Phil V
Well-Known Member
Als de de bestuurder niet aansprakelijk is, wie dan wel? Zal Mercedes de schade betalen als je op level 3 op een everzwijn rijdt?ik denk dat zelfs summon level 2 is zolang de bestuurder aansprakelijk blijft
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als de de bestuurder niet aansprakelijk is, wie dan wel? Zal Mercedes de schade betalen als je op level 3 op een everzwijn rijdt?ik denk dat zelfs summon level 2 is zolang de bestuurder aansprakelijk blijft
Dat is het idee van level 3, met dit verschil dat level 3 niet alles kan, en op voorhand op tijd de controle aan de bestuurder moet geven als het systeem een hindernis ziet die het niet kan voldoen.Als de de bestuurder niet aansprakelijk is, wie dan wel? Zal Mercedes de schade betalen als je op level 3 op een everzwijn rijdt?
Denk dat het heel lang zo blijft dat bestuurder aansprakelijk blijft. Ook al stuurt de bestuurder niet letterlijk. Level 4 dus?ik denk dat zelfs summon level 2 is zolang de bestuurder aansprakelijk blijft
Dan hebben we straks vier bestuurder, ik roep 'slower', mijn vrouw 'STOP' en de kids 'faster,faster,faster'. Totale anarchie in de auto.Nu krijgt de bestuurder waarschuwingen van FSD, maar kan hij zelf enkel ingrijpen door hem uit FSD te halen.
Eigenlijk zou FSD sneller kunnen leren als de bestuurder zou kunnen helpen met simpele voice commando's zoals:
stop, wait, go, slower, faster...
Daar is het rechter scroll wieltje toch al voor. Net zoals dat linker stalk knopje de ai voor de ruitenwissers een schop geeft dat het neurale nog-net-niet-werkt. Ik heb dit weekeinde mijn autowipers weer te veel moeten bijdrukken als de voorruit ondoorzichtig bleef in de motregenNu krijgt de bestuurder waarschuwingen van FSD, maar kan hij zelf enkel ingrijpen door hem uit FSD te halen.
Eigenlijk zou FSD sneller kunnen leren als de bestuurder zou kunnen helpen met simpele voice commando's zoals:
stop, wait, go, slower, faster...
Nog steeds 10.
10,11,12 of 13. Het zijn maar nummers. 2021 is ook een nummer, weer een jaar voorbij. Weer een jaar zonder FSD vooruitgang voor Europa. Eigenlijk kan de auto nauwelijks meer dan toen hij de showroom uit reed. En dat na 2 computerupgrades. Mind-blowing.Nog steeds 10.
En fun software zit ik ook niet op te wachten.
Geen idee van de azijnprijs, wel van de realiteit: de wetgeving mbt autonoom rijden (Ll4/L5) loopt in Nederland (en eigenlijk ook in de rest van de EU) mijlenver achter met, bijv., Californië. FSD is echt de komende 2 a 3 jaar in Nederland niet aan de orde. En dan ben ik nog bullish.Is het azijn in de aanbieding dit weekend?
Dit topic gaat over FSD beta, en nee dat is er nog niet in Europa. Hopelijk begin volgend jaar, tot dan is het FSD beta videos afwachten uit de US.
R157e.pdfDus vergeet waar Tesla zit qua FSD: de wetgeving in Nederland staat het voorlopig simpelweg niet toe.
Eeuwige roem, bwa ….Max tot 60km/uur in de file, zonder veranderen van rijstrook en enkel als de zon schijnt. Echt, ik ben onder de indruk …. als dat level 3 is, snap ik waarom m’n bij Tesla hier niet om maalt.R157e.pdf
Al vanaf 1 januari 2021 had Tesla tot 60km/h autonoom kunnen rijden op wegen zonder fietsers. Helaas gaat Mercedes er van door met de eeuwige roem:
CarWaleMercedes-Benz gets official authorisation for conditionally Level 3 automated driving14 hours ago
Je hebt te laat gekocht. Ik heb wel spectaculaire verbeteringen meegemaakt. Op een bepaald moment vertraagt vooruitgang. De regel van Pareto: 80% vd functionaliteit met 20% vd effort en voor de laatste 20% vd functionaliteit is 4 keer zo veel effort nodig.10,11,12 of 13. Het zijn maar nummers. 2021 is ook een nummer, weer een jaar voorbij. Weer een jaar zonder FSD vooruitgang voor Europa. Eigenlijk kan de auto nauwelijks meer dan toen hij de showroom uit reed. En dat na 2 computerupgrades. Mind-blowing.
Volgend jaar gaat de auto vol loze beloftes ingeruild worden voor een auto die gewoon doet wat er bij aanschaf aan opties aangevinkt is. Saai maar voorspelbaar. Misschien nog niet eens zo'n slechte gedachte.
Werken die beta ruitenwissers dan wel?Op een gemiddelde vrolijke zaterdagavond hebben wij zelfs op de snelwegen fietsers die de snelste weg naar huis nemen