Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Citroën Dyane en Simca 1100, ik heb er resp. 2 en 1 gehad. Inderdaad mooie oude tijd. Met de Dyane heb ik met mijn vriendin een rondreis door Noorwegen gemaakt. Ik werkte toen bij de Rijkspolitie Dienst Luchtvaart en had eerder van een in beslag genomen partij rode Libanon hasj een plak van een kilo meegenomen om de familie te laten zien. Na indruk gemaakt te hebben op de familie die plak weer in de Dyane gelegd. Na terugkomst van de vakantie naar Noorwegen, via Duitsland, Denemarken en Zweden de Dyane leeggehaald.
Blijkt die kilo hasj door heel Scandinavië te hebben meegereisd op de plank onder het dashboard. Oooops ....:eek:
In die tijd kon je in beslag genomen drugs mee naar huis nemen om die "aan je familie" te laten zien? Het moet niet veel gekker worden, of kon je toen ook de toenmalige 911 dienstwagen het weekend mee naar huis nemen? :D
 
In die tijd kon je in beslag genomen drugs mee naar huis nemen om die "aan je familie" te laten zien? Het moet niet veel gekker worden, of kon je toen ook de toenmalige 911 dienstwagen het weekend mee naar huis nemen? :D
Als er drugs in beslag werden genomen werden die eerst op de fotostudio door mij gefotografeerd. Daarna gewogen enz.
Het mocht natuurlijk niet, maar een plak hasj of een kilo coke meer of minder werd dan nog niet gemist.
En ja, ik had in die tijd ook een onopvallende politieauto, maar wel met zwaailicht. Dat kwam wel eens van pas, vooral na een avondje ...
Eén van de meest bijzondere ervaringen met die politieauto was het rijden naar Schiphol op de autoloze zondag 3 november 1973 tijdens de olieboycot. Letterlijk alleen op de weg. Kreeg wel stenen op mijn auto van niet-wetende maar wel boze kijkers op viaducten.
 
Als er drugs in beslag werden genomen werden die eerst op de fotostudio door mij gefotografeerd. Daarna gewogen enz.
Het mocht natuurlijk niet, maar een plak hasj of een kilo coke meer of minder werd dan nog niet gemist.
En ja, ik had in die tijd ook een onopvallende politieauto, maar wel met zwaailicht. Dat kwam wel eens van pas, vooral na een avondje ...
Eén van de meest bijzondere ervaringen met die politieauto was het rijden naar Schiphol op de autoloze zondag 3 november 1973 tijdens de olieboycot. Letterlijk alleen op de weg. Kreeg wel stenen op mijn auto van niet-wetende maar wel boze kijkers op viaducten.
Er wordt nu een hoop duidelijk Wim :D
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Citroën Dyane en Simca 1100, ik heb er resp. 2 en 1 gehad. Inderdaad mooie oude tijd. Met de Dyane heb ik met mijn vriendin een rondreis door Noorwegen gemaakt. Ik werkte toen bij de Rijkspolitie Dienst Luchtvaart en had eerder van een in beslag genomen partij rode Libanon hasj een plak van een kilo meegenomen om de familie te laten zien. Na indruk gemaakt te hebben op de familie die plak weer in de Dyane gelegd. Na terugkomst van de vakantie naar Noorwegen, via Duitsland, Denemarken en Zweden de Dyane leeggehaald.
Blijkt die kilo hasj door heel Scandinavië te hebben meegereisd op de plank onder het dashboard. Oooops ....:eek:
Toen was het inderdaad heel gewoon om met dat soort auto’s ver weg te gaan. Ridders van de weg als je nu aan denkt. Nog steeds worden met klassiekers dat soort trips gemaakt maar ik vind het in de huidige tijd een grotere prestatie als toen. Merk aan mezelf dat het er bijna niet meer van komt, done iT, seen iT, know iT gevoel.
Toch de moed maar weer eens bijeen rapen. Een Tesla Forum Classic rit met autos van voor 1975 - wie durft ?
 
Ik wil graag ook eens janken over iets:

Het aantal keren dat ik, met de onderkant van m'n S85D (standaard vering), garage-uitritten of steile toegangswegen afgeschaafd heb (zelfs met diagonaal insturen etc.) wil ik niet meer tellen. Maar het vreemde is dat ik dat met mijn vorige S85 uit 2013 (ook standaard vering) niet had. Zijn er nog mensen die dezelfde ervaring hadden toen ze hun antieke MS inruilden voor een recentere? Of, omgekeerd, zijn er forumleden die na zo'n inruil geen verschil in hoogte van vering ervaren hebben? (in welk geval mijn S'je een probleem heeft...).

En wat zou er trouwens aan te doen zijn? Gewoon hogere veringen steken, of werkt dat zo niet? Of kan Tesla misschien de hoogte van bestaande standaard veringen aanpassen, wat nog eenvoudiger zou zijn?

Ik stelde de vraag ook in het int'l draadje maar daar raken zo'n specifieke vragen jammer genoeg binnen de twee minuten ondergesneeuwd, als niemand het antwoord kent... En trouwens, ons eigenste BeNe-forum weet alles!
 
Ik wil graag ook eens janken over iets:

Ik stelde de vraag ook in het int'l draadje maar daar raken zo'n specifieke vragen jammer genoeg binnen de twee minuten ondergesneeuwd, als niemand het antwoord kent... En trouwens, ons eigenste BeNe-forum weet alles!

ik heb daar ook last van gehad bij bandenwissel gemeld en toen hebben ze er naar gekeken en een aantal zaken terug afgesteld
 
Vandaag een aparte ervaring. Na een rit in de regen kwam ik erachter dat de veiligheidsgordel rechts achter nat was...... De gordel was niet gebruikt tijdens de rit en alleen het gedeelte dat in de gordelgeleider achter de bank zat (en dus dicht bij het achterwiel?) was nat. Niet vochtig maar echt door en door nat. Iemand ervaringen mee misschien?
 
Vandaag een aparte ervaring. Na een rit in de regen kwam ik erachter dat de veiligheidsgordel rechts achter nat was...... De gordel was niet gebruikt tijdens de rit en alleen het gedeelte dat in de gordelgeleider achter de bank zat (en dus dicht bij het achterwiel?) was nat. Niet vochtig maar echt door en door nat. Iemand ervaringen mee misschien?
Nee, maar dat is echt niet goed.......
 
Vandaag een aparte ervaring. Na een rit in de regen kwam ik erachter dat de veiligheidsgordel rechts achter nat was...... De gordel was niet gebruikt tijdens de rit en alleen het gedeelte dat in de gordelgeleider achter de bank zat (en dus dicht bij het achterwiel?) was nat. Niet vochtig maar echt door en door nat. Iemand ervaringen mee misschien?

Raam niet helemaal dicht?
 
Afgelopen zaterdagavond ook een aparte ervaring.
Met 100 km/uur op weg naar huis en een flinke wind op de Grevelingendam hoorde ik wat windgeruis bij mijn raam. Om te checken of het raam wel helemaal goed dicht zat liet ik het raam een centimeter of twee open gaan (om het vervolgens weer te willen sluiten) maar toen gebeurde er iets vreemds. Het leek wel of de wind achter het raam kwam en het raam werd zeker 2 centimeter naar buiten geblazen waardoor er met die snelheid een enorme luchtinlaat ontstond met een hoop herrie en een krakend raam als gevolg.
Snel vaart minderen en op de pechstrook stoppen. Stilstaand het raam even laten zakken en weer omhoog en alles sloot weer netjes aan. Met de schrik erin en alle kinderen achterin inmiddels weer wakker konden we weer verder. Daarna lijkt het goed te gaan.
Iemand een zelfde ervaring?
 
Afgelopen zaterdagavond ook een aparte ervaring.
Met 100 km/uur op weg naar huis en een flinke wind op de Grevelingendam hoorde ik wat windgeruis bij mijn raam. Om te checken of het raam wel helemaal goed dicht zat liet ik het raam een centimeter of twee open gaan (om het vervolgens weer te willen sluiten) maar toen gebeurde er iets vreemds. Het leek wel of de wind achter het raam kwam en het raam werd zeker 2 centimeter naar buiten geblazen waardoor er met die snelheid een enorme luchtinlaat ontstond met een hoop herrie en een krakend raam als gevolg.
Snel vaart minderen en op de pechstrook stoppen. Stilstaand het raam even laten zakken en weer omhoog en alles sloot weer netjes aan. Met de schrik erin en alle kinderen achterin inmiddels weer wakker konden we weer verder. Daarna lijkt het goed te gaan.
Iemand een zelfde ervaring?
Dat zullen fikse windvlagen geweest zijn... Hoe stuurde de auto bij die wind, merk je dat je veel moet corrigeren? (ow nee, je zult wel op AP gereden hebben...;))
 
Ik heb mijn S nog maar 4000 km. En kan wellicht mijn ervaringen nog niet in een juist perspectief zetten. Maar toch:
Afgelopen zaterdag op de rit terug van een weekje Denemarken en de stevige wind op de kop, voelde ik kou uit het vooronder. De verwarming aan en dedicated daarbij ook de benen warm, maakte eigenlijk geen behaaglijk verschil.
Herkent iemand dat? Is dat normaal omdat er geen motorblok zit dat de boel verwarmt?
 
Last edited:
Dat zullen fikse windvlagen geweest zijn... Hoe stuurde de auto bij die wind, merk je dat je veel moet corrigeren? (ow nee, je zult wel op AP gereden hebben...;))

Auto stuurde net zo strak als anders. Merkte eigenlijk pas toen het raam naar buiten ‘geklapt’ was dat het zo hard waaide. En omdat ik deze vraag aan voelde komen reed ik niet op AP :))
(Echte reden is dat je op de Grevelingendam een paar stukken hebt waar je ivm kruising 70 mag ipv 100. Het abrupte reageren op deze veranering in max snelheid door AP wordt zowel door medeweggebruikers achter me als door slapende passagiers niet erg op prijs gesteld)
 
  • Informative
Reactions: basvk and is3
Ik heb mijn S nog maar 4000 km. En kan wellicht mijn ervaringen nog niet in een juist perspectief zetten. Maar toch:
Afgelopen zaterdag op de rit terug van een weekje Denemarken en de stevige wind op de kop, voelde ik kou uit het vooronder. De verwarming aan en dedicated daarbij ook de benen warm, maakte eigenlijk geen behaaglijk verschil.
Herkent iemand dat? Is dat normaal omdat er geen motorblok zit dat de boel verwarmt?
Misschien dat er wat tocht via de deurrubbers of het driehoekje bij de spiegel de auto binnendringt? Was bij de classics een gekend probleem...
 
Sinds de laatste update (2017.42.a88c8d5) zijn de ‘recent calls’ verdwenen uit de telefoon app. Nieuwe, net gevoerde, gesprekken komen er ook niet meer bij.

Omdat het niet mogelijk is om te zoeken binnen je contacten (waarom eigenlijk niet, als we toch janken?) gebruik ik deze functie erg vaak. Reset tijdens het rijden hielp niet. Meer mensen dit probleem of misschien al een oplossing?
 
Sinds de laatste update (2017.42.a88c8d5) zijn de ‘recent calls’ verdwenen uit de telefoon app. Nieuwe, net gevoerde, gesprekken komen er ook niet meer bij.

Omdat het niet mogelijk is om te zoeken binnen je contacten (waarom eigenlijk niet, als we toch janken?) gebruik ik deze functie erg vaak. Reset tijdens het rijden hielp niet. Meer mensen dit probleem of misschien al een oplossing?

Wat bedoel je precies?
Is de lijst 'Recent Calls' leeg of is de tab zelf weg?