Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook een spannende storing. Na de auto een maand niet gebruikt te hebben was het grote scherm volledig van slag. Diverse meldingen alleen weg te krijgen na een aantal reboots van scherm en dash.

Opvallend was wel dat de deurklinken van beide achterdeuren ook niet meer naar buiten kwamen. De deuren zijn van binnenuit nog wel te openen, maar de klinken weigeren hardnekkig dienst. Omdat ik gelezen had dat zekering 40 de beide achterdeuren beveiligt, heb ik deze gecontroleerd. Inderdaad was de zekering doorgebrand! Beetje jammer is dat een nieuwe zekering er ook gelijk weer uitgaat.

Dat wordt dus even een zoekklusje. Jammer dat we net boven de 82k en 4 jaar zitten....

Heeft iemand deze storing misschien ook gehad?
 
Sinds kort merk ik dat de vering van mijn S aan de voorwielen na het starten omhoog gaat. Dit is me nooit eerder opgevallen en de hoogte staat op standaard. Heeft dit te maken met een verlies tijdens stilstand of normaal en niets om me zorgen over te maken?
Heb het ook gemerkt bij onze X. Kan het zijn dat ie bij het parkeren in een soort van “rust stand” komt te staan? (net zoals de oude DS’en van vroegâh)
 
Frunk openen om je andere kledij eruit te halen, meteen een ferme guts water in je nek, op je reservekledij die je wou aantrekken én nog op een deel van nog wel wat dat in de frunk ligt. Niet van op de zijkant, maar van IN het frunk-deksel zelf lijkt het...
Nog geen reactie gezien, maar heb dit ook gehad.
Dit komt van de achterlichten. Als die niet goed afdichten komt er water in de lampen staan, maar ook in de klep. Dit loopt dan via het slot je nek in....

Bij ons is toen onder garantie de verlichting op de klep en die chroom strook vervangen door een nieuw type met betere afdichting.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Nog geen reactie gezien, maar heb dit ook gehad.
Dit komt van de achterlichten. Als die niet goed afdichten komt er water in de lampen staan, maar ook in de klep. Dit loopt dan via het slot je nek in....

Bij ons is toen onder garantie de verlichting op de klep en die chroom strook vervangen door een nieuw type met betere afdichting.
Yep, in de achterlichten zit bij mij letterlijk (en bij iedereen vermoed ik) een miniem gaatje zag ik recent. Bij harde regenval / auto wassen steevast vocht erin dus. Maar (!) ik had het niet over de achterklep, maar over de frunk, vooraan dus. 'k Hoop dat ik me in de toekomst toch geen zorgen moet maken iedere keer dat ik in de regen gereden heb en iets uit de frunk wil nemen... to be continued.
 
Heb het ook gemerkt bij onze X. Kan het zijn dat ie bij het parkeren in een soort van “rust stand” komt te staan? (net zoals de oude DS’en van vroegâh)
Het komt door de automatische hoogtestabilisatie. Je stapt met z'n allen uit de auto, de auto komt daardoor uit zijn veren, het systeem laat 'm terugzakken naar de juiste stand.
Later stap je met z'n allen weer in, de auto zakt door zijn veren, en terwijl je net lekker in je stoel gaat zitten merk je dat de auto zich weer naar de juiste stand pompt. (ik heb heel wat hydraulisch geveerde Citroëns versleten dus het gaf me een heel herkenbaar gevoel...)
 
De spiegel aan de bestuurderskant klapt niet helemaal open. In december, toen het ook kouder was had ik hetzelfde. Door vriestemperaturen?

Had ik ook.... Gisteren even naar SEC Rotterdam gereden (zonder afspraak) en die hebben het verholpen (gesmeerd). Tijdens de reparatie ook nog ff mijn auto bijgeladen, zodat ik onderweg niet meer hoefde te stoppen.
Terwijl ik daar zat, hoorde ik dat er meerdere klanten waren met hetzelfde probleem.
Ff langs een SEC dus....
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Onze model S was vorige week vrijdag ineens niet meer wakker te krijgen. Deuren gingen wel open maar verder helemaal niets. Er zat op de heenweg nog 160 km range in dus dat kon het niet zijn. Hij stond in een parkeergarage waar de sleepauto niet mocht komen (te zwaar) auto was niet meer in beweging te krijgen. Uiteindelijk hebben ze hem naar Tesla kunnen krijgen. Maandag bleek het de kabelboom te zijn waar een kabelbreuk in zat. Hele kabelboom moet dan vervangen worden. Allemaal buiten garantie. Ze hebben 50% coulance aangeboden, maar nog steeds een dure grap, 500 euro lichter. Bovendien 4 dagen in Golf moeten rijden.
 
Onze model S was vorige week vrijdag ineens niet meer wakker te krijgen. Deuren gingen wel open maar verder helemaal niets. Er zat op de heenweg nog 160 km range in dus dat kon het niet zijn. Hij stond in een parkeergarage waar de sleepauto niet mocht komen (te zwaar) auto was niet meer in beweging te krijgen. Uiteindelijk hebben ze hem naar Tesla kunnen krijgen. Maandag bleek het de kabelboom te zijn waar een kabelbreuk in zat. Hele kabelboom moet dan vervangen worden. Allemaal buiten garantie. Ze hebben 50% coulance aangeboden, maar nog steeds een dure grap, 500 euro lichter. Bovendien 4 dagen in Golf moeten rijden.
€ 500 is tot daar aan toe, maar 4 dagen in een golf moeten rijden!:confused:

:D

Vervelend natuurlijk. Enig idee hoe het tot een kabelbreuk is gekomen? Kabels breken normaliter niet uit zichzelf.
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
Had ik ook.... Gisteren even naar SEC Rotterdam gereden (zonder afspraak) en die hebben het verholpen (gesmeerd). Tijdens de reparatie ook nog ff mijn auto bijgeladen, zodat ik onderweg niet meer hoefde te stoppen.
Terwijl ik daar zat, hoorde ik dat er meerdere klanten waren met hetzelfde probleem.
Ff langs een SEC dus....

Tip: Gewoon wat siliconenspray op het chroom onder de spiegel en het is opgelost.
 
Ze hadden wat corrosie gevonden. Maar het bleef een beetje vaag wat de oorzaak was. Het rijden in de Golf was wel weer even wennen. Vooral het gevoel dat je iedereen om je heen vergast met de ritjes die je rijdt. Ook weer de ijskrabber moeten zoeken...

Vreemd verhaal corrosie op een kabelbreuk? Een kabel heeft een mantel daar kan geen corrosie opkomen. Zeer bijzonder dit. Dat iets kapot kan gaan ok maar een kabelbreuk zou eerder op een constructie fout kunnen lijken.
 
Vandaag 40.000 beurtje laten doen in Tilburg. Vond het raar dat bij ophalen, einde dag, geen moeite was gedaan om de auto op te laden; vind dat vanzelsprekend....toch.

Ps. Ook niet effe gewassen? Beetje jammer!

Mag ik dat verwachten?
 
Vandaag 40.000 beurtje laten doen in Tilburg. Vond het raar dat bij ophalen, einde dag, geen moeite was gedaan om de auto op te laden; vind dat vanzelsprekend....toch.

Ps. Ook niet effe gewassen? Beetje jammer!

Mag ik dat verwachten?
Dat mag je zeker verwachten, maar ze zullen waarschijnlijk wat overbelast zijn geweest met vastzittende spiegels, kapotte deurklinken en gebarsten ruiten deze week... Desondanks...
 
Dat mag je zeker verwachten, maar ze zullen waarschijnlijk wat overbelast zijn geweest met vastzittende spiegels, kapotte deurklinken en gebarsten ruiten deze week... Desondanks...

De service gaat sowieso sterk achteruit bij Tesla. Eerst al de valet service die helemaal weg is. Vorig jaar s mijn auto 7 keer naar Tesla geweest. Dat moet ik nu elke keer zelf gaan doen, wat per keer 4 uur gaat kosten. Best veel tid voor de reparaties.
Maar na vandaag begint het moment voor mij te naderen dat ik hem definitief de deur uit ga doen. Ik rij om 10 over 5 de oprit bij stadion Galgenwaard op en ineens een schok en de auto doet niets meer. Ik kon hem nog aan de kant zetten op een behoorlijk gevaarlijke plek. Wat het ergste was, dat ik bij Tesla na 10 minuten doorverbonden werd met een Engelse support. Opgehangen en opnieuw gebeld. 6 minuten in de wacht (het “bedankt voor uw geduld” word dan inmiddels flink irritant). Wordt je weer doorverbonden, en maar weer wachten. Inmiddels had ik het zo koud dat ik overwoog de auto te laten staan en een taxi te bellen. Uiteindelijk had ik na 50 minuten iemand te pakken en die zegt als eerste dat ik waarschijnlijk de sleepkosten mag gaan Betalen omdat ik over de 80000km zit. Oh ja, wegenwacht mag niets met Tesla’s doen, dus dus je hebt geen alternatief.
Al met al was ik om kwart voor negen thuis, waar ik normaal om 6 uur thuis geweest zou zijn. Anderhalf uur in de kou gestaan, doordat Tesla gewoon slecht bereikbaar was. 3 jaar geleden ook een stilstand gehad, maar toen had ik binnen 30 seconden de juiste persoon aan de lijn. Ik ben er nu echt klaar mee en overweeg weer een ICE te kopen. Helaas is de Mercedes die ik nu meegekregen heb weer een goed argument om toch bij Tesla te blijven. Al vind ik echt dat deze ervaring wel erg slecht is.
 
De service gaat sowieso sterk achteruit bij Tesla. Eerst al de valet service die helemaal weg is. Vorig jaar s mijn auto 7 keer naar Tesla geweest. Dat moet ik nu elke keer zelf gaan doen, wat per keer 4 uur gaat kosten. Best veel tid voor de reparaties.
Maar na vandaag begint het moment voor mij te naderen dat ik hem definitief de deur uit ga doen. Ik rij om 10 over 5 de oprit bij stadion Galgenwaard op en ineens een schok en de auto doet niets meer. Ik kon hem nog aan de kant zetten op een behoorlijk gevaarlijke plek. Wat het ergste was, dat ik bij Tesla na 10 minuten doorverbonden werd met een Engelse support. Opgehangen en opnieuw gebeld. 6 minuten in de wacht (het “bedankt voor uw geduld” word dan inmiddels flink irritant). Wordt je weer doorverbonden, en maar weer wachten. Inmiddels had ik het zo koud dat ik overwoog de auto te laten staan en een taxi te bellen. Uiteindelijk had ik na 50 minuten iemand te pakken en die zegt als eerste dat ik waarschijnlijk de sleepkosten mag gaan Betalen omdat ik over de 80000km zit. Oh ja, wegenwacht mag niets met Tesla’s doen, dus dus je hebt geen alternatief.
Al met al was ik om kwart voor negen thuis, waar ik normaal om 6 uur thuis geweest zou zijn. Anderhalf uur in de kou gestaan, doordat Tesla gewoon slecht bereikbaar was. 3 jaar geleden ook een stilstand gehad, maar toen had ik binnen 30 seconden de juiste persoon aan de lijn. Ik ben er nu echt klaar mee en overweeg weer een ICE te kopen. Helaas is de Mercedes die ik nu meegekregen heb weer een goed argument om toch bij Tesla te blijven. Al vind ik echt dat deze ervaring wel erg slecht is.
Zorg ervoor dat je het escaleert binnen Tesla! (kan vanuit je Mytesla account)