Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.

This site may earn commission on affiliate links.
VTG is volgens mij niet zo nadelig voor de batterij, mits beperkt tot de centrale SOC. In vergelijking met rijden is het terugvoervermogen ter grootte van enkele kW via VTG te vergelijken met druppelontladen.
Enkele kW is zeker geen bezwaar. Maar als de besturing door bijv. een provider gebeurt zal deze provider graag meer willen ontladen. Het net stabiliseert niet echt als een aantal Tesla's ieder enkele kW terugleveren.

Tesla zal dit sowieso onmogelijk maken. Als dit wel mogelijk zou worden zullen er gerust weer een aantal lieden zijn die bij een SuC gaan laden en thuis gaan ontladen.
 
Is het in de huidige opzet ook echt onmogelijk gemaakt door Tesla of alleen ontmoedigd (door de garantie op te heffen)?
Elon Musk heeft herhaaldelijk gezegd dat ie VTG onzinnig vindt. Op dit moment is het alleen mogelijk om wat energie via de sigarettenaansteker en de USB verbinding te 'oogsten'.
Als er meer stroom aan de accu zou worden onttrokken zal Tesla dit eenvoudig kunnen vaststellen en maatregelen nemen.
 
Geen idee of de cijfers kloppen maar wel een interessant relaas van de topman van Shell. Hier zit zeker een kern van waarheid in.

Van Beurden: 'Stel haalbare doelen, anders wordt energietransitie grote teleurstelling' Cookiewall | Het Financieele Dagblad
Ik heb het artikel niet gelezen maar ik hoor hier de autofabrikanten over het aanscherpen van de euro normen met dezelfde klacht... :confused:

Adapt or die.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb het artikel niet gelezen maar ik hoor hier de autofabrikanten over het aanscherpen van de euro normen met dezelfde klacht... :confused:

Adapt or die.

Lees het artikel dan in plaats van ongeinformeerd te reageren. Temeer omdat veel mensen hier juist de ICE voorstanders van ongeinformeerdheid betichten.

Shell gaat echt geen dingen beweren die helemaal tegen hun businessmodel zijn maar dat is geen reden om het op basis van alleen de quote af te doen als onzin...
 
Lees het artikel dan in plaats van ongeinformeerd te reageren. Temeer omdat veel mensen hier juist de ICE voorstanders van ongeinformeerdheid betichten.

Shell gaat echt geen dingen beweren die helemaal tegen hun businessmodel zijn maar dat is geen reden om het op basis van alleen de quote af te doen als onzin...
Ik heb een poging gedaan voordat ik het schreef, maar werd ontmoedigd door zowel een cookie pagina als een registratiepagina. Met mijn kinderlijk korte spanningsboog was het natuurlijk veel aantrekkelijker om dan maar een snedige opmerking op het forum te plaatsen :D:p

Desondanks, de combinatie FD en CEO van Shell neem ik met een enorm grote brok zout.
 
  • Love
Reactions: FVO
Geen idee of de cijfers kloppen maar wel een interessant relaas van de topman van Shell. Hier zit zeker een kern van waarheid in.

Van Beurden: 'Stel haalbare doelen, anders wordt energietransitie grote teleurstelling' Cookiewall | Het Financieele Dagblad


Van Beurden: "Vervoerders die een zware vracht over de weg of over het water over een grote afstand elektrisch willen verplaatsen, staan op dit moment voor de keuze: vervoer ik mijn vracht, óf vervoer ik de batterijen? Want allebei is vooralsnog niet werkbaar."

Ik begrijp dat hij de Semi niet erg serieus neemt. Of zou hij er nooit van gehoord hebben?
 
  • Like
Reactions: ebullio
Van Beurden: "Vervoerders die een zware vracht over de weg of over het water over een grote afstand elektrisch willen verplaatsen, staan op dit moment voor de keuze: vervoer ik mijn vracht, óf vervoer ik de batterijen? Want allebei is vooralsnog niet werkbaar."

Ik begrijp dat hij de Semi niet erg serieus neemt. Of zou hij er nooit van gehoord hebben?

Bij mijn weten is de Semi nog niet leverbaar. De woorden “op dit moment” en “vooralsnog” maken dat aan de opmerking van Van Beurden geen woord is gelogen.
 
  • Informative
Reactions: Ipe
Bij mijn weten is de Semi nog niet leverbaar. De woorden “op dit moment” en “vooralsnog” maken dat aan de opmerking van Van Beurden geen woord is gelogen.
Hij had ook kunnen zeggen: “Binnen afzienbare tijd is het mogelijk zware vracht over de weg volledig uitstootvrij te vervoeren, zonder gebruik van onze fossiele brandstoffen. Waar dat nog wel een probleem is wordt er hard aan gewerkt om dat ook op te lossen.”

Zou ook geen woord aan gelogen zijn. Had wel tot heel wat meer krantenkoppen geleid.
 
  • Like
Reactions: basvk and ebullio
Wij hebben een coachingspraktijk, maar ik heb er een mooi verhaal van gemaakt met een mogelijke uitbreiding in diversiteit van mijn diensten. Dus ebullio zit niet ver van de waarheid.;)
Ah, dat verhaal kan ik dan ook ophangen over ons advocatenkantoor: wij staan onze cliënten niet alleen bij in de rechtszaal, maar voorzien onze cliënten ook van zonnepanelen! Duurzaam procederen noemen wij dat! :D

Ik heb mijn huidige 36 panelen overigens ook zelf geïnstalleerd, dus weet er ook echt (iets) van af.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and Wim S.
Ah, dat verhaal kan ik dan ook ophangen over ons advocatenkantoor: wij staan onze cliënten niet alleen bij in de rechtszaal, maar voorzien onze cliënten ook van zonnepanelen! Duurzaam procederen noemen wij dat! :D

Ik heb mijn huidige 36 panelen overigens ook zelf geïnstalleerd, dus weet er ook echt (iets) van af.
Ik weet nou niet of ik moet hopen dat dit advocatenbureau het heel druk krijgt of juist niet. Wel hoop ik dat dit advocatenbureau het drukker krijgt dan zijn concullega's.