gekozen. Veel meer "bang for your buck". Pas toen de Model 3 even goedkoper was dan eerst en ook nog eens leverbaar ben ik van de E-Niro naar de Model 3 gegaan.

Als het Ionity netwerk in Frankrijk volwassen genoeg is (lees, per 200 km een station) dan ga ik op zoek naar een tweedehands. Dat i.v.m. onze wens een vouwwagen te trekken. Dat kunnen we nu niet met onze M3 en MS75D. Ben heel benieuwd naar de verbruikscijfers van de I-Pace met een vouwwagen erachter.....
 
il_570xN.698951981_q0cb.jpg
 
Dit lijkt mij een compleet kansloze missie? Ik doe even de aanname dat de WLTP test gewoon correct is uitgevoerd.

Dan is de fout - lijkt mij - dat kopers de aanname doen dat de WLTP uitkomst een realistisch beeld schetst voor het werkelijk te behalen bereik. Dan ligt de fout bij de koper, niet bij de verkoper.

Ze hebben schijnbaar zelf ook door dat het een kansloze missie is. De site is uit de lucht en ook alle verwijzingen op Facebook werken niet meer.
 
Goed geregeld van Jaguar dat dat makkelijk kan door even langs de dealer te rijden. Die updates via internet ophalen geeft alleen maar gedoe.

Jaguar kent wel degelijk Over The Air updates, maar blijkbaar niet hiervoor. Bijzonder, of is dit een scheiding tussen kritieke veiligheids systemen en niet kritieke systemen? Dat zou op zich wel goed zijn.
 
Jaguar kent wel degelijk Over The Air updates, maar blijkbaar niet hiervoor. Bijzonder, of is dit een scheiding tussen kritieke veiligheids systemen en niet kritieke systemen? Dat zou op zich wel goed zijn.
Gelukkig hebben ze aardig wat dealers. Je bent zo een dag kwijt als je ook onderweg weer moet opladen om weer thuis te komen. Hopelijk de dag voor de update thuis gewerkt.
 
Wat erg fijn is bij Jaguar is als je belt er ook opgenomen wordt:rolleyes:. Helaas is het net als bij Tesla of Hyundai nog slecht gesteld met reserve onderdelen als je iets geraakt hebt.... Onze i-Pace staat er al weer een paar weken omdat we getest hebben of er ook daadwerkelijk een airbag onder de motorkap vandaan komt:oops:.
 
  • Helpful
Reactions: Ozzy
Autopilot bij Jaguar is dus waardeloos? ;)
Was meer iets in de trant van "A Mecanical problem with the right foot of the driver:oops:"

Oei, geen gewonden hoop ik?
Nee, alleen blik en ego schade. Bij Jaguar krijg je dan een Ford Fiesta als vervangwagen:confused:. Deze is netjes in de garage geparkeerd en pa rijdt momenteel weer met zn S-type rond.
 
Bij Jaguar krijg je dan een Ford Fiesta als vervangwagen:confused:. Deze is netjes in de garage geparkeerd en pa rijdt momenteel weer met zn S-type rond.
Ik kende iemand die problemen had met zijn Porsche Cayenne, en telkens kleinere en kleinere vervangwagens gaven, tot ze 'm een VW Polo mee gaven, die ie recht naar de nabije BMW dealer reed om zijn Cayenne in te ruilen op een X5.
 
Ik rijd sinds een tijdje ook 100% elektrisch en dat bevalt meer dan prima.
Helaas niet de i-Pace. Maar ik zou toch graag gebruik maken van hun abonnement.
Is er iemand die zijn of haar pas niet gebruikt die ik zou kunnen overnemen. Eventueel tegen betaling of te ruilen tegen een Plugsurfing pas met extra laadtegoed.
Kan hem thuis ophalen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB