Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het goed voorheb wàs er 100 jaar geleden wel een serieuze concurrentie tussen BEV en benzinemotor (en zelfs stoom-automobiel - de technologie van die laatste was trouwens in de eerste jaren het verst gevorderd, maar vereiste zowél een bestuurder àls een "chauffeur", namelijk degene die de oven regelmatig van kolen voorzag). Over een aantal jaren zal het begrip chauffeur dus eindelijk opnieuw zijn oorspronkelijke definitie hebben - niet diegene die rijdt, want dat zullen onze Tesla's dan vanzelf wel doen, maar diegene die de wagen regelmatig van stroom voorziet :) (en die de voorverwarming aanzet via de App).

Deze auto (kan mij het merk niet meer herinneren) staat op Autoworld Brussels en is een BEV van meer dan 100 jaar geleden:

View attachment 504562

Weet eigenlijk niet waarom de BEV indertijd dat pleit heeft verloren tegen de benzine-auto. Ik kan me voorstellen dat het mogelijk te maken had met gebrek aan snelladers onderweg, gebrek aan laders thuis, en iets met range :). Aan snelheid zal het niet gelegen hebben : de snelste wagen in 1900 (en de eerste die boven de 100km/u ging) was een BEV (en nog van Belgische makelij ook) : de Jamais Contente:

k2_items_src_4852317b1ca94a539fd961e212efff57.jpg
De batterijtechniek was nog niet op het peil dat er een redelijke actieradius mogelijk was. Met ICE lukte dat wel.
 
Als ik het goed voorheb wàs er 100 jaar geleden wel een serieuze concurrentie tussen BEV en benzinemotor (en zelfs stoom-automobiel - de technologie van die laatste was trouwens in de eerste jaren het verst gevorderd, maar vereiste zowél een bestuurder àls een "chauffeur", namelijk degene die de oven regelmatig van kolen voorzag). Over een aantal jaren zal het begrip chauffeur dus eindelijk opnieuw zijn oorspronkelijke definitie hebben - niet diegene die rijdt, want dat zullen onze Tesla's dan vanzelf wel doen, maar diegene die de wagen regelmatig van stroom voorziet :) (en die de voorverwarming aanzet via de App).

Deze auto (kan mij het merk niet meer herinneren) staat op Autoworld Brussels en is een BEV van meer dan 100 jaar geleden:

View attachment 504562

Weet eigenlijk niet waarom de BEV indertijd dat pleit heeft verloren tegen de benzine-auto. Ik kan me voorstellen dat het mogelijk te maken had met gebrek aan snelladers onderweg, gebrek aan laders thuis, en iets met range :). Aan snelheid zal het niet gelegen hebben : de snelste wagen in 1900 (en de eerste die boven de 100km/u ging) was een BEV (en nog van Belgische makelij ook) : de Jamais Contente:

k2_items_src_4852317b1ca94a539fd961e212efff57.jpg

Deze auto uit de vorige eeuw had zelfs al een soort van Autopilot (mits je in het karrenspoor van de voorganger bleef met je wielen ;))
 
  • Funny
Reactions: Lexikon
En tijd geleden een mooie documentaire daarover gezien. Electrisch auto's waren behoorlijk succesvol in stedelijke gebieden zoals Manhattan. Maar idd, zodra je een beetje daarbuiten kwam, was het afgelopen met de pret

Wow, niet alleen in de USofA:
laadpaal 1903.png


En reeds in 1902 nam de Hannover brandweer hun eerste E-bluswagen in gebruik. Voel ik me toch wat minder modern... :p
 
Erferlijk? Er staat heel duidelijk:

View attachment 527610

Als je er dan voor kiest om verder te lezen dan weet je toch van te voren wat je kunt verwachten? Is er een automerk dat in haar advertenties auto's (of concepten) van de concurrent aanbeveelt?

Het is een ‘keuzehulp’ voor de vraag elektrisch/hybride/ice en je kan nooit uitkomen op elektrisch (en waarschijnlijk ook niet op ice).

Dat is misleidende reclame.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Bas.