Bij mij was de exacte omschrijving: "DCDC Converter - 1st Generation a fuse was blown inside the DC/DC Converter. replaced the DC/DC converter"
Nu weet ik niet of de fuse/zekering niet vervangen kan worden... maar goed, dit kan zo zijn. Volgens het conformiteitsbeginsel:
Een defect aan het product
Als een product na aanschaf defect gaat, kan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.
- <snip>
- <snip>
- Zonder een dergelijke garantie gaat het om de vraag of de koper mocht verwachten dat het defect zich in deze periode zou kunnen openbaren. Het is dus zeker niet zo dat de verkoper voor elk defect kan worden aangesproken. Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van tal van omstandigheden, zoals de aard van het product, bijvoorbeeld of het een merkartikel is, de prijs, de intensiteit van het gebruik en andere factoren. Van een goedkoop horloge mag bijvoorbeeld niet dezelfde levensduur (gebruiksduurverwachting) worden verwacht als van een kostbaar horloge. Bovendien kan het defect veroorzaakt zijn door een verkeerd gebruik van het product door de koper.
Aangezien 2200,- exBTW voor een DC-DC omvormer, naar mijn mening belachelijk hoog is, kan ik mij dus beroepen op dit beginsel.
Kijk, ik ben niet te beroerd om buiten de garantie te betalen voor een onderdeel dat kapot is, maar dan moet het wel schappelijk zijn. Je kan zeggen, het is een premium auto, prima, dan verwacht is ook premium onderdelen.... en die gaan niet kapot na 3 jaar...
Klopt mijn stelling?