Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Auto (2 mnd oud) staat al meer dan een week bij Tesla voor een paar dingetjes:
- Windgeruis bij deur
- Rammel in panorama dak
- Chrome strip die niet aan sluit
- Naar rechts trekken van auto

Windgeruis krijgen ze niet opgelost. Gaat nu voor de 2e maal naar de body shop om deur af te stellen. Zal nog wel een week gaan duren vrees ik met de enorme drukte die ze hebben.

Ik krijg toch echt de indruk dat de kwaliteitscontrole in Fremont en Tilburg niet op orde is en dat de SeCs het niet meer aankunnen om deze probleempjes op te lossen. Stond toen ik de auto bracht te wachten op een loaner, en hoorde toen in gesprekken van telefonistes klanten met vergelijkbare problemen.
Moet een berg geld kosten zo voor Tesla, terwijl ze toch echt beter dat geld aan kwaliteitscontrole bij de productie kunnen besteden. Is ook beter voor de klanten.

Buiten dit nog steeds tevreden hoor. Vraag me alleen af hoe ze straks de model 3 golf gaan opvangen....
 
De individuele monteur kan en mag niet beslissen of iets wel of niet garantie is.
De chef werkplaats of zijn vervanger neemt die beslissing. Als een van die twee niet ingrijpt en de auto is qua kilometers of leeftijd 'uit garantie', zal het systeem een te betalen factuur produceren.
...
Misschien verwacht je wat te veel van de doe-het-zelf ERP software van Tesla, W.
Wat ik daar over lees en van gebruikers hoor, is niet erg hoopgevend. (Het heet overigens WARP, geheel in Space Balls traditie, maar Ludicrous was wellicht ook een kandidaat-naam.)
 
  • Funny
Reactions: shoot72
Misschien verwacht je wat te veel van de doe-het-zelf ERP software van Tesla, W.
Wat ik daar over lees en van gebruikers hoor, is niet erg hoopgevend. (Het heet overigens WARP, geheel in Space Balls traditie, maar Ludicrous was wellicht ook een kandidaat-naam.)
Ik heb zelf enige honderden ERP systemen gemaakt en kijk steeds met belangstelling hoe dit bij Tesla functioneert. Ik ben nu twee jaar niet meer bij Tesla geweest, mijn S doet het voorbeeldig, maar de laatste keer vond ik de software weinig intuïtief.
Feit is dat de software wel kijkt naar de leeftijd en kilometers van de auto en daar zonder ingrijpen van chef werkplaats een factuur uitdraait.
 
Ik heb zelf enige honderden ERP systemen gemaakt en kijk steeds met belangstelling hoe dit bij Tesla functioneert. Ik ben nu twee jaar niet meer bij Tesla geweest, mijn S doet het voorbeeldig, maar de laatste keer vond ik de software weinig intuïtief.
Feit is dat de software wel kijkt naar de leeftijd en kilometers van de auto en daar zonder ingrijpen van chef werkplaats een factuur uitdraait.
Los van jouw ervaring met dergelijke systemen, klopt je stelling niet met de ervaring van @Tazmanian, die een factuur krijgt terwijl hij zelfs nog in de garantietermijn zit met de auto.. Hij schrijft immers:
... iets meer dan 60.000 km en wagen is dus nog geen twee jaar.
Of misschien zit er nog een conversiefoutje in de berekening van de gereden afstand. (60K kilometer is minder dan 50K mijlen.)
 
Los van jouw ervaring met dergelijke systemen, klopt je stelling niet met de ervaring van @Tazmanian, die een factuur krijgt terwijl hij zelfs nog in de garantietermijn zit met de auto.. Hij schrijft immers:

Of misschien zit er nog een conversiefoutje in de berekening van de gereden afstand. (60K kilometer is minder dan 50K mijlen.)
Of de monteur maakt een fout bij het opnemen en neerpennen van de kilometerstand.
In elk geval werd het snel hersteld.
 
Auto (2 mnd oud) staat al meer dan een week bij Tesla voor een paar dingetjes:
- Windgeruis bij deur
- Rammel in panorama dak
- Chrome strip die niet aan sluit
- Naar rechts trekken van auto

Windgeruis krijgen ze niet opgelost. Gaat nu voor de 2e maal naar de body shop om deur af te stellen. Zal nog wel een week gaan duren vrees ik met de enorme drukte die ze hebben.

Ik krijg toch echt de indruk dat de kwaliteitscontrole in Fremont en Tilburg niet op orde is en dat de SeCs het niet meer aankunnen om deze probleempjes op te lossen. Stond toen ik de auto bracht te wachten op een loaner, en hoorde toen in gesprekken van telefonistes klanten met vergelijkbare problemen.
Moet een berg geld kosten zo voor Tesla, terwijl ze toch echt beter dat geld aan kwaliteitscontrole bij de productie kunnen besteden. Is ook beter voor de klanten.

Buiten dit nog steeds tevreden hoor. Vraag me alleen af hoe ze straks de model 3 golf gaan opvangen....
Wat voor een loaner krijg je gedurende de reparatietijd. Heb een keer gelezen dat mensen een X5 kregen om mee rond te karren terwijl een andere reparatie een MS mee kreeg. Is dat pure willekeur of was die X5 ooit een uitzondering omdat de MS voorraad op was?
 
Al eerder melde ik hier dat, ondanks WIFI zowel thuis als op de zaak WIFI, mijn Model X nog steeds de navigatie update niet heeft ontvangen. Na een telefoontje met Tesla zeiden ze me langs te komen vorige week. Na twee uur gewacht te hebben kwamen ze bij me met de mededeling dat het niet lukte en dat ze de update hadden onderbroken maar dat hij thuis via WIFI verder zou gaan. Morgenochtend heeft u weer een up-to-date werkende navigatie, werd mij verzekerd. Na het wegrijden bij Tesla heb ik nu de mededeling, op het scherm, dat de navigatie onderhoud nodig heeft, en werkt hij helemaal niet meer. Toen ik dit telefonisch aangaf hebben ze op afstand de auto gecontroleerd en me gezegd dat er inderdaad iets mis gegaan was en de auto weer terug moet naar het Service Centre. Maar omdat het druk is ben ik eind februari weer de eerste. Sorry maar ik vind dat schandalig. Je koopt een auto van 140K de leverancier verkloot je navigatie en je mag vervolgens een klein maandje wachten voor ze er weer wat mee gaan doen.
 
Wat voor een loaner krijg je gedurende de reparatietijd. Heb een keer gelezen dat mensen een X5 kregen om mee rond te karren terwijl een andere reparatie een MS mee kreeg. Is dat pure willekeur of was die X5 ooit een uitzondering omdat de MS voorraad op was?
Je kunt van alles meekrijgen, een Model S, maar ook een BMW 3 serie. Als de Tesla's zijn uitgegeven, huren ze bij Sixt gewoon auto's.
 
  • Informative
Reactions: Chris R
Al eerder melde ik hier dat, ondanks WIFI zowel thuis als op de zaak WIFI, mijn Model X nog steeds de navigatie update niet heeft ontvangen. Na een telefoontje met Tesla zeiden ze me langs te komen vorige week. Na twee uur gewacht te hebben kwamen ze bij me met de mededeling dat het niet lukte en dat ze de update hadden onderbroken maar dat hij thuis via WIFI verder zou gaan. Morgenochtend heeft u weer een up-to-date werkende navigatie, werd mij verzekerd. Na het wegrijden bij Tesla heb ik nu de mededeling, op het scherm, dat de navigatie onderhoud nodig heeft, en werkt hij helemaal niet meer. Toen ik dit telefonisch aangaf hebben ze op afstand de auto gecontroleerd en me gezegd dat er inderdaad iets mis gegaan was en de auto weer terug moet naar het Service Centre. Maar omdat het druk is ben ik eind februari weer de eerste. Sorry maar ik vind dat schandalig. Je koopt een auto van 140K de leverancier verkloot je navigatie en je mag vervolgens een klein maandje wachten voor ze er weer wat mee gaan doen.
Klinkt heel erg naar een corrupt SD-kaartje, zoals ik had bij mijn Model S. De navigatiekaarten worden opgeslagen op een separaat SD-kaartje in de center console. Defect kaartje wordt in principe door het SeC vervangen, maar daar moet de center console voor uit- en ingebouwd worden. Ik heb het toen softwarematig weten op te lossen door het SD-kaartje opnieuw te (laten) partitioneren. Helaas is dat niet de procedure die het SeC volgt, want daarvoor hoeft je auto niet eens naar hen toe te komen. Kan in principe op afstand, namelijk.
(Mijn SD-kaartje was waarschijnlijk corrupt geraakt door een reset tijdens het downloadproces van een kaartupdate. Was natuurlijk heel toevallig, maar gebeurt blijkbaar vaker.)
 
  • Like
Reactions: Mart Pos
Auto (2 mnd oud) staat al meer dan een week bij Tesla voor een paar dingetjes:
- Windgeruis bij deur
- Rammel in panorama dak
- Chrome strip die niet aan sluit
- Naar rechts trekken van auto

Windgeruis krijgen ze niet opgelost. Gaat nu voor de 2e maal naar de body shop om deur af te stellen. Zal nog wel een week gaan duren vrees ik met de enorme drukte die ze hebben.

Ik krijg toch echt de indruk dat de kwaliteitscontrole in Fremont en Tilburg niet op orde is en dat de SeCs het niet meer aankunnen om deze probleempjes op te lossen. Stond toen ik de auto bracht te wachten op een loaner, en hoorde toen in gesprekken van telefonistes klanten met vergelijkbare problemen.
Moet een berg geld kosten zo voor Tesla, terwijl ze toch echt beter dat geld aan kwaliteitscontrole bij de productie kunnen besteden. Is ook beter voor de klanten.

Buiten dit nog steeds tevreden hoor. Vraag me alleen af hoe ze straks de model 3 golf gaan opvangen....
Mijn auto staat er maandag ook al 2 weken bijna het zelfde lijstje, als extra nog een kras op de motorkap en gaatje in de hemelbeklededing, vandaag is de hemelbekleding binnengekomen....

Eerst een VolvoS90 als loaner welke na 2 dagen werd omgeruild door een Model S90D, mijn auto is 6 weken oud waarvan 2 weken in Tilburg....

Ik kreeg trouwens eerst een X3 BMW mee, een soort varkensstal waarvan het motormanagement lampje aanstond, die heb ik direct weer ingeleverd ( om het lampje niet de varkensstal )