Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Lol. Die nieuwe hardware heb ik al sinds levering en die vuilnisbakken zijn er al +1jr ... Het wordt stilletjes aan tijd voor het echte werk, ook in Europa!
De ijzingwekkende stilte vanuit Tesla verraad de planning voor Europa voor de komende jaren... ... inderdaad... ...helemaal niks. Bedankt dat we uw schenking mogen ontvangen.

Het probleem is gewoon te complex. Elk land in Europa heeft gewoon eigen regels, borden, lijnen, kleuren, gedrag, etc. Zie je het al voor je dat de auto over de grens heen rijdt en even de Belgische FSD firmware inlaad? En met welk land gaan ze beginnen? Denk dat China meer klanten heeft.
 
De ijzingwekkende stilte vanuit Tesla verraad de planning voor Europa voor de komende jaren... ... inderdaad... ...helemaal niks. Bedankt dat we uw schenking mogen ontvangen.

Het probleem is gewoon te complex. Elk land in Europa heeft gewoon eigen regels, borden, lijnen, kleuren, gedrag, etc. Zie je het al voor je dat de auto over de grens heen rijdt en even de Belgische FSD firmware inlaad? En met welk land gaan ze beginnen? Denk dat China meer klanten heeft.
Canada en Noorwegen zijn al confirmed als volgende FSD Beta landen op korte termijn. Ik heb goede hoop dat NL ook in een paar maanden aan de beurt is (zie ook dit soort vacatures), maar het blijft natuurlijk afwachten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het is niet zo dat als FSD Beta eindelijk een closed release krijgt in Nederland, dat het dan nog minimum anderhalf jaar zou duren alvorens er publiek een spoor van zou zijn:
  • Enkele maanden geleden waren er verschillende vacatures in Canada en verschillende landen in Europa voor autopilot testers. Ik denk zelfs dat ik die hier in dit topic heb aangehaald
  • Daarnaast zijn er binnen Tesla 2 teams die aan FSD werken: het AI team van Andrej Kaparthy dat werkt aan herkenning op basis van camerabeelden, en het echte FSD team dat werkt aan correct reageren op wat de AI heeft herkend.
  • Wat betreft herkenning kan je uit het verloop van FSD Beta zien dat de eerste versies daar redelijk mee overweg konden. Maar qua reageren was FSD vaak traag. Nu, met de latere versies is dat reageren ook aanzienlijk verbeterd.
  • In grote lijnen is het wegennet van de VS en Canada gelijkaardig, en verschilt het ook niet zoveel met Europa. Europa gebruikt andere verkeersborden, maar ik denk dat iedereen nu wel weet dat FSD geen probleem heeft om verkeersborden te herkennen.
  • Waar het wel op misloopt, is het reageren. En daar zie je nu met FSD Beta dat dat reageren telkens beter gaat.
Mijn punt is: als het reageren op punt is, en het herkennen voor Europa is aangepast, behoeft FSD Beta voor Europa geen lange ontwikkeltijd.

Ik ben er overigens van overtuigd dat sommige werknemers van Tesla momenteel in Europa rondrijden met FSD Beta.
 
10.6 release notes:
182kg20eig381~2.jpg


Nu wachten op de eerste video's.
 
Mercedes' Level 3 is enkel op vooraf bepaalde snelwegen, tot 60 km/u.

Ik denk dat je bij Tesla nog altijd beter af bent.
En toch “kiest” Tesla ervoor om niet op level 3 te gaan rijden🤔
Als ze zo graag willen promoten dat ze de concurrent ver vooruit zijn zou je toch ook graag op level 3 willen rijden zou je denken.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de software niet specifiek willen maken voor enkel een aantal stukken snelweg.
 
En toch “kiest” Tesla ervoor om niet op level 3 te gaan rijden🤔
Als ze zo graag willen promoten dat ze de concurrent ver vooruit zijn zou je toch ook graag op level 3 willen rijden zou je denken.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de software niet specifiek willen maken voor enkel een aantal stukken snelweg.
Omdat level 3 met veel regeltjes komt. Zoals bv niet harder dan 60, enkel op bepaalde snelwegen in Duitsland.

Dan ben ik heel tevreden met level 2 waar 1 hand los aan het stuur voldoende is. Level 2 bij Mercedes betekent nl dat je je duimen op bepaalde sensoren moet houden.
 
Ik zie eigenlijk enkel een geo-fenced versie van navigate on autopilot in de file tot 60km/uur…..zonder lane change …. Dus gewoon een iets intelligentere versie van een adaptive cruise control met een beperkte vrijgeleide van de overheid.

Vooral meer marketingwaarde dan technisch vernuft voor zover ik het kan inschatten.

Dit is geen level 3, dit is level 3 met een enorme hoop voorwaarden waardoor het een redelijk slap aftreksel wordt en erg gelimiteerd kan ingezet worden. Maar goed, het papiertje is binnen zeker?

Last van “spook”-remmen met het hele arsenaal aan sensors en andere hardware zal men wss niet hebben 🤓
 
Ik zie eigenlijk enkel een geo-fenced versie van navigate on autopilot in de file tot 60km/uur…..zonder lane change …. Dus gewoon een iets intelligentere versie van een adaptive cruise control met een beperkte vrijgeleide van de overheid.

Vooral meer marketingwaarde dan technisch vernuft voor zover ik het kan inschatten.

Dit is geen level 3, dit is level 3 met een enorme hoop voorwaarden waardoor het een redelijk slap aftreksel wordt en erg gelimiteerd kan ingezet worden. Maar goed, het papiertje is binnen zeker?

Last van “spook”-remmen met het hele arsenaal aan sensors en andere hardware zal men wss niet hebben 🤓
Leuk dat je de marketingwaarde van zo een zelfstuurinrichting noemt. Daar zou bijvoorbeeld Elon Musk nog zoveel meer uit kunnen halen bij Tesla autopilot
 
  • Like
Reactions: job-lek