Een kleine update (voor wie het leuk vindt)van hoe je Tesla in Portugal gerepareerd wordt
In Portugal heeft Tesla nog geen eigen werkplaats, maar werken ze vanuit de werkplaats van een ander bedrijf gespecialiseerd in elektrisch vervoer. De hal waarin dit gebeurd ziet er niet uit, maar goed als ze de klus maar klaren.
Mijn handgrepen links reageren soms niet als je er aan trekt en schuiven weer in als je bijvoorbeeld de deur open doet om uit te stappen, om direct weer uit te schuiven.
Tevens rammelt het dak flink als hij op ongeveer 40% open staat.
Na enig aandringen vooraf per mail een huurauto gekregen, er schijnen 5 Tesla’s te zijn maar die waren in gebruik.
Einde van de dag ben ik gebeld dat de auto klaar stond: handgrepen waren gesmeerd (kon hier niet om lachen, enkele reis naar service center is 250km) en dak was wat aangedraaid. Op mijn vraag of rammel in dak ook getest was, kreeg ik als antwoord dat de monteur precies wist wat hij deed, dus niet hoefde te proefrijden (...)
Terug gegaan naar de auto, service medewerker (superaardige vent) in de passagiersstoel gezet, 100 meter gereden en heel raar dak rammelt nog.
Overleg tussen hem en monteur: alle Tesla’s doen dit (...) het dak heeft geen windgeruis, lekt niet en gaat open en dicht dus hij is niet kapot. Klopt dit was ook niet de klacht, maar laten we jullie claim testen: pak maar een andere die ook rammelt. Geen auto’s beschikbaar.
Heb de auto niet geaccepteerd, ben met de Audi A4 naar huis gecrosst en hoor nu maandag meer. Ben benieuwd...