Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Nounounou, wat een stemmingmakerij weer, is het soms MopperVrijdag ?
Mijn auto had nul komma nul problemen bij aflevering.
En 3 jaar na dato ook amper problemen gehad, zeker niets wat niet binnen een halve dag was opgelost.
Kijk even naar de titel van dit draadje, R.
Er zijn voldoende andere draadjes waar -volkomen terecht- de loftrompet gestoken wordt.
 
Kijk even naar de titel van dit draadje, R.
Er zijn voldoende andere draadjes waar -volkomen terecht- de loftrompet gestoken wordt.
Weet ik natuurlijk Paulus. Maar een opmerking "ben benieuwd hoeveel auto's er echt foutloos zijn afgeleverd" suggereert wellicht alsof dat er geen enkele zou zijn, dat is een beetje vreemd.
Diegenen die een foutloze auto hebben ontvangen hebben geen reden zich te melden, andersom wel.
Dat geeft mogelijk een vertekend beeld.
 
Dat kan ook wel eens de verklaring zijn waarom de buitenlandse afleveringen tot minder klachten leiden.
Is tijdens de rondleiding zelfs gezegd: de buitenlandse auto's krijgen veel aandacht om gezeur te voorkomen. Uiteraard wilde ik hem gelijk inkoppen; "Hoe zit het dan met onze auto's"? Maar we zaten net in dat Efteling karretje en ik wilde de pret niet bederven...
 
Een kleine update (voor wie het leuk vindt)van hoe je Tesla in Portugal gerepareerd wordt

In Portugal heeft Tesla nog geen eigen werkplaats, maar werken ze vanuit de werkplaats van een ander bedrijf gespecialiseerd in elektrisch vervoer. De hal waarin dit gebeurd ziet er niet uit, maar goed als ze de klus maar klaren.

Mijn handgrepen links reageren soms niet als je er aan trekt en schuiven weer in als je bijvoorbeeld de deur open doet om uit te stappen, om direct weer uit te schuiven.
Tevens rammelt het dak flink als hij op ongeveer 40% open staat.

Na enig aandringen vooraf per mail een huurauto gekregen, er schijnen 5 Tesla’s te zijn maar die waren in gebruik.

Einde van de dag ben ik gebeld dat de auto klaar stond: handgrepen waren gesmeerd (kon hier niet om lachen, enkele reis naar service center is 250km) en dak was wat aangedraaid. Op mijn vraag of rammel in dak ook getest was, kreeg ik als antwoord dat de monteur precies wist wat hij deed, dus niet hoefde te proefrijden (...)

Terug gegaan naar de auto, service medewerker (superaardige vent) in de passagiersstoel gezet, 100 meter gereden en heel raar dak rammelt nog.

Overleg tussen hem en monteur: alle Tesla’s doen dit (...) het dak heeft geen windgeruis, lekt niet en gaat open en dicht dus hij is niet kapot. Klopt dit was ook niet de klacht, maar laten we jullie claim testen: pak maar een andere die ook rammelt. Geen auto’s beschikbaar.

Heb de auto niet geaccepteerd, ben met de Audi A4 naar huis gecrosst en hoor nu maandag meer. Ben benieuwd...
 
  • Informative
Reactions: shthpnz
Een kleine update (voor wie het leuk vindt)van hoe je Tesla in Portugal gerepareerd wordt

In Portugal heeft Tesla nog geen eigen werkplaats, maar werken ze vanuit de werkplaats van een ander bedrijf gespecialiseerd in elektrisch vervoer. De hal waarin dit gebeurd ziet er niet uit, maar goed als ze de klus maar klaren.

Mijn handgrepen links reageren soms niet als je er aan trekt en schuiven weer in als je bijvoorbeeld de deur open doet om uit te stappen, om direct weer uit te schuiven.
Tevens rammelt het dak flink als hij op ongeveer 40% open staat.

Na enig aandringen vooraf per mail een huurauto gekregen, er schijnen 5 Tesla’s te zijn maar die waren in gebruik.

Einde van de dag ben ik gebeld dat de auto klaar stond: handgrepen waren gesmeerd (kon hier niet om lachen, enkele reis naar service center is 250km) en dak was wat aangedraaid. Op mijn vraag of rammel in dak ook getest was, kreeg ik als antwoord dat de monteur precies wist wat hij deed, dus niet hoefde te proefrijden (...)

Terug gegaan naar de auto, service medewerker (superaardige vent) in de passagiersstoel gezet, 100 meter gereden en heel raar dak rammelt nog.

Overleg tussen hem en monteur: alle Tesla’s doen dit (...) het dak heeft geen windgeruis, lekt niet en gaat open en dicht dus hij is niet kapot. Klopt dit was ook niet de klacht, maar laten we jullie claim testen: pak maar een andere die ook rammelt. Geen auto’s beschikbaar.

Heb de auto niet geaccepteerd, ben met de Audi A4 naar huis gecrosst en hoor nu maandag meer. Ben benieuwd...
Oei oei die moeten nog veel (af)leren...:confused:
 
Ik ben gisteren gebeld door een manager van Roadside Assistance. Hij was heel blij met mijn feedback, maar kon niets beloven. Ik heb aangegeven dat mijn vertrouwen weg was en dat ik zonder dat vertrouwen definitief afscheid zou nemen van Tesla. Nog geen poging gemerkt dat vertrouwen terug te winnen.

Dus.....Iemand interesse in een P85 met 1e gen autopilot?

Nog even een kleine update. Een kort gesprekje met degene die mijn auto van de parkeerplaats ophaalde. Hij vertelde mij dat er wel weer een valet service opgezet wordt. Hii kon mij niet vertellen voor wie en hoe dat gebruikt ging worden. Toch een klein lichtpuntje? Wel vreemd dat dat lichtpuntje juist van zo een medewerker moet komen.
Verder een lang telefoongesprek met AnalysiZ gehad. Veel van mijn vermoedens werden daarin eigenlijk bevestigd. Het is mij gewoon duidelijk dat Tesla de groei niet goed aankan en dat zorgt voor dit soort problemen.
Ook mijn sales nog gesproken. Ook daar werd ik niet heel erg vrolijk van. Al gaf hij wel aan dat ze hard bezig zijn alles op te schalen en te verbeteren. Het lijkt er op dat er toch wel naar klanten geluisterd wordt. Nog een lichtpuntje?

En nu weer een week in de S aan het rijden. Alles werkt weer zoals het hoort. Dan wordt het wel erg moeilijk om me voor te stellen dat ik weer terug naar een ICE zou gaan. Toch maar een nieuwe S bestellen en alle nukken van de Tesla organisatie voor lief nemen? Hmmmmm....... ik vrees dat ik toch weer overstag zal gaan.....
 
Nog even een kleine update. Een kort gesprekje met degene die mijn auto van de parkeerplaats ophaalde. Hij vertelde mij dat er wel weer een valet service opgezet wordt. Hii kon mij niet vertellen voor wie en hoe dat gebruikt ging worden. Toch een klein lichtpuntje? Wel vreemd dat dat lichtpuntje juist van zo een medewerker moet komen.
Verder een lang telefoongesprek met AnalysiZ gehad. Veel van mijn vermoedens werden daarin eigenlijk bevestigd. Het is mij gewoon duidelijk dat Tesla de groei niet goed aankan en dat zorgt voor dit soort problemen.
Ook mijn sales nog gesproken. Ook daar werd ik niet heel erg vrolijk van. Al gaf hij wel aan dat ze hard bezig zijn alles op te schalen en te verbeteren. Het lijkt er op dat er toch wel naar klanten geluisterd wordt. Nog een lichtpuntje?

En nu weer een week in de S aan het rijden. Alles werkt weer zoals het hoort. Dan wordt het wel erg moeilijk om me voor te stellen dat ik weer terug naar een ICE zou gaan. Toch maar een nieuwe S bestellen en alle nukken van de Tesla organisatie voor lief nemen? Hmmmmm....... ik vrees dat ik toch weer overstag zal gaan.....

Ik sprak vorig jaar iemand die aangaf ook niet zo onder de indruk te zijn van afwerking/kwaliteit etc (had ook wat ervaring met service. Drie keer raden welke nieuwe auto hij nu rijdt... Een Model X. Reden? Rijdt zo fantastisch en is al met al toch gewoon een hele goede auto. Alternatieven zijn er simpelweg nog niet.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik sprak vorig jaar iemand die aangaf ook niet zo onder de indruk te zijn van afwerking/kwaliteit etc (had ook wat ervaring met service. Drie keer raden welke nieuwe auto hij nu rijdt... Een Model X. Reden? Rijdt zo fantastisch en is al met al toch gewoon een hele goede auto. Alternatieven zijn er simpelweg nog niet.

Afwerking hoef ik niet over te klagen. Mijn auto is behoorlijk netjes afgewerkt; voor mij meer dan acceptabel in ieder geval. De kwaliteit vind ik over het algemeen erg goed zelfs. Dat je met zo’n vooruitstrevende auto met zoveel nieuwe technologie af en toe eens wat hebt, is ook niet raar en dat wist ik toen ik hem in 2014 bestelde. Mijn auto heeft een VIN onder de 60000. Het enige waar ik echt moeite mee heb is de sterk verslechterde service afgelopen half jaar.
Maar zoals ik al schreef....ik denk dat ik het maar moet accepteren. Een alternatief wat ook maar een beetje in de buurt komt is er inderdaad nog niet.
 
  • Like
Reactions: AnalysiZ
woordje vergeten of bedoelde je het sarcastisch?
Het staat er precies zoals het ging. De kleine mocht niet mee met de rondleiding, er 'mogen geen kinderen de fabriek in'. De dames van de receptie wilden wel op het kleine mannetje passen als wij de rondleiding kregen.
Daarom hebben wij afgezien van de rondleiding en zijn bij kleine Lucas gebleven.