Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Met dit weer een heerlijke douche gekregen binnen in de Model S het dak lekt weer :crying:

Zitten je afvoerbuisjes niet verstopt?

Bij mij is er nu ook weer een dicht. Daardoor blijft water in de rand om je panodak staan.
Als je wegrijd na een beste bui dan klotst het van links naar rechts en andersom. Kan nooit goed zijn op de lange duur. Lekkage zou me dan niet verbazen.

Pano dak stukje open en afvoerbuisjes leegblazen is de oplossing.
 
De betere oplossing zou zijn; een modificatie van Tesla met grotere afvoerbuisjes die minder snel verstopt raken. [emoji4]

Eens, ik ben een groot fan van Tesla, maar het lekkende dak kom ik net even te vaak tegen op internet. Ik weet dat dit in principe nog niks zegt over de grootte van het "probleem", maar het is wel jammer om te horen dat het nog steeds voorkomt.
 
BMW kent precies hetzelfde probleem bij de E61. Met als bijkomend extraatje dat het water naar de laagste plek toe loopt, onderin de kofferbak. En waar zit alle peperdure elektronica? Juist... Meteen voor duizenden euro's schade.

Yep. Die heb ik ook meegemaakt helaas. Heb toen eigenhandig de afsluitertjes onderaan die buisjes afgeknipt en paar gaatjes in de kofferbak geboord voor de afwatering mocht t nog eens gebeuren.
 
Er zit geen vuil in. Hij is al eens binnen geweest daarvoor een paar maanden geleden.
Het mag alleen niet regenen voor de californian car daar kan hij niet tegen.

Indien de auto niet waterpas staat maar met de neus aflopend kan het water minder goed weg, er komt water te staan in de binnenste rail. De grootste afvoerkanalen zitten achteraan maar indien het water in de binnenste rail staat komt dat bij de eerste bochten het interieur binnen. Andersom parkeren een optie?
 
niet echt janken maar bij het Sec in zaventem doen ze een tweede poging mijn dual charger te activeren, begin januari was dat niet gelukt.


Bij een hardware aanpassing moet de configuratie worden aangepast in de wagen.
blijkbaar wil mijn S70D de 2 de lader nog steeds niet toevoegen aan de configuratie.

US is bezig te kijken blijkbaar hebben ze dat nog niet voorgehad in Benelux ;)

Ik heb een P85 Classic vervangwagen wat me opvalt :

* zwaardere frunk kap
* gigantisch grote frunk in vergelijking met een dual drive
* wielen slippen sneller door
* regen werkt op eerste gevoel harder tot 60Kw
* motor maar veel meer geluid veel meer brom
* cruis control stick is veel te groot ivm mijn 70D, heb al paar keer cruis control opgezet ipv pinker ( richtingaanwijzer voor de Ndl onder ons ;-)
* boven 70 acceleratie lijkt sneller, in een paar seconden zat ik aan 160km, 70D is iets trager