Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zorg ervoor dat je het escaleert binnen Tesla! (kan vanuit je Mytesla account)

Ik heb vorige keer al met een manager gesproken. Je krijgt dan alleen maar een mooi marketing verhaal. Maar het feit dat ik 4 uur moet rijden om mijn auto weg te brengen en op te halen werd afgedaan met de opmerking dat als de model 3 goed verkocht, dan zou er vast ook een Tesla vestiging in de buurt komen. Dus de komende jaren geen oplossing.
Het aantal storingen en de tijd die het me kost is gewoon teveel. Vorig jaar moest de auto 4 keer terug omdat het dak niet goed was. Na een uur rijden had ik een piep in mijn oren van de herrie die het dak maakte, dan kreeg ik hem weer terug met een lekkend dak etc.
Nu ze mij gisteren zo in de kou hebben laten staan, ben ik serieus aan het kijken naar een ICE. Ik zal een aantal dingen van de S best gaan missen, maar de anderhalf uur verkleumen omdat ik bij Tesla gewoon niet de juiste persoon aan de telefoon kon krijgen is echt de laatst druppel. Ze willen zich meten met premium merken, maar hebben nog een lange weg te gaan. Hiervoor reed ik een ruim 10 jaar oude Jaguar, In dik 2 jaar en 80000 km 2 kleine defectjes gehad en verder alleen de normale beurtjes. Nooit stilgestaan.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Ik heb vorige keer al met een manager gesproken. Je krijgt dan alleen maar een mooi marketing verhaal. Maar het feit dat ik 4 uur moet rijden om mijn auto weg te brengen en op te halen werd afgedaan met de opmerking dat als de model 3 goed verkocht, dan zou er vast ook een Tesla vestiging in de buurt komen. Dus de komende jaren geen oplossing.
Het aantal storingen en de tijd die het me kost is gewoon teveel. Vorig jaar moest de auto 4 keer terug omdat het dak niet goed was. Na een uur rijden had ik een piep in mijn oren van de herrie die het dak maakte, dan kreeg ik hem weer terug met een lekkend dak etc.
Nu ze mij gisteren zo in de kou hebben laten staan, ben ik serieus aan het kijken naar een ICE. Ik zal een aantal dingen van de S best gaan missen, maar de anderhalf uur verkleumen omdat ik bij Tesla gewoon niet de juiste persoon aan de telefoon kon krijgen is echt de laatst druppel. Ze willen zich meten met premium merken, maar hebben nog een lange weg te gaan. Hiervoor reed ik een ruim 10 jaar oude Jaguar, In dik 2 jaar en 80000 km 2 kleine defectjes gehad en verder alleen de normale beurtjes. Nooit stilgestaan.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je naar vestiging Tilburg gaat, A'dam of Duiven is toch veel dichterbij vanuit Lelystad?
Maar verder begrijp ik je verhaal goed. Tesla heeft nog een weg te gaan om service op te schalen, en deze prestatie schept weinig vertrouwen.
 
Ik heb vorige keer al met een manager gesproken. Je krijgt dan alleen maar een mooi marketing verhaal. Maar het feit dat ik 4 uur moet rijden om mijn auto weg te brengen en op te halen werd afgedaan met de opmerking dat als de model 3 goed verkocht, dan zou er vast ook een Tesla vestiging in de buurt komen. Dus de komende jaren geen oplossing.
Het aantal storingen en de tijd die het me kost is gewoon teveel. Vorig jaar moest de auto 4 keer terug omdat het dak niet goed was. Na een uur rijden had ik een piep in mijn oren van de herrie die het dak maakte, dan kreeg ik hem weer terug met een lekkend dak etc.
Nu ze mij gisteren zo in de kou hebben laten staan, ben ik serieus aan het kijken naar een ICE. Ik zal een aantal dingen van de S best gaan missen, maar de anderhalf uur verkleumen omdat ik bij Tesla gewoon niet de juiste persoon aan de telefoon kon krijgen is echt de laatst druppel. Ze willen zich meten met premium merken, maar hebben nog een lange weg te gaan. Hiervoor reed ik een ruim 10 jaar oude Jaguar, In dik 2 jaar en 80000 km 2 kleine defectjes gehad en verder alleen de normale beurtjes. Nooit stilgestaan.

Ik heb denk ik in 3 jaar tijd ongeveer een 30 tal service bezoeken gehad, schokbrekers, dak, motor, piepjes, kraakjes etc. etc. Nu zit het sec Rotterdam 3 KM van mijn huis maar leuk is anders. Ze lossen het wel op maar het zijn steeds weer andere zaken die kapot gaan. Als ik dan iets post mijn audi had dat nooit krijg je van die verhalen ja maar ik heb ook ooit een EGR klep gehad of iets in die richting. Tja het zal wel maar ik heb tot nu toe 1 auto gehad die mij langs de kant van de weg heeft laten staan en dat is de Tesla. Toch ben ik aan het kijken voor een nieuwe tja bij geen enkel ander merk had ik dat gedaan maar de rij ervaring is veel beter ik hoef nooit te stoppen bij een tankstation heerlijk gewoon.
 
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je naar vestiging Tilburg gaat, A'dam of Duiven is toch veel dichterbij vanuit Lelystad?
Maar verder begrijp ik je verhaal goed. Tesla heeft nog een weg te gaan om service op te schalen, en deze prestatie schept weinig vertrouwen.

Ik ga ook altijd naar Amsterdam. Volgens mij heb ik Tilburg niet genoemd. Maar de auto halen en brengen kost bij elkaar dus zo’n 4 uur elke keer.
 
Ik heb denk ik in 3 jaar tijd ongeveer een 30 tal service bezoeken gehad, schokbrekers, dak, motor, piepjes, kraakjes etc. etc. Nu zit het sec Rotterdam 3 KM van mijn huis maar leuk is anders. Ze lossen het wel op maar het zijn steeds weer andere zaken die kapot gaan. Als ik dan iets post mijn audi had dat nooit krijg je van die verhalen ja maar ik heb ook ooit een EGR klep gehad of iets in die richting. Tja het zal wel maar ik heb tot nu toe 1 auto gehad die mij langs de kant van de weg heeft laten staan en dat is de Tesla. Toch ben ik aan het kijken voor een nieuwe tja bij geen enkel ander merk had ik dat gedaan maar de rij ervaring is veel beter ik hoef nooit te stoppen bij een tankstation heerlijk gewoon.

Elke auto heeft wel eens wat. Dat is ook niet erg. Ik vind het op zich ook niet erg dat de Tesla vaker problemen heeft. Kan ik allemaal accepteren. Toen ik nog lid was van de Alfa Romeo club, noemden we dat karakter :).
Het gaat mij er vooral om dat het tot midden vorig jaar allemaal wel makkelijk en goed opgelost werd. En dat lijkt mu definitief over. Ik ben bang dat je binnenkort ook een rekening krijgt als je een loaner nodig hebt.

Na vandaag in een Benz doorgebracht te hebben mis ik de S wel heel erg. Wat is zo’n ICE sloom, het zelf weer moeten sturen, Spotify, het mooie scherm, de fob (ik liep weg van de Benz terwijl de sleutel er nog in zat en de motor nog liep :)) Mijn collega vond me best arrogant toen ik de nadelen van de Benz opnoemde :).

Ik had in de planning staan in april een nieuwe 75D te bestellen. Maar ik twijfel nu wel heel erg. De Benz heeft me niet in de steek gelaten en zal dat ook niet snel doen. En ICE dealers genoeg hier in Lelystad.
 
Mijn collega vond me best arrogant toen ik de nadelen van de Benz opnoemde

Dat heet gewoon realistisch volgens mij. Waarom zou het arrogant zijn om voor gemak te kiezen ipv de moeilijke (lawaaimakende, vervuilende, slijtende) weg?
En reken maar dat er met de Model 3 op komst meer service centers in NL komen.
Of mobiele service engineers, ik zag er vandaag voor de derde keer een rijden, nog leuk ook om met die jongens even een thumbs-up uit te wisselen.
 
De auto is inmiddels klaar. Er zijn nog meer kleine irritaties ontstaan, aangezien ik had aangegeven dat de auto gelijk een beurt mocht hebben. Gisteren kreeg ik te horen dat ik hem op kon halen, bleek de beurt niet gedaan te zijn. Nu dan wel en ze willen de auto wel terug brengen. Maar dat kan alleen op tijden die mij niet uitkomen. Vroeger kwamen ze gewoon na werktijd. Dat is nu dus ook te veel.

Ik ben gisteren gebeld door een manager van Roadside Assistance. Hij was heel blij met mijn feedback, maar kon niets beloven. Ik heb aangegeven dat mijn vertrouwen weg was en dat ik zonder dat vertrouwen definitief afscheid zou nemen van Tesla. Nog geen poging gemerkt dat vertrouwen terug te winnen.

Dus.....Iemand interesse in een P85 met 1e gen autopilot?
 
Vandaag mijn Model S opgehaald! Was leuk, erg attent dat ze 'happy birthday' hadden opgezet in de auto:) (het was/is namelijk mijn birthday)

Ik mag nu, indien nodig, mee janken! Ik hoop het natuurlijk zo min mogelijk te doen maar helaas is het een beetje nodig:-(

Bij de achterdeur links (waar je je jas en laptoptas door naar binnen gooit) komt de deurklink niet naar buiten. Kan gebeuren, no problem, "gaan we netjes regelen meneer"... Werd vanmiddag gelijk gebeld door Sec Den Haag en ik dacht, naïef als ik ben, dat ik morgenmiddag (ofzo) wel even langs zou kunnen rijden om mijn (nieuwe!) auto snel in orde te laten brengen...

Helaas had ik dat mis, ik kan pas over een halve maand terecht. Jammergenoeg ben ik dan op vakantie dus kinderen en laptop kunnen tot 7 maart niet via links instappen...

Ik vind dat irritant en een beetje vreemd. Is dat normaal en iets waar ik aan moet wennen?