Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tesla onderbreekt af en toe het laden aan de thuisinstallatie, op willekeurige momenten.
Bij een laadsessie van bijv. 100 naar 300 km, ca. 3x. Krijg dan dus ook de melding van de onderbreking via de app.
Op één keer na (met wat lastige gevolgen) gaat hij na de onderbreking gewoon weer verder met laden.
Heb het gemeld aan Tesla, ben benieuwd wat hier achter zit.
Anderen al eens meegemaakt?
Letterlijk nog nooit.
 
Mijn Tesla onderbreekt af en toe het laden aan de thuisinstallatie, op willekeurige momenten.
Bij een laadsessie van bijv. 100 naar 300 km, ca. 3x. Krijg dan dus ook de melding van de onderbreking via de app.
Op één keer na (met wat lastige gevolgen) gaat hij na de onderbreking gewoon weer verder met laden.
Heb het gemeld aan Tesla, ben benieuwd wat hier achter zit.
Anderen al eens meegemaakt?
Dit gebeurt alleen thuis? Dan zou ik de aansluitingen eens laten controleren, misschien dat er ergens een draad/ader wat los zit waardoor er een spanningsverlies is. Misschien even met een warmtebeeldcamera kijken (kan zowel bij de laadpaal als bij de groepenkast het geval zijn).
 
Mijn Tesla onderbreekt af en toe het laden aan de thuisinstallatie, op willekeurige momenten.
Bij een laadsessie van bijv. 100 naar 300 km, ca. 3x. Krijg dan dus ook de melding van de onderbreking via de app.
Op één keer na (met wat lastige gevolgen) gaat hij na de onderbreking gewoon weer verder met laden.
Heb het gemeld aan Tesla, ben benieuwd wat hier achter zit.
Anderen al eens meegemaakt?

Yep.
Oorzaak hier was een isolatiefout in de electrische weerstand om de batterij te verwarmen.

Symptomen waren stoppen en na een tijdje spontaan herstarten bij AC laden.

En stoppen bij Suc (DC laden dus) op 97á98%; bij herstarten meteen weer stop na een minuutje. (Dat laatste op een roadtrip waarbij we vol moesten laden om de eindmeet te halen)
 
Mijn Tesla onderbreekt af en toe het laden aan de thuisinstallatie, op willekeurige momenten.
Bij een laadsessie van bijv. 100 naar 300 km, ca. 3x. Krijg dan dus ook de melding van de onderbreking via de app.
Op één keer na (met wat lastige gevolgen) gaat hij na de onderbreking gewoon weer verder met laden.
Heb het gemeld aan Tesla, ben benieuwd wat hier achter zit.
Anderen al eens meegemaakt?
De afgelopen weken is het zowel een keer met de S als de X voorgekomen dat de auto's op nul range stonden........
 
Vanochtend viel het me weer op dat de achterruitverwarming van de X er wel erg lang over doet om de achterruit te ontwasemen.
Wel 6-8 minuten. Is dit normaal? Mijn Q5 kreeg de achterruit binnen 2 minuten schoon.
Ik gebruik niet de climate control, maar zou ook niet nodig moeten zijn.
Hoe zijn de achterruitverwamingervaringen hier?
 
Slecht. Vanochtend ook aangehad en geen merkbaar effect.
Begin dan te twijfelen aan de achterruitverwarming (is ie stuk?) of aan mezelf (is het niet dat andere icoontje?)
Precies de gedachtes die ik kreeg. Uiteindelijk denk ik dat de achterruit vooral is ontwasemd door het rijden, nog niet eens door de achterruitverwarming zelf. De spiegelverwarming doet het overigens wel goed.

Ben benieuwd of Tesla met een software update de power kan opschroeven, want dit is wel een veiligheidsissue.

Voorlopig zal ik de smart precondition maar aanzetten. Bedankt voor de tip.
 
Vanochtend viel het me weer op dat de achterruitverwarming van de X er wel erg lang over doet om de achterruit te ontwasemen.
Wel 6-8 minuten. Is dit normaal? Mijn Q5 kreeg de achterruit binnen 2 minuten schoon.
Ik gebruik niet de climate control, maar zou ook niet nodig moeten zijn.
Hoe zijn de achterruitverwamingervaringen hier?

achterruitverwarmig en spiegelverwarming gaat bij mij in enkele minuten. Spiegels gaan helemaal snel.
 
Alles is netjes en naar mijn (meer dan) volle tevredenheid opgelost na een mailtje en een telefoongesprek.

Kijk zo kan het ook :). Bij een 'collega' van mij ging dit niet zo, bij DSG versnellingsbak problemen na 35.000km... dit was bij de VAG (VW Audi groep)....:(

Hi Highkick,
Kun je me zeggen (PM) wie je gesproken hebt en wat je hebt afgesproken? Ik zit met het zelfde probleem.
Groet,
Koen
 
Heb nu twee keer in twee weken gehad dat ik op AP2 in een file zat en tot stilstand was gekomen. Echter vond ik het gat met mijn voorganger iets te groot, waardoor ik de auto iets verder naar voren liet rollen a 1km/u. Vervolgens raakt de auto in algehele paniek, zet zichzelf stil, en zet de gevarenlichten aan. Toch een beetje klungelig, vooral als je iedereen om je heen vragend ziet kijken.

Is dit expected behaviour en dus een user error (gebruik AP2 of gebruik het niet, maar ga niet de auto iets dichter bij de voorganger zetten). Of is dit een van de punten waarop AP2 nog niet helemaal optimaal is ingeregeld?

n.b. en om nog maar eens te klagen... Die navigatie is zo goed als onbruikbaar, het werkt echt met vier jaar oude informatie. Nu zit ik weer ongemakkelijk te navigeren met mijn telefoon.
 
Heb nu twee keer in twee weken gehad dat ik op AP2 in een file zat en tot stilstand was gekomen. Echter vond ik het gat met mijn voorganger iets te groot, waardoor ik de auto iets verder naar voren liet rollen a 1km/u. Vervolgens raakt de auto in algehele paniek, zet zichzelf stil, en zet de gevarenlichten aan. Toch een beetje klungelig, vooral als je iedereen om je heen vragend ziet kijken.

Is dit expected behaviour en dus een user error (gebruik AP2 of gebruik het niet, maar ga niet de auto iets dichter bij de voorganger zetten). Of is dit een van de punten waarop AP2 nog niet helemaal optimaal is ingeregeld?

n.b. en om nog maar eens te klagen... Die navigatie is zo goed als onbruikbaar, het werkt echt met vier jaar oude informatie. Nu zit ik weer ongemakkelijk te navigeren met mijn telefoon.

AP 1 kruipt in de file vlak achter de voorligger, ik zou het zelf niet anders doen.
Elon is drukker met reizen naar Mars dan ons het reizen van A naar B te vergemakkelijken met een bruikbare navigatie.
 
Bij mij, Model X 6S, ook binnen 4 maanden wat kapot, kan gebeuren, nog niks om van te janken.

Stoel derde zitrij gaat niet meer omhoog.

Gebeld, afspraak om auto te brengen en krijg ook direct vervanging aangeboden. Top.

Op de dag zelf: kom bij SeC aan en direct bij inchecken zonder te kijken (nou ja, tenminste, ze controleren of ik ze niet voor de gek gehouden had en dat de stoel toch nog omhoog kon): oh dat, dat wordt bestellen 4-6 weken, of wacht even, nee het wordt toch 8 weken. Bijna net zolang als een nieuwe auto bestellen. Janken of toch maar blijven lachen?

Kennelijk een bekend probleem. Voor niks naar SeC op en neer. Had eig ook al aan de telefoon gekund denk ik dan. Janken of toch maar blijven lachen?

Dan het probleem. Een stoel van de derde zitrij kan niet meer omhoog. Samen met de frunk is dit de enige niet geautomatiseerde bediening in de Tesla. Gewoon handmatig stoel inklappen en uitklappen. Bij welke auto moet dat nog tegenwoordig? Nee wacht, hebben de Tesla designers gedacht, we kunnen wel de vergrendeling automatiseren ..... lekker handig toch zo'n knopje. En als het kapot gaat, moet kennelijk de hele stoel vervangen worden. Janken of toch maar blijven lachen?

Uiterst vriendelijk staf, dus bleef uiteindelijk toch maar lachen - ook deels uit ongeloof.

(overigens als dit buiten de garantie gebeurt, wordt het Janken in hoofdletters, vrees ik)
 
  • Informative
Reactions: basvk