Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn Model S opgehaald! Was leuk, erg attent dat ze 'happy birthday' hadden opgezet in de auto:) (het was/is namelijk mijn birthday)

Ik mag nu, indien nodig, mee janken! Ik hoop het natuurlijk zo min mogelijk te doen maar helaas is het een beetje nodig:-(

Bij de achterdeur links (waar je je jas en laptoptas door naar binnen gooit) komt de deurklink niet naar buiten. Kan gebeuren, no problem, "gaan we netjes regelen meneer"... Werd vanmiddag gelijk gebeld door Sec Den Haag en ik dacht, naïef als ik ben, dat ik morgenmiddag (ofzo) wel even langs zou kunnen rijden om mijn (nieuwe!) auto snel in orde te laten brengen...

Helaas had ik dat mis, ik kan pas over een halve maand terecht. Jammergenoeg ben ik dan op vakantie dus kinderen en laptop kunnen tot 7 maart niet via links instappen...

Ik vind dat irritant en een beetje vreemd. Is dat normaal en iets waar ik aan moet wennen?
Ik wil je niet demotiveren maar.

Levering 22 Dec, op weg naar huis gemeld dat er een gaatje in de hemel zat, ook een kras op de motorkap tijdens de levering, afspraak gemaakt mocht hem terugbrengen op 22 Jan... De auto staat er nog steeds...
 
Vandaag mijn Model S opgehaald! Was leuk, erg attent dat ze 'happy birthday' hadden opgezet in de auto:) (het was/is namelijk mijn birthday)

Ik mag nu, indien nodig, mee janken! Ik hoop het natuurlijk zo min mogelijk te doen maar helaas is het een beetje nodig:-(

Bij de achterdeur links (waar je je jas en laptoptas door naar binnen gooit) komt de deurklink niet naar buiten. Kan gebeuren, no problem, "gaan we netjes regelen meneer"... Werd vanmiddag gelijk gebeld door Sec Den Haag en ik dacht, naïef als ik ben, dat ik morgenmiddag (ofzo) wel even langs zou kunnen rijden om mijn (nieuwe!) auto snel in orde te laten brengen...

Helaas had ik dat mis, ik kan pas over een halve maand terecht. Jammergenoeg ben ik dan op vakantie dus kinderen en laptop kunnen tot 7 maart niet via links instappen...

Ik vind dat irritant en een beetje vreemd. Is dat normaal en iets waar ik aan moet wennen?
Je kunt nog een keer bellen en zeggen dat je geen 2 weken kunt/wilt wachten en het toch wel een irritant probleem vindt. Wie weet gaan ze schuiven. En wat ook een goede tip is: bel met meerdere SeC's, ze zitten erg veschillend in de wachttijden.
 
Het is toch te gek dat je zelf verschillende SeC moet bellen. De verantwoording voor een snelle oplossing ligt bij de SeC.
De grondoorzaak is slechte of ontbrekende kwaliteitscontrole in Tilburg. Het lukt het Nederlandse management blijkbaar niet om daar iets aan te doen en daarmee is het een probleem van de Service Centra geworden. Enige compassie met hen lijkt me daarom op zijn plaats.

Ik zie als enige oplossing het minutieus controleren van je eigen voertuig bij aflevering in Tilburg en de aflevering bij overduidelijke gebreken weigeren. Maar dat lukt natuurlijk niemand, vanwege het enthousiasme dat elke nieuwe eigenaar nu eenmaal heeft.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
De grondoorzaak is slechte of ontbrekende kwaliteitscontrole in Tilburg. Het lukt het Nederlandse management blijkbaar niet om daar iets aan te doen en daarmee is het een probleem van de Service Centra geworden. Enige compassie met hen lijkt me daarom op zijn plaats.

IK zie als enige oplossing het minutieus controleren van je eigen voertuig bij aflevering in Tilburg en de aflevering bij overduidelijke gebreken weigeren. Maar dat lukt natuurlijk niemand, vanwege het enthousiasme dat elke nieuwe eigenaar nu eenmaal heeft.

Huur mij in ;)
50 Euro + reiskosten en ik ga mee tijdens delivery om alles te controleren en te blijven zeuren totdat alles is langsgelopen.
 
De grondoorzaak is slechte of ontbrekende kwaliteitscontrole in Tilburg. Het lukt het Nederlandse management blijkbaar niet om daar iets aan te doen en daarmee is het een probleem van de Service Centra geworden. Enige compassie met hen lijkt me daarom op zijn plaats.

IK zie als enige oplossing het minutieus controleren van je eigen voertuig bij aflevering in Tilburg en de aflevering bij overduidelijke gebreken weigeren. Maar dat lukt natuurlijk niemand, vanwege het enthousiasme dat elke nieuwe eigenaar nu eenmaal heeft.

Een nieuwe Tesla nauwkeurig inspecteren bij aflevering is een mission impossible. De afleverruimte in Tilburg is te donker. Maar dat hoeft ook niet. De enige zaken die je heel goed moet nalopen zijn beschadigingen in de lak en/of op de wielen zijn. Uiteraard ook even de bekleding goed nalopen.
Dit zijn de zaken waar het SeC bij een latere reclamatie 'moeilijk' over doet. Nadat ik mijn eerste Model S afhaalde zag ik bij thuiskomst een paar krasjes op een velg. Dat werd door SeC A'dam niet opgelost.
Alle andere zaken worden bij latere ontdekking allemaal keurig opgelost.
 
De grondoorzaak is slechte of ontbrekende kwaliteitscontrole in Tilburg. Het lukt het Nederlandse management blijkbaar niet om daar iets aan te doen en daarmee is het een probleem van de Service Centra geworden. Enige compassie met hen lijkt me daarom op zijn plaats.

Huur mij in ;)
50 Euro + reiskosten en ik ga mee tijdens delivery om alles te controleren en te blijven zeuren totdat alles is langsgelopen.

Laten we het meteen ten gronde oplossen. Dat Tesla mij inhuurt om de QI op poten te zetten. No cure no pay.
Als ik merk wat hen dat nu allemaal kost aan effort (rework, klachtenbehandeling, loaners, imagoschade), dan zal de cure veel budget vrij maken.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: STLL and PaulusdB
Stap 1 in elk verbeterplan: Herken het probleem
Stap 2 in elk verbeterplan: Erken het probleem
Stap 3: Bel nu eventueel @Phil V, maar vanaf hier is het eenvoudig...

Als een gemiddelde klant zelf bij aflevering al fouten weet te vinden, dan is het toch onvoorstelbaar dat Tesla dat zelf niet kan.
Ik heb enkele keren mijn S teruggehad met velgschade na een reparatie waarvan vast stond dat die schade er niet was bij inlevering.
Steeds moest ik zelf die schade vaststellen. Dan lost Tesla het wel op, maar het blijft gek dat iemand met één oog een scherpere blik op dit soort zaken heeft als de Tesla medewerkers die over twee ogen beschikken :eek:
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Als een gemiddelde klant zelf bij aflevering al fouten weet te vinden, dan is het toch onvoorstelbaar dat Tesla dat zelf niet kan.
Ik heb enkele keren mijn S teruggehad met velgschade na een reparatie waarvan vast stond dat die schade er niet was bij inlevering.
Steeds moest ik zelf die schade vaststellen. Dan lost Tesla het wel op, maar het blijft gek dat iemand met één oog een scherpere blik op dit soort zaken heeft als de Tesla medewerkers die over twee ogen beschikken :eek:
Precies, vandaar Stap 2 van het Universele Verbeterplan.
(Het is naast kunnen ook een kwestie van willen.)
 
2EB6FF56-05E2-47EB-BA08-672F919B4E67.jpeg

Kan ook op tablet, als ze hun paperless filosofie niet willen opgeven. Kunnen ze meteen een foto nemen van afwijkingen en terugkoppelen naar de lijn.
 
Hoogtijd dat het Tesla management zich achter de oren gaat krabben met betrekking tot de afleverkwaliteit. Beschadigde wagens afleveren is echt een no-go. Net zoals afleveren met technische gebreken (zoals wij hadden met de falcon wing door die na een regenbui een bak water naar binnen kieperde, dat hadden ze na de wasbeurt voor oplevering van de auto opgemerkt moeten hebben). Leuk voor de aflevercijfers, maar een chagrijnige klant is ook niet heel fijn, lijkt mij.

Speelt dit probleem alleen in Nederland, of ook in onze buurlanden?

Ik ben benieuwd hoeveel auto’s er echt foutloos afgeleverd zijn, daar houden ze vast ook wel lijstjes van bij. (En dan niet zo een commerciële k-smoes dat het een snelgroeiend nieuw merk is) :)

Voor de mensen die hun auto gaan ophalen, neem een zaklamp (beetje een goeie) of een garagelooplamp mee.

Ps. Is het heel ingewikkeld om de afleverruimte iets beter te verlichten? (Laatst 2 led lichtstrips van 1000 lumen elk in mijn garage opgehangen, voor onder de €50, een bak licht daar dat je zowat je zonnebril moet opzetten.)
 
Stap 1 in elk verbeterplan: Herken het probleem
Stap 2 in elk verbeterplan: Erken het probleem
Stap 3: Bel nu eventueel @Phil V, maar vanaf hier is het eenvoudig...

Over herkennen, erkennen, ...

Mijn S stopte. iPhone actie 1. En werd toen in opdracht van Tesla opgehaald door een bergingsbedrijf (batterijprobleem, onder garantie). Blijkt dat het bergingsbedrijf een parkeersensor heeft gesloopt. Waarna in een e-mail mijn akkoord werd gevraagd voor reparatiekosten. iPhone actie 2. Erkenning dat kosten voor Tesla zijn. Deze week toch een factuur in de mail. iPhone actie 3.

Het wordt over het algemeen netjes opgelost. Het vergt wel geduld en een volle iPhone.

Wat ik storender vind is dat ik soms geen idee heb hoe noodzakelijk een reparatie (lees: vervanging) is. In mijn Mercedesen zag je de slijtage in onderdelen. Maar wat moet ik vinden van een ‘storing in de SIM-kaart’ (500 euro)? Wat kan er in hemelsnaam stuk zijn aan een SIM-kaart? Het heeft een hoog gehalte ‘computer says no’.

Waarna ik dan de deur open, het opgeruimde interieur zie, wegzoef, en alles weer ben vergeten.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Nounounou, wat een stemmingmakerij weer, is het soms MopperVrijdag ?
Mijn auto had nul komma nul problemen bij aflevering.
En 3 jaar na dato ook amper problemen gehad, zeker niets wat niet binnen een halve dag was opgelost.

De een noemt het stemmingmakerij, de ander noemt het niet voldoen aan de verwachtingen. ;) Bij een auto van dit kaliber mag je verwachten dat ie spic en span wordt afgeleverd.

Als mij een wagen, even los van wat ie kost, met schade wordt afgeleverd, dan haal ik hem pas op zodra die helemaal in orde is. Tenzij er in de optielijst is aangevinkt dat ie met gebreken wordt afgeleverd ;)