Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Jaguar i-Pace

This site may earn commission on affiliate links.
Uiteindelijk is het wel jammer dat de I Pace als het ware door de mand gevallen is. Juist de I Pace wordt veelvuldig aangehaald bij het benoemen van ingewortelde vooroordelen tegen elektrisch rijden. En dat is jammer. Ik vind het zeker een mooie auto.
Ik fiets regelmatig langs de lokale Jaq dealer en er is geen beweging in de 15-tal I pace’s op het parkeerterrein.
 
Zet de perikelen rondom Tesla toch ook wel weer in een ander perspectief. Het gaat bij Tesla niet allemaal geweldig qua aflevering en after sales service, maar Jaguar maakt volgens dit artikel ook geen sterke indruk.

Wel jammer, want ik zie liever naast de Tesla meer goede auto's op de markt komen om zo de overgang naar meer elektrisch rijden te stimuleren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ken een paar mensen met een I-pace die er toch tevreden mee zijn. Als je weet wat je koopt kan ook een I-pace de juiste auto zijn. Ik ga bijvoorbeeld nooit met de auto op vakantie en zou nu kunnen leven met mindere range.
Smaken verschillen natuurlijk, maar met de mindere range en minder ruim interieur zou ik net een lagere prijs verwachten om concurrentieel te blijven, en dat is nu niet.
 
Ik vind het opvallend dat journalisten zo positief waren over het rijgedrag, terwijl dat ding los doorheen de kegels boort bij de elandtest...

Dat weggedrag noemen ze in de autojournalistiek sportief. Ik heb er mee gereden en dacht dat ik in een Opel Zafira zat. Een klaverblad neem je overhellend en schuivend over de voorwielen. Meerdere media zijn er heel content mee met dit “speelse” weggedrag.
 
Ja, want ik dacht dus dat de autojournalisten gecharmeerd waren van het goede sportieve rijgedrag, en voor de rest geen voeling hadden dat een auto van +80K wel wat groter mag zijn en wat meer range mag hebben, en dat er omdat er klassieke knopjes in zaten dat het beter afgewerkt aanvoelt dan een Tesla.

Maar met dergelijk rijgedrag is het me duidelijk dat autojournalisten van niks weten, of de boel moedwillig belazeren.

Dat gaat overigens niet voor ze allemaal op; ik zie een nieuwe generatie verschijnen die wel al het verschil tussen AC en DC weten, en de verschillende laadsnelheden, en realistische range en kunnen rekenen in kW's en kWh's, en ook eens durven rijassistentiesystemen te proberen.
 
Ik denk in NL dan aan Frank Jacobs, en zelfs Frank en Gert van de ANWB Auto kan ik verdragen. Grote missers zijn de heren van Autoblog .nl die in hun filmpjes nauwelijks voeling lijken te hebben met hun product, behalve dat het hard door de bochten kan.

Internationaal vind ik CarWOW ok, en eigenlijk ietsje beter dan Fully Charged. DrivingElectric is vrij nieuw en ze zijn heel goed, maar da's ook omdat ze zich focussen op elektrisch en hybride. Missers daar zijn Top Gear, Carfection en Autocar.

Los gezegd, de echte auto enthousiasten zijn de slechtste journalisten. Of ze leggen de nadruk op rijervaring, en liggen niet wakker van betalen, ergens geraken en tanken. Voor hun is het rijden het doel, terwijl de goeie journalisten wel wakker liggen van alle randanimatie die bij een auto hoort, zoals hoeveel het kost, hoever het gaat en hoe comfortabel je van A naar B geraakt, liefst nog op de snelst mogelijke legale manier.
 
Ik denk in NL dan aan Frank Jacobs, en zelfs Frank en Gert van de ANWB Auto kan ik verdragen.
Frank van de anwb kan ik nou juist niet zo goed hebben. Over de Kia Niro zei hij "je kan ook op de 39kWh versie (i.p.v. de 64kWh) wachten want die is sneller vol" :confused:
En bij de vergelijkingstest tussen de Niro en de M3 bepaalde hij het verbruik aan de hand van de gom. Die past zich aan aan het rijgedrag de afgelopen 20 ritten dus de berekening sloeg nergens op.
Internationaal vind ik CarWOW ok, en eigenlijk ietsje beter dan Fully Charged.

Fully charged heeft voor mij afgedaan toen ze over de Niro zeiden "the battery has a capacity of 64 amp hours". Dat moet 64 kWh of iets van 160 amp hours zijn. Als je de eenheden niet eens snapt...

Ik kijk het liefst naar de (semi) amateurs als James and Kate en Nyland.
 
Ik denk in NL dan aan Frank Jacobs, en zelfs Frank en Gert van de ANWB Auto kan ik verdragen. Grote missers zijn de heren van Autoblog .nl die in hun filmpjes nauwelijks voeling lijken te hebben met hun product, behalve dat het hard door de bochten kan.

Internationaal vind ik CarWOW ok, en eigenlijk ietsje beter dan Fully Charged. DrivingElectric is vrij nieuw en ze zijn heel goed, maar da's ook omdat ze zich focussen op elektrisch en hybride. Missers daar zijn Top Gear, Carfection en Autocar.

Los gezegd, de echte auto enthousiasten zijn de slechtste journalisten. Of ze leggen de nadruk op rijervaring, en liggen niet wakker van betalen, ergens geraken en tanken. Voor hun is het rijden het doel, terwijl de goeie journalisten wel wakker liggen van alle randanimatie die bij een auto hoort, zoals hoeveel het kost, hoever het gaat en hoe comfortabel je van A naar B geraakt, liefst nog op de snelst mogelijke legale manier.
Als jij die jongens van de ANWB kunt verdragen kan jij met IEDEREEN door één deur. Die kan ik dan weer totaal niet verdragen omdat ze ook helemaal GEEN informatie geven en alleen slap...
 
Ik denk in NL dan aan Frank Jacobs, en zelfs Frank en Gert van de ANWB Auto kan ik verdragen. Grote missers zijn de heren van Autoblog .nl die in hun filmpjes nauwelijks voeling lijken te hebben met hun product, behalve dat het hard door de bochten kan.

Internationaal vind ik CarWOW ok, en eigenlijk ietsje beter dan Fully Charged. DrivingElectric is vrij nieuw en ze zijn heel goed, maar da's ook omdat ze zich focussen op elektrisch en hybride. Missers daar zijn Top Gear, Carfection en Autocar.

Los gezegd, de echte auto enthousiasten zijn de slechtste journalisten. Of ze leggen de nadruk op rijervaring, en liggen niet wakker van betalen, ergens geraken en tanken. Voor hun is het rijden het doel, terwijl de goeie journalisten wel wakker liggen van alle randanimatie die bij een auto hoort, zoals hoeveel het kost, hoever het gaat en hoe comfortabel je van A naar B geraakt, liefst nog op de snelst mogelijke legale manier.

Ik vind carwow echt leuk om naar te kijken. Goeie leuke reviews en een duidelijke testprocedure.
 
Ik heb onlangs zelf eens Ipace gereden en vondt het best een leuke ervaring.

Toegegeven, ik moest mijn bestuurdersdeur zelf dichttrekken en het centrale display leek enorm klein maar de auto reed best wel aangenaam. Die grote “toerenteller” en het imitatie motorgebrom hadden van mij niet gehoeven. De auto waar ik mee reed had luchtvering en die blijkt wel absoluut noodzakelijk.

Ivm range: de Ipace waar ik mee reed had 6000km op de teller en gaf bij volle lading 307 km range aan. Dat is wellicht de eerlijk te verwachten range. Enkele dagen later zit ik bij een klant in een nagelnieuwe Ipace om zijn mobiele telefoon te koppelen. Bleek dat die volgens het display bij een SOC van 90% nog 380km range zou gehad hebben. Dat was wellicht nog erg optimistisch.

Al bij al denk ik dat je kan stellen, dat als Tesla te “gadget achting” aandoet, de Ipace een goed alternatief is.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb onlangs zelf eens Ipace gereden en vondt het best een leuke ervaring.

Toegegeven, ik moest mijn bestuurdersdeur zelf dichttrekken en het centrale display leek enorm klein maar de auto reed best wel aangenaam. Die grote “toerenteller” en het imitatie motorgebrom hadden van mij niet gehoeven. De auto waar ik mee reed had luchtvering en die blijkt wel absoluut noodzakelijk.

Ivm range: de Ipace waar ik mee reed had 6000km op de teller en gaf bij volle lading 307 km range aan. Dat is wellicht de eerlijk te verwachten range. Enkele dagen later zit ik bij een klant in een nagelnieuwe Ipace om zijn mobiele telefoon te koppelen. Bleek dat die volgens het display bij een SOC van 90% nog 380km range zou gehad hebben. Dat was wellicht nog erg optimistisch.

Al bij al denk ik dat je kan stellen, dat als Tesla te “gadget achting” aandoet, de Ipace een goed alternatief is.
De iPace voelt meer als een normale auto aan. En is goed in elkaar geschroefd.