Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb bij mijn TMX stoelverwarming en ook stoelkoeling besteld. Ik merk nu dat de koeling alleen voelbaar is vooraan de zitting, maar in de rugleuning gebeurt niets. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bedankt..
Mijn ervaring is eveneens: stoelverwarming prima, stoelkoeling: next to worthless. Als hij aanstaat hoor je een hoop herrie van de ventilator maar dat is het wel zo'n beetje. Het is niet voor niets dat deze optie niet meer verkrijgbaar is denk ik dan maar.
 
Ik heb hetzelfde. Ik denk dat dit komt omdat je door erin te zitten de gaatjes afsluit. Het gedeelte dat niet afgesloten is krijgt daardoor meer lucht waardoor het koeler aanvoelt. Overigens zuigt de stoel lucht, dus hij blaast niet en daardoor voel je niet direct wat.

Edit: volgens mij heeft de X deze stoelen nog steeds.
 
Alles is netjes en naar mijn (meer dan) volle tevredenheid opgelost na een mailtje en een telefoongesprek.

Kijk zo kan het ook :). Bij een 'collega' van mij ging dit niet zo, bij DSG versnellingsbak problemen na 35.000km... dit was bij de VAG (VW Audi groep)....:(
Tesla doet het in het algemeen heel redelijk. Belangrijk is wel vooraf de situatie af te kaarten. Als het werk is gedaan en er ligt een rekening, is het - deels - terugdraaien daarvan een zaak van hogere echelons. M.b.t. de versnellingsbak van de VAG auto zou een gang naar de rechter mogelijk een fors deel, misschien zelfs wel helemaal, aan VAG worden toegeschreven.
Veel mensen denken dat als de 'garantie' is afgelopen, er niks meer te claimen valt. Dat is in heel veel gevallen toch wel het geval.
Grote bedrijven spelen nogal eens 'powerplay'. Als een gewone consument dit ook doet, wil het vaak de zaak ten goede keren.
 
Last edited:
Mijn ervaring is eveneens: stoelverwarming prima, stoelkoeling: next to worthless. Als hij aanstaat hoor je een hoop herrie van de ventilator maar dat is het wel zo'n beetje. Het is niet voor niets dat deze optie niet meer verkrijgbaar is denk ik dan maar.
Hierover heb ik in dit forum al eens iets geschreven in relatie tot mijn vorige auto, waar het ook niet werkte op die manier.
Als de koeling afhankelijk is van het blazen van lucht door die gaatjes gaat het gewoon niet werken. Waar het het meest warm is, bijv. je rug of zitvlak, sluit je de ventilatie juist met je lichaam af.
Als Tesla koeling gaat maken met iets van koelkanalen achter het leer zal zoiets volgens mij pas goed gaan werken.
Eerlijk gezegd valt het mij tegen van Elon dat hij dit niet fundamenteler heeft aangepakt, zoals we dat van hem gewend zijn. Nu is gewoon een slecht tot niet functionerende bestaande werkwijze gekozen. Dit kan veel beter! :confused:
 
Inderdaad, M.
Alle merken zijn overgegaan van lucht- naar waterkoeling, wat doorgaans goed heeft uitgepakt voor eigenaren van klassieke luchtkoelers.
driver.gif
 
Last edited:
Dank voor jullie reactie... Ook op andere fora (o.a. USA) blijkt dat de ventilatie van de voorstoelen ( bij TMX ) niet werkt en nooit heeft gewerkt. Ik heb volgende week een afspraak bij de Tesla garage en ben heel benieuwd naar de uitleg van dit probleem. Ik heb namelijk het Premium Upgrade Package alleen vanwege stoelventilatie besteld, want in de zomer transpireer ik veel bij autorijden. Dezelfde klacht is vooral te lezen van mensen in California etc.



 
Als zeer dik tevreden Classic rijder / lid van de 100.000 km club heb ik me op mijn reis naar Andalusie toch verbaasd over een aantal oude bugs die ook na ruim drie jaar updates gewoon nog kunnen optreden:

- navigatie initialiseert keer op keer opnieuw en komt er niet meer uit, tot reset hoofdscherm
- kleine scherm freeze, tweemaal
- start niet met laden aan de SuC (mogelijk defecte lader. Kon Tesla niet telefonisch bereiken dus niet gemeld)
- laadkabel SuC wil niet meer loslaten. Reset alle schermen helpt.

Alles overkomelijk hoor. Typisch Classic issues of ook bij anderen bekend?
 
Als zeer dik tevreden Classic rijder / lid van de 100.000 km club heb ik me op mijn reis naar Andalusie toch verbaasd over een aantal oude bugs die ook na ruim drie jaar updates gewoon nog kunnen optreden:

- navigatie initialiseert keer op keer opnieuw en komt er niet meer uit, tot reset hoofdscherm
- kleine scherm freeze, tweemaal
- start niet met laden aan de SuC (mogelijk defecte lader. Kon Tesla niet telefonisch bereiken dus niet gemeld)
- laadkabel SuC wil niet meer loslaten. Reset alle schermen helpt.

Alles overkomelijk hoor. Typisch Classic issues of ook bij anderen bekend?

Met mijn S90d zie ik helemaal niks van deze issues die je beschrijft. Facelift van juni 2016, zit inmiddels op 42% van de 100.000 club :)
 
Als zeer dik tevreden Classic rijder / lid van de 100.000 km club heb ik me op mijn reis naar Andalusie toch verbaasd over een aantal oude bugs die ook na ruim drie jaar updates gewoon nog kunnen optreden:

- navigatie initialiseert keer op keer opnieuw en komt er niet meer uit, tot reset hoofdscherm
- kleine scherm freeze, tweemaal
- start niet met laden aan de SuC (mogelijk defecte lader. Kon Tesla niet telefonisch bereiken dus niet gemeld)
- laadkabel SuC wil niet meer loslaten. Reset alle schermen helpt.

Alles overkomelijk hoor. Typisch Classic issues of ook bij anderen bekend?

Mijn Classic heeft meer dan 160.000 op de teller.
Herken de problemen niet, maar hoop dit jaar ook nog een keertje naar Spanje te gaan.
Misschien krijgt hij juist daar de hik...
 
OK, dus niemand anders heeft deze klachten.

Ik ben natuurlijk gewoon een zeikerd, prima toch, met 58 km/u geparkeerd staan achter een stilstaande container? Er wordt zelfs al aangegeven via welke afslag ik er omheen kan rijden.

View attachment 225703
Ik heb de kleine scherm freeze alleen als ik de nav gebruik, ik heb ook met 141km/u voor een verkeerslicht gestaan :eek:.
Dus ik gebruik de nav niet meer.
 
Bij mij treedt het soms op, wanneer de navigatie even de kluts kwijt raakt op de A2 komende uit het Noorden, vlak na de tunnel bij Utrecht. Ook met de nieuwste kaarten wordt daar nog steeds de richting Maastricht verkeerd aangegeven.
Dubbele jankwaarde.
 
Ik heb ergens gelezen dat de nav van het kleine scherm andere software is dan die van het grote scherm? Ze komen wel met de zelfde route.
De nav is in beide gevallen Navigon. Maar op het grote scherm krijg je de Google Maps kaarten te zien, dus helemaal actueel. Op het dashboard zie je alleen de Navigon straat info (en die zuigt).

Maandag nog meegemaakt dat de nav me via allerlei weggetjes door de wijngaarden wilde sturen terwijl er een keurige doorgaande weg was recht naar mijn bestemming toe. :confused:
 
Hebben jullie ook wel eens dat de bediening van het panodak weigert?
Het lijkt te gebeuren op moment dat het dak al een stuk open staat en je het een stukje meer of minder wilt openen. Helemaal sluiten en dan op de gewenste stand zetten werkt dan nog wel.