Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dan koop je hem toch privé na de lease? Je laat de lease vergoeding uitbetaling en bent verzekert van nog een jaar of 10 rijden in een probleemloze auto die nergens meer te krijgen is.
Dat is inderdaad een overweging. Ik twijfel een beetje tussen een Model 3 (Performance) tegen die tijd, die nieuwe elektrische Porsche die telkens van naam verandert, eventueel een tijdje in mijn Fiat 500e rondrijden tot ik weet wat ik wil, of de huidige Model S overkopen of lease zien te verlengen. En om eerlijk te zijn vind ik de Hyundai Ioniq ook wel interessant omdat die erg efficiënt is. Hoewel een Ioniq niet echt leuk/spannend genoeg is, dus ik betwijfel of ik dat langer dan 6 maanden ga volhouden :D

Maar ik blijf wel elektrisch rijden, dat staat vast. Ben er nu teveel aan gewend en vind het gewoon prettig dat ik elke ochtend met een volle (90%) accu kan vertrekken en niet eerst tijd kwijt ben aan een tankstation bezoekje.
 
M.a.w. janken over recentere uitvoeringen.
Niks mis mee en begrijp ik wel. Classic forever.

Mwah, ik heb nu een loaner met AP1 en de eerste indruk was dat dit wat beter werkte dan de EAP op mijn eigen auto.
Nu staat mijn eigen auto bij het SeC omdat ik ook veel last heb van Ghost Braking en dus is mijn EAP wellicht niet echt maatgevend.

Vandaag ben ik met de AP1 in 2 situaties gekomen die zelfs mijn crappy EAP wel goed afhandelde en de AP1 niet.
Op de A20 heb je een bultje in de weg waar er ook een bochtje is. Vanmorgen wilde hij op het bultje ineens zelf een baantje opschuiven omdat de AP1 waarschijnlijk dacht daar al te rijden. Bij het automatische lane change is er op de A15 een halverwege de uitvoegstrook een extra uitvoegbaantje. Ik neem altijd het extra baantje en dat lijk eerst ook goed te gaan totdat de AP1 begon te twijfelen en ik uiteindelijk via het puntstuk de A15 verliet en hij toen dacht dat het handig was om dan ook maar gelijk helemaal naar het rechterbaantje te gaan en dus ineens nog een baan opschoof.

Ik heb dan ook het idee dat een goed werkende EAP inmiddels wel beter werkt dan de AP1.

Ook de navigatie is heel erg traag met het opbouw van de (nieuwe) kaarten regelmatig zijn er alleen grijze rasters te zijn.
Het lijkt er dan ook op dat de nieuwe kaarten te zwaar zijn voor een twee jaar oude MCU.
 
Last edited:
Dat is inderdaad een overweging. Ik twijfel een beetje tussen een Model 3 (Performance) tegen die tijd, die nieuwe elektrische Porsche die telkens van naam verandert, eventueel een tijdje in mijn Fiat 500e rondrijden tot ik weet wat ik wil, of de huidige Model S overkopen of lease zien te verlengen. En om eerlijk te zijn vind ik de Hyundai Ioniq ook wel interessant omdat die erg efficiënt is. Hoewel een Ioniq niet echt leuk/spannend genoeg is, dus ik betwijfel of ik dat langer dan 6 maanden ga volhouden :D

Maar ik blijf wel elektrisch rijden, dat staat vast. Ben er nu teveel aan gewend en vind het gewoon prettig dat ik elke ochtend met een volle (90%) accu kan vertrekken en niet eerst tijd kwijt ben aan een tankstation bezoekje.
Lease een jaartje verlengen lijkt mij geen gek idee. Je koopt een jaartje respijt en zit toch nog goed met de bijtelling tot die tijd. Daarnaast is naar privé overnemen dan ook goedkoper geworden.
 
  • Like
Reactions: dicktump

Deze man heeft klagen toch wel naar een heel nieuw niveau gebracht wat mij aangaat. Tegen de tijd dat de model 3 in Europa verkocht wordt zal deze ongetwijfeld echt smetteloos zijn door dit soort figuren.
Als ik nog vijf minuten langer naar deze kerel had zitten kijken dan was ik met mijn S van een klif afgereden.

Maar zijn give-aways zijn wel geweldig! Ik heb me meteen geabonneerd!:eek:
 
Als ik nog vijf minuten langer naar deze kerel had zitten kijken dan was ik met mijn S van een klif afgereden.

Maar zijn give-aways zijn wel geweldig! Ik heb me meteen geabonneerd!:eek:
Ik ga voor de keycard holder! Ziet er echt als een premium versie uit.
Verder is zijn stem ook een droom om naar te luisteren, wat een zeikerd, over die ramen :oops:
Ik besef nu wel dat ik hem extra views bezorg :mad:
 
  • Like
Reactions: Innovativity
31.000km en mijn linker voorportier gaat niet meer open. (niet via de portiergreep en niet via het touchscreen) Het SeC heeft een onderdeel besteld en daar is het wachten op. Vooralsnog de deur via het rechter portier openen.... Levert wel veel mensen lol op als ze me zien stunten om in te kunnen stappen ;-). Is iets mechanisch en dat kan natuurlijk altijd gebeuren.
 
Gisteren voor de terugroep actie geweest en ze hadden ook meteen het slot van de frunk vervangen want dat was ineens kapot???

Vervolgens krijg ik thuis na een half uur alarm, ga kijken en de frunk staat gedeeltelijk open. Ik krijg hem niet verder open en ook niet meer dicht.

Gebeld maar ze doen niets en ik moet met een gedeeltelijk open frunk naar Tilburg rijden vandaag wordt gezegd. De auto is namelijk uit garantie en het gebeurde buiten de openingstijden.

Ik ga dus echt niet rijden met een frunk die gedeeltelijk open staan en ook al niet omdat het door een ongevraagde reparatie komt. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren.
 
Gisteren voor de terugroep actie geweest en ze hadden ook meteen het slot van de frunk vervangen want dat was ineens kapot???

Vervolgens krijg ik thuis na een half uur alarm, ga kijken en de frunk staat gedeeltelijk open. Ik krijg hem niet verder open en ook niet meer dicht.

Gebeld maar ze doen niets en ik moet met een gedeeltelijk open frunk naar Tilburg rijden vandaag wordt gezegd. De auto is namelijk uit garantie en het gebeurde buiten de openingstijden.

Ik ga dus echt niet rijden met een frunk die gedeeltelijk open staan en ook al niet omdat het door een ongevraagde reparatie komt. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren.
Je woont dan nog in de buurt. Blijft desondanks absurd.
 
nog eens iets om over te janken....

hoeveel kilometers hebben we nu gereden ? ik iets meer dan 240.000km.
en mijn aandrijving levert nog altijd evenveel vermogen als nieuw.

iedere auto van de Grote Gerespecteerde Merken toont tenminste sporen van zijn leeftijd. Die levert langzaam (of in het geval van sjoemel-VW-motoren : héél snel) minder vermogen. Die auto's hebben tenminste menselijke trekjes. Met ouderdom komt slijtage.

Maar die aandrijving van Tesla, die blijft als een jeugdig veulen.
 
nog eens iets om over te janken....

hoeveel kilometers hebben we nu gereden ? ik iets meer dan 240.000km.
en mijn aandrijving levert nog altijd evenveel vermogen als nieuw.

iedere auto van de Grote Gerespecteerde Merken toont tenminste sporen van zijn leeftijd. Die levert langzaam (of in het geval van sjoemel-VW-motoren : héél snel) minder vermogen. Die auto's hebben tenminste menselijke trekjes. Met ouderdom komt slijtage.

Maar die aandrijving van Tesla, die blijft als een jeugdig veulen.
Dus waarom inruilen....?:)
 
  • Like
Reactions: S-19910