You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
6:36
Heeft Tesla dat ook? Zo'n verlicht gedeelte van de map van de locaties die je met de huidige range kunt bereiken zoals je bij de I-pace op 6:36 kunt zien?
.... Ergens aan het eind zie je een soort overzicht van verbruik ("Dagoverzicht) : 290KwH per 100km met 99km gemiddelde snelheid. Dat zal toch niet kloppen lijkt me? ..
View attachment 328182
Al diverse malen krijg ik tijdens het autorijden bij gebruik autopilot deze melding, zie foto
Autosteer niet beschikbaar
Heb alle camera’s al eens goed schoon gemaakt
Na 5 seconden gaan de waarschuwingslichten knipperen
Als ik stop en auto in P stand zet, daarna wegrijdt, doet autosteer het weer
Tesla Tilburg wil een diagnose uitvoeren
Meer leden last hoervan?
nog eens iets om over te janken....
hoeveel kilometers hebben we nu gereden ? ik iets meer dan 240.000km.
en mijn aandrijving levert nog altijd evenveel vermogen als nieuw.
iedere auto van de Grote Gerespecteerde Merken toont tenminste sporen van zijn leeftijd. Die levert langzaam (of in het geval van sjoemel-VW-motoren : héél snel) minder vermogen. Die auto's hebben tenminste menselijke trekjes. Met ouderdom komt slijtage.
Maar die aandrijving van Tesla, die blijft als een jeugdig veulen.
Heb aluminium nog nooit zien roestenWel ben ik benieuwd hoe goed de auto zich houd ten opzichte van roest na 10, 15, 20 of meer jaar.
Nou ik wel, een soort witte substantie is dat, bij fietsen zie je het wel eens, dan gaat de verf loslaten e.d.Heb aluminium nog nooit zien roesten
View attachment 328182
Al diverse malen krijg ik tijdens het autorijden bij gebruik autopilot deze melding, zie foto
Autosteer niet beschikbaar
Heb alle camera’s al eens goed schoon gemaakt
Na 5 seconden gaan de waarschuwingslichten knipperen
Als ik stop en auto in P stand zet, daarna wegrijdt, doet autosteer het weer
Tesla Tilburg wil een diagnose uitvoeren
Meer leden last hoervan?
Aluminiumoxidatie, technisch gezien geen roest.Nou ik wel, een soort witte substantie is dat
Galvanische corrosie.Kijk maar eens bij een standaard, die zijn vaak van aluminium terwijl de fiets zelf en ook de moer die de standaard vast houd van staal is
Blank aluminium vormt een laagje metaaloxide, waardoor het corrosieproces eigenlijk stopt.dan komt er een soort wit poeder bij, dat is roest van aluminium.
Chassis is alu, kokerbalken voor en achter ( kreukelzone) zijn van staal, en de ‘bogen’ waartussen dak en voor-/achterruit zich bevinden eveneens.Sinds auto’s deftig gegalvaniseerd worden is roestvorming geen probleem meer. Autos van 20jaar oud zouden in principe niet moeten roesten, ik verwacht ook niet dat Tesla’s dat doen. Maar ik dacht dat het chassis ook aluminium was?
Elk metaal heeft afhankelijk van zijn edelheid wel een interactie met zuurstof en vormt een oxide. Bij ijzer en staal noemen we dat roest.
Aluminium ‘roest’ eigenlijk veel sneller dan staal, binnen een paar milliseconden al. Alle geluk is aluminiumoxide extreem stabiel en blijft de oxidelaag zeer dun, je ziet het ook niet echt.
Bij ijzer en staal gaat de corrosie op termijn lekker door.
Krijg je wel de melding dat je handen aan het stuur moet houden? Die zou je elke 15-30 seconden moeten krijgen (wellicht iets langer). Misschien dat de auto die meldingen wel meet, maar niet toont en je vervolgens na 3x bestraft met uitzetten Autopilot totdat je even in P zet.
Chassis is alu, kokerbalken voor en achter ( kreukelzone) zijn van staal, en de ‘bogen’ waartussen dak en voor-/achterruit zich bevinden eveneens.