Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een paar dagen geleden opgemarkt dat er gele randen rondom het scherm staan. Ik vind er hier niet onmiddellijk iets over terug, maar heb online wel al wat dingen gelezen dat het een known issue zou zijn.

Heeft iemand anders dit ook, en wat is de reactie van Tesla hierop?

View attachment 253260 View attachment 253261
Ik heb dit bij mijn iPhone ;)
Maarre, wordt het niet veroorzaakt door de spiegeling van de RVS rand? Of zit het echt in het scherm zelf?
 
Ik wil mijn Model S terug!

Afgelopen maandag mijn Model S naar het servicecenter in Rotterdam gebracht zodat de tekortkomingen gemaakt konden worden welke ik na aflevering heb geconstateerd:
  • Vlek op bumper voorzijde onder linkerkoplamp
  • Slecht gelakte plek voorbumper onderzijde naast linker mistlicht
  • Defecte ambient verlichting passagiersportier voor
  • Slecht afwerking kofferbak bekleding
  • Onderlijst dorpol passagierszijden sluit bij de voorste wilekast niet goed aan
  • Kleine raampje achter passagierszijden staat 0,5cm naar buiten met zichtbare kitrand
Alles zou met twee dagen worden hersteld, krijg ik echter vandaag een telefoontje dat ze mijn Model S terug hebben van de bodyshop en er zit kleurverschil in het spuitwerk van de voorbumper, dus hebben ze de auto mee teruggeven voor herstel.

Nu kan ik waarschijnlijk pas na het weekend mijn Model S weer ophalen.

Wat ik verder vreemd vind is dat ze met mijn Model S gewoon van Rotterdam naar Den Haag rijden omdat daar de bodyshop zit. Ik vind dat niet prettig.

Ik zal dan ook mijn Model S goed nalopen als ik deze weer kan halen.

Grtz,

The Bookkeeper
 
Ik wil mijn Model S terug!

Afgelopen maandag mijn Model S naar het servicecenter in Rotterdam gebracht zodat de tekortkomingen gemaakt konden worden welke ik na aflevering heb geconstateerd:
  • Vlek op bumper voorzijde onder linkerkoplamp
  • Slecht gelakte plek voorbumper onderzijde naast linker mistlicht
  • Defecte ambient verlichting passagiersportier voor
  • Slecht afwerking kofferbak bekleding
  • Onderlijst dorpol passagierszijden sluit bij de voorste wilekast niet goed aan
  • Kleine raampje achter passagierszijden staat 0,5cm naar buiten met zichtbare kitrand
Alles zou met twee dagen worden hersteld, krijg ik echter vandaag een telefoontje dat ze mijn Model S terug hebben van de bodyshop en er zit kleurverschil in het spuitwerk van de voorbumper, dus hebben ze de auto mee teruggeven voor herstel.

Nu kan ik waarschijnlijk pas na het weekend mijn Model S weer ophalen.

Wat ik verder vreemd vind is dat ze met mijn Model S gewoon van Rotterdam naar Den Haag rijden omdat daar de bodyshop zit. Ik vind dat niet prettig.

Ik zal dan ook mijn Model S goed nalopen als ik deze weer kan halen.

Grtz,

The Bookkeeper
Tesla levert qua afwerking standaard al zijn auto's slecht af. De bodyshop in Tilburg is een lachertje en al velen auto's zijn met schade afgeleverd. Jouw auto is nu naar Van Wijk. Die levert kwaliteit dus daarover normaliter geen zorgen. Alleen Multi Coat Red is zonder schade een prachtige kleur echter voor de schadeherstellers een ware nachtmerrie........
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik wil mijn Model S terug!

Afgelopen maandag mijn Model S naar het servicecenter in Rotterdam gebracht zodat de tekortkomingen gemaakt konden worden welke ik na aflevering heb geconstateerd:
  • Vlek op bumper voorzijde onder linkerkoplamp
  • Slecht gelakte plek voorbumper onderzijde naast linker mistlicht
  • Defecte ambient verlichting passagiersportier voor
  • Slecht afwerking kofferbak bekleding
  • Onderlijst dorpol passagierszijden sluit bij de voorste wilekast niet goed aan
  • Kleine raampje achter passagierszijden staat 0,5cm naar buiten met zichtbare kitrand
Alles zou met twee dagen worden hersteld, krijg ik echter vandaag een telefoontje dat ze mijn Model S terug hebben van de bodyshop en er zit kleurverschil in het spuitwerk van de voorbumper, dus hebben ze de auto mee teruggeven voor herstel.

Nu kan ik waarschijnlijk pas na het weekend mijn Model S weer ophalen.

Wat ik verder vreemd vind is dat ze met mijn Model S gewoon van Rotterdam naar Den Haag rijden omdat daar de bodyshop zit. Ik vind dat niet prettig.

Ik zal dan ook mijn Model S goed nalopen als ik deze weer kan halen.

Grtz,

The Bookkeeper

Welkom bij Tesla.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: PaulusdB and Koen_X
Tesla levert qua afwerking standaard al zijn auto's slecht af. De bodyshop in Tilburg is een lachertje en al velen auto's zijn met schade afgeleverd. Jouw auto is nu naar Van Wijk. Die levert kwaliteit dus daarover normaliter geen zorgen. Alleen Multi Coat Red is zonder schade een prachtige kleur echter voor de schadeherstellers een ware nachtmerrie........
Sander,
Bedoel je Autoschade Herstel Verweij, die vlak bij Tesla DH zitten?
Mijn S had ik naar Möller autoschade gebracht toen die Smart in m'n flank gereden was, die hebben hem direct naar Verweij gebracht.
Serge was ook over hun polijstwerk niet te spreken, maar die is natuurlijk wel heel erg kritisch.
Bij ophalen van m'n S bij Möller zag het er allemaal prima uit, maar Serge laat dan met een zaklampje zien dat het toch niet echt goed gegaan is.
 
Sander,
Bedoel je Autoschade Herstel Verweij, die vlak bij Tesla DH zitten?
Mijn S had ik naar Möller autoschade gebracht toen die Smart in m'n flank gereden was, die hebben hem direct naar Verweij gebracht.
Serge was ook over hun polijstwerk niet te spreken, maar die is natuurlijk wel heel erg kritisch.
Bij ophalen van m'n S bij Möller zag het er allemaal prima uit, maar Serge laat dan met een zaklampje zien dat het toch niet echt goed gegaan is.
Excuus Rob, is inderdaad Verweij die ik bedoel....(het was nog erg vroeg deze post; 05.40h). Serge is inderdaad zeer kritisch (en terecht!) maar ik hoor over het algemeen goede verhalen over deze hersteller.
 
Vervolg...

Vandaag mijn Model S weer op mogen halen... helaas niet alles naar wens...

Vorige week vrijdag weer contact gehad met het service center in Rotterdam. Aangegeven werd dat de auto waarschijnlijk maandag terug zou zijn en dat ze deze dan zouden schoonmaken en opladen.

Vriendelijk aangegeven dat ik de auto niet door de wasstraat wil hebben en altijd met de hand was. Komt goed wij wassen ook alle auto’s met de hand, waarop ik aangaf dat ook met de hand geen garantie is voor kras vrij.

Vandaag gebeld en de bevestiging gehad dat de auto terug was, alleen de chroomstrip was nog niet gemaakt omdat het onderdeel niet op voorraad is in Nederland en uit Amerika moet komen, ondaks dat toch naar Rotterdam en bij het service center aangekomen staat mijn Model S klaar...

Na een grondige inspectie toch weer moeten concluderen dat de voorbumper niet de juiste kleur is. Laten we duidelijk zijn het is een nieuwe auto en dan mag je toch geen kleurverschil zien na spuitwerk!

Verder zag ik op zowel de nieuw gespoten bumper als op de rest van het lak werk hele lichte krassen van het wassen ! Dit direct besproken en aangegeven dat ik het niet acceptabel vind dat ik de auto in deze staat terug krijg.

Nu wachten op de onderdelen, dan gaat mijn Model S terug voor de chroomstrip, spuitwerk en wordt de auto volledig gepoetst/ pollijst om de krassen te verwijderen. ... wordt vervolgd....
 
Vervolg...

Vandaag mijn Model S weer op mogen halen... helaas niet alles naar wens...

Vorige week vrijdag weer contact gehad met het service center in Rotterdam. Aangegeven werd dat de auto waarschijnlijk maandag terug zou zijn en dat ze deze dan zouden schoonmaken en opladen.

Vriendelijk aangegeven dat ik de auto niet door de wasstraat wil hebben en altijd met de hand was. Komt goed wij wassen ook alle auto’s met de hand, waarop ik aangaf dat ook met de hand geen garantie is voor kras vrij.

Vandaag gebeld en de bevestiging gehad dat de auto terug was, alleen de chroomstrip was nog niet gemaakt omdat het onderdeel niet op voorraad is in Nederland en uit Amerika moet komen, ondaks dat toch naar Rotterdam en bij het service center aangekomen staat mijn Model S klaar...

Na een grondige inspectie toch weer moeten concluderen dat de voorbumper niet de juiste kleur is. Laten we duidelijk zijn het is een nieuwe auto en dan mag je toch geen kleurverschil zien na spuitwerk!

Verder zag ik op zowel de nieuw gespoten bumper als op de rest van het lak werk hele lichte krassen van het wassen ! Dit direct besproken en aangegeven dat ik het niet acceptabel vind dat ik de auto in deze staat terug krijg.

Nu wachten op de onderdelen, dan gaat mijn Model S terug voor de chroomstrip, spuitwerk en wordt de auto volledig gepoetst/ pollijst om de krassen te verwijderen. ... wordt vervolgd....
Dat is bijzonder k*t...
 
janken{
maar niet over Tesla maar de Mercedes A class leenwagen. Lakschade aan mijn MS wordt wordt gefixt. Kreeg een leenwagen mee en ze hebben netjes rekening gehouden met dat het een automaat is. Sterker nog wel wat kleiner maar de zelfde 'sticks' rond het stuur; de Merc A class.

Ik probeer de navigatie te bedienen op het schermpje, blijkt het geen touch screen te zijn... moet aan de draaiknop op de middenconsole draaien ofzo. Maar goed. Wegrijden en ik geef gas, er gebeurt bijna niets! beetje stoten en je komt op gang. De weg opdraaien en versnellen. Er gebeurt weer bijna niets.... Misschien gek om te zeggen maar wat is een ICE toch behelpen zeg.
}
 
  • Like
Reactions: S-19910
Je gaat nu toch geen auto van 30-40k gaan vergelijken met eentje van 80-120k o_O
Koop een ice van dezelfde prijsklasse of al een iets hogere klasse als de A en het wordt al iets geloofwaardiger.
Ok we zijn hier tesla rijders/fans onder elkaar maar een beetje ruimdenkend kan nooit geen kwaad.
 
  • Like
Reactions: Glitch
janken{
maar niet over Tesla maar de Mercedes A class leenwagen. Lakschade aan mijn MS wordt wordt gefixt. Kreeg een leenwagen mee en ze hebben netjes rekening gehouden met dat het een automaat is. Sterker nog wel wat kleiner maar de zelfde 'sticks' rond het stuur; de Merc A class.

Ik probeer de navigatie te bedienen op het schermpje, blijkt het geen touch screen te zijn... moet aan de draaiknop op de middenconsole draaien ofzo. Maar goed. Wegrijden en ik geef gas, er gebeurt bijna niets! beetje stoten en je komt op gang. De weg opdraaien en versnellen. Er gebeurt weer bijna niets.... Misschien gek om te zeggen maar wat is een ICE toch behelpen zeg.
}
Nu zal een Mercedes van een ton wel iets alerter reageren op het gaspedaal dan een A160 met AMG plastic, maar ik herken het gevoel wel.
 
janken{
maar niet over Tesla maar de Mercedes A class leenwagen. Lakschade aan mijn MS wordt wordt gefixt. Kreeg een leenwagen mee en ze hebben netjes rekening gehouden met dat het een automaat is. Sterker nog wel wat kleiner maar de zelfde 'sticks' rond het stuur; de Merc A class.

Ik probeer de navigatie te bedienen op het schermpje, blijkt het geen touch screen te zijn... moet aan de draaiknop op de middenconsole draaien ofzo. Maar goed. Wegrijden en ik geef gas, er gebeurt bijna niets! beetje stoten en je komt op gang. De weg opdraaien en versnellen. Er gebeurt weer bijna niets.... Misschien gek om te zeggen maar wat is een ICE toch behelpen zeg.
}
Heel herkenbaar. Een keer een nieuwe Mercedes C? Klasse en een Jaguar XF meegehad. Toen afgesproken dat ik zelf iets regel als er geen EV (hoeft voor mij echt geen Tesla te zijn) beschikbaar is.
 
Dat

Dat ik verwend ben spreek ik niet tegen maar en Citroen Diana of Simca is echt van voor mijn tijd...
Citroën Dyane en Simca 1100, ik heb er resp. 2 en 1 gehad. Inderdaad mooie oude tijd. Met de Dyane heb ik met mijn vriendin een rondreis door Noorwegen gemaakt. Ik werkte toen bij de Rijkspolitie Dienst Luchtvaart en had eerder van een in beslag genomen partij rode Libanon hasj een plak van een kilo meegenomen om de familie te laten zien. Na indruk gemaakt te hebben op de familie die plak weer in de Dyane gelegd. Na terugkomst van de vakantie naar Noorwegen, via Duitsland, Denemarken en Zweden de Dyane leeggehaald.
Blijkt die kilo hasj door heel Scandinavië te hebben meegereisd op de plank onder het dashboard. Oooops ....:eek:
 
Citroën Dyane en Simca 1100, ik heb er resp. 2 en 1 gehad. Inderdaad mooie oude tijd. Met de Dyane heb ik met mijn vriendin een rondreis door Noorwegen gemaakt. Ik werkte toen bij de Rijkspolitie Dienst Luchtvaart en had eerder van een in beslag genomen partij rode Libanon hasj een plak van een kilo meegenomen om de familie te laten zien. Na indruk gemaakt te hebben op de familie die plak weer in de Dyane gelegd. Na terugkomst van de vakantie naar Noorwegen, via Duitsland, Denemarken en Zweden de Dyane leeggehaald.
Blijkt die kilo hasj door heel Scandinavië te hebben meegereisd op de plank onder het dashboard. Oooops ....:eek:
Je blijft me verbazen :D:rolleyes: