Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hier geloof ik dan weer helemaal niets van.
De marge op high end auto's is beter dan op de volume modellen.
Kijk maar naar Porsche (high end VAG :crying:). Een compleet motorblok kost die fabrikant een paar duizend euro. Een extra turbo, wat zwaardere remmen en betere wielophanging creëert een model dat vele tienduizenden euro duurder is.
Dat hoeft echt niet verdient te worden met viercylinder Boxster modellen. :wink:
Van die andere VW, ook wel Bugatti genoemd, heb ik wel eens horen zeggen dat er een EUR 4.600.000,- op toegelegd wordt. Per stuk :scared: http://www.carros.nl/nieuws/41095-vw-verliest-46-miljoen-per-bugatti
 
Ja, zo legt Tesla Motors toch ook US$ 4,000 toe op elke afgeleverde Model S?

Ja heb ik ook gelezen en als je dan de reparatie kosten van elke auto daarbij tel dan kom je ook op een flinke kosten post per auto.

Anyway die van mij blijft langer bij het sec staan straks 2 weken weg. Motor stang moet uit de VS komen.

- - - Updated - - -

8 jaar garantie op de motor how do they do that? Well they get you on the time that you actually have the car!
 
Ik ben het niet eens met het early adopters verhaal, die van mij is nog geen jaar oud. En als ze willen experimenteren dan niet met mijn centen.:mad:

bij mij is het uit idealisme dat ik deze wagen heb aangeschaft, uiteraard is het helemaal niet fijn als er problemen zijn maar idd als early adopter loop je dat risico.
als je dat niet wilde hebben dan moest je gaan voor een Duitser, hoewel ik daar ook al horror verhalen heb over gehoord...
 
Early adopters zijn voor mij 2012- 2013 en niet meer 2015 :confused:
Ik heb het niet voor Duitse wagens wel voor Amerikaanse, altijd gereden met grote cilinderinhoud en nooit zo een prullerij gehad.
De Tesla rijdt wel super maar daar gaat het niet over, al die frustraties zijn simpel op te lossen en de mensen zouden tevreden zijn. Ten eerste koop goede lichten die tegen het water kunnen, ten tweede extra mousse tussen het pano dak en de binnenbekleding scheelt enorm bij het piepen en kraken. Zo kan ik nog wel even doorgaan allemaal simpele oplossingen die geen fortuin kosten tijdens productie.
 
En het is maar een auto hé.
Als die zoveel Schmerz meebrengt, verkoop dan die bak.

Je leeft maar één keer, en laat het niet vergallen door een auto.

Dat gaat zo maar niet hé leasing enz.. Ik ga daar niet op verliezen hoor ik hou hem wel 5 jaar bij en dan gaat hij naar de vrouw.
En dan zien we wel wat er op de markt is tegen die tijd wat betreft elektrische auto's, want wat de rijervaring betreft wil ik niet terug.

Het is niet mijn bedoeling mensen een slecht gevoel te geven over hun aankoop, maar als je eerlijk bent weet je dat ik gelijk heb. Het is niet allemaal slecht de service is super het rijden ook.
Als ze nu die onnozelheden oplossen iedereen content :)
 
Volgens mij kan je bij de mensen van het service center altijd wel met een probleem terecht. Ze zullen je zo goed als ze kunnen helpen.
Ik heb eigenlijk helemaal geen problemen ervaren met mijn wagen en ik ben een extreem geval als het over piepjes, kraakjes en om het even wat mbt kwaliteit gaat.

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat de problemen die jij ervaart niet echt zouden zijn maar eerder dat er wel degelijk veel wagens zijn die die problemen niet hebben en het dus zeker mogelijk is om dit opgelost te krijgen. Leuk is het natuurlijk niet als je hiervoor X keer terug moet gaan. Je zou ook eens een ander SeC kunnen proberen. Iemand die het probleem op een net iets andere manier oplost heeft mogelijk een beter resultaat.
 
@davandy :
Zoals ik al eens eerder gezegd had : count your blessings.

Als die balans voor jou negatief is, kan je beter de knoop doorhakken. En je verlies meteen doorslikken. (Helaas ben ik ook ervaringsdeskundige, niet voor auto's maar op zakelijk vlak...)

Goed te lezen dat uiteindelijk de balans alsnog licht positief is.
En we weten dat er nog ruimte voor verbetering is. ;-)
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

We zijn met de MS door een enorm verbeter proces gegaan, mijn eerste die een VIN had rond de 29k had zo goed als geen problemen, mijn nieuwe vind ik weer enorm veel beter rijden.
Misschien off topic, mijn collega ging voor een E-Golf.
De VW dealer heeft het hem afgeraden, teveel problemen!

Voor hen die moeite hebben met de MS, weet dat je de beste EV rijdt die er is!

Zoals hierboven al gezegd, Count your blessings!
 
bij mij is het uit idealisme dat ik deze wagen heb aangeschaft, uiteraard is het helemaal niet fijn als er problemen zijn maar idd als early adopter loop je dat risico.
als je dat niet wilde hebben dan moest je gaan voor een Duitser, hoewel ik daar ook al horror verhalen heb over gehoord...
`Ik sta Phil_BE hier wel in bij. Zit nu toch al even in het forum. Heb al heel wat verhalen gelezen, goeie en minder goeie. Maar nog steeds ga ik 100% zeker voor de wagen uit idealisme. Ongetwijfeld zijn er werkpunten. Vergeet niet dat Tesla nog maar iets langer dan 10 jaar bestaat. Andere merken hebben soms meer dan 100 jaar waar ze op kunnen terugvallen. Ook al bestaat de S al enkele jaren..we blijven altijd een beetje early adopters. De S is dynamisch dankzij firmware updates. Dat heeft voor- en nadelen.
 
De S is dynamisch dankzij firmware updates. Dat heeft voor- en nadelen.
Ik denk dat Tesla wat betreft soft-/firmware een enorme voorsprong heeft op traditionele merken.
Bij traditionele merken zie je eenzelfde "probleem" als bij Tesla, hoe meer elektronica, hoe meer er potentieel mis gaat (vergeet niet dat veel "problemen" tijdens servicebeurten worden opgelost zonder dat je daarvan op de hoogte gesteld wordt).
Traditionele merken als VW & Toyota hebben natuurlijk wel een miljardenbudget voor ontwikkeling en kunnen er ontzettend veel manpower op zetten, maar je kunt nog steeds maar één stap tegelijk nemen. Niet voor niets zie je de meeste merken mikken op 2020 voor een FEV.
In die tijd is Tesla alweer een stuk verder, ik hoop ook kwalitatief (Audi heeft in het verleden in <5 jaar enorme kwaliteitsstappen gezet, om zich van VW te kunnen onderscheiden).
 
In het Engeland, heb ik me laten vertellen door de ANWB een onderzoek geweest naar aantal reparaties, de Jappen zijn na een tijd lang de eerste plaatsen te zijn kwijtgeraakt wederom op de eerste plaatsen terecht gekomen.
De Europesche wagens hebben veel meer kosten, transmissies (VW) olie lekkages , software problemen, dan daaroverheen een sausje van bewust misleiden over de uitstoot.
Zijn onze wagens perfect?
Nee, zeker niet maar het is een uitmuntende wagen op veel gebieden
De MS heeft ons kritisch gemaakt want het is een auto die vanaf dag één aan de meetlat is gelegd, ik denk dat er weinig wagens zijn die zo kritisch zijn gevolgd dan de MS.
 
In het Engeland, heb ik me laten vertellen door de ANWB een onderzoek geweest naar aantal reparaties, de Jappen zijn na een tijd lang de eerste plaatsen te zijn kwijtgeraakt wederom op de eerste plaatsen terecht gekomen.
De Europesche wagens hebben veel meer kosten, transmissies (VW) olie lekkages , software problemen, dan daaroverheen een sausje van bewust misleiden over de uitstoot.
Zijn onze wagens perfect?
Nee, zeker niet maar het is een uitmuntende wagen op veel gebieden
De MS heeft ons kritisch gemaakt want het is een auto die vanaf dag één aan de meetlat is gelegd, ik denk dat er weinig wagens zijn die zo kritisch zijn gevolgd dan de MS.

Kom kom wat nu kritisch. Ik rijd ook nog in een 8 jaar oude Audi Q5. Nog nooit vastlopers gehad met navigatie. Het leer is nog altijd niet versleten. Radio valt niet weg. Ruitenwissers doen het prima. Kachel blaast als een jekko ook 's winters.
We vergelijken gewoon met auto's in de dezelfde prijsklasse. En dan heeft Tesla nog een lange weg te gaan.
Maar inderdaad op rijgedrag en in dagelijks kosten is de Tesla fantastisch.
 
Janken over tekortkomingen bij aflevering (brom, rode stekker, lak, 3G, DAB+,...

Kom kom wat nu kritisch. Ik rijd ook nog in een 8 jaar oude Audi Q5. Nog nooit vastlopers gehad met navigatie. Het leer is nog altijd niet versleten. Radio valt niet weg. Ruitenwissers doen het prima. Kachel blaast als een jekko ook 's winters.
We vergelijken gewoon met auto's in de dezelfde prijsklasse. En dan heeft Tesla nog een lange weg te gaan.
Maar inderdaad op rijgedrag en in dagelijks kosten is de Tesla fantastisch.

MJKA, zie States of Repair – Japanese and French brands top international league table of car reliability - Car Reliability Search | Reliability Index | How reliable is your car?

Ik heb altijd Audi gereden en was er gek op tot ik in een Tesla kwam.
M'n laatste A6 heeft veelvuldig in de garage gestaan en ik moest er elke 3000 km bijna een liter motorolie bij doen, heb bij de km stand van 120.000 reparaties gehad van €5.000 waarvan de helft coulance.

Pas kwam in het nieuws dat er een typische Audi VW kwaal is, dus het had volledige coulance mogen zijn.
M'n classic heeft me niets gekost.
Één drive vervangen rond 6000 KMS.