Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren in de storm gestrand met mijn 4 weken oude X. Met een afgebroken ruitenwisser!!. Netjes opgehaald maar kreeg een Toyota AYGO mee.

Troost je met de kennis dat het afbreken van de ruitenwissers een bekend euvel is met de X. Wel verbazingwekkend dat ook dat blijkbaar nog steeds voorkomt bij nieuwe auto's, terwijl er wel een fix voor is.

Een Aygo is wel een nieuw dieptepunt :-(
 
Wat is dat? Want ik laat mij vandaag niet afschepen met weer dezelfde wisser

Ik heb geen X, dus ik heb het van horen zeggen. Maar collega met een X had ook een afbroken ruitenwisser (waarbij het raam ook beschadigd was, dus die is ook vervangen, duur grapje). Die is verteld dat de originele ruitenwisserarm niet stevig genoeg is en er een verbeterde versie voor in de plaats komt.
 
Hang al 3 kwartier aan de lijn om een onderhoudsbeurt te plannen. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn, werd de verbinding verbroken. Of ze je terugbellen dan, haha, dat is teveel moeite blijkbaar. Dus maar weer gebeld. 15 minuten later klonk de beltoon maar na 6 keer weer terug in de rij. Toen na 20 minuten maar weer opnieuw gebeld. Sta weer te wachten. What a joke!!
 
Sinds een paar dagen gaat de ruit van de rechter achterdeur niet altijd naar beneden als je die deur opent met als gevolg dat deze de chrome sierlijst raakt.

Pfff, ook maar toevoegen aan het lijstje voor het SeC.
Verder een een reactie van "we gaan deze punten intern bespreken en komen dan bij u terug." komen ze tegenwoordig niet meer.

Verder is mij opgevallen dat als de spiegels inklappen dat deze tegen de chrome sierlijst aan de onderzijde van de ruit komen. Tot nu toe heeft dit nog niet geleid tot schade aan de spiegel of sierlijst maar mijn gevoel zegt dat dit, met de kracht waarmee dit gaat, alleen een kwestie van tijd is....
 
Verder is mij opgevallen dat als de spiegels inklappen dat deze tegen de chrome sierlijst aan de onderzijde van de ruit komen. Tot nu toe heeft dit nog niet geleid tot schade aan de spiegel of sierlijst maar mijn gevoel zegt dat dit, met de kracht waarmee dit gaat, alleen een kwestie van tijd is....

Een echte classic klapt zijn spiegels niet automatisch in, het zoveelste bewijs dat vroeger alles beter was:p
OT: je hebt dan wel een zwarte band karateka nodig om ze hand/voetmatig in te klappen:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Een echte classic klapt zijn spiegels niet automatisch in, het zoveelste bewijs dat vroeger alles beter was:p
OT: je hebt dan wel een zwarte band karateka nodig om ze hand/voetmatig in te klappen:rolleyes:

Die van mij zijn ook al een paar jaar vastgeroest. Het wachten was op een aanrijding, zodat ik een reden zou hebben ze te vervangen voor elektrische.

Helaas besliste het lot dat de spiegels in een smalle straat tegen een VW Polo klapten. Met als resultaat dat de spiegel van de Polo kapot was en die van mij nog steeds niet.

Mijn hoop is sindsdien gevestigd op een Dodge Ram Van of soortgelijk.
 
Die van mij zijn ook al een paar jaar vastgeroest. Het wachten was op een aanrijding, zodat ik een reden zou hebben ze te vervangen voor elektrische.

Helaas besliste het lot dat de spiegels in een smalle straat tegen een VW Polo klapten. Met als resultaat dat de spiegel van de Polo kapot was en die van mij nog steeds niet.

Mijn hoop is sindsdien gevestigd op een Dodge Ram Van of soortgelijk.
Zijn jullie zijspiegels dan niet gratis verwisseld voor elektrische tijdens de garantie? Dat was - toen de spiegels van onze p85 vastgeroest bleken - de standaard werkwijze van tesla.
 
  • Informative
Reactions: Jkr85
Hang al 3 kwartier aan de lijn om een onderhoudsbeurt te plannen. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn, werd de verbinding verbroken. Of ze je terugbellen dan, haha, dat is teveel moeite blijkbaar. Dus maar weer gebeld. 15 minuten later klonk de beltoon maar na 6 keer weer terug in de rij. Toen na 20 minuten maar weer opnieuw gebeld. Sta weer te wachten. What a joke!!
Mailen is dan sneller, voor duiven SeC: [email protected]
 
Zijn jullie zijspiegels dan niet gratis verwisseld voor elektrische tijdens de garantie? Dat was - toen de spiegels van onze p85 vastgeroest bleken - de standaard werkwijze van tesla.

Nee. De garantie was toen al vervallen. De klant kreeg wel een keurige uitleg wat hij verkeerd had gedaan: had ik soms bij het uitstappen niet telkens handmatig de spiegels ingeklapt om het mechanisme gangbaar te houden?
:)

Ik ben in het algemeen trouwens wel te spreken over de houdbaarheid van de P85, inclusief het interieur. Jammer vind ik dat er weinig coulance is wanneer met mijn S iets mis is dat toch verdacht veel te maken lijkt te hebben met het feit dat de P85 een beetje een rijdende ‘beta-versie’ is.

Voorbeeld: ergens tussen 360.000-370.000 km bleek vermoeiing in het aluminium subframe te hebben geleid tot een breuk. Een nieuw subframe kost een paar duizend euro. Coulance? Neen.
 
Met een dergelijke kilometerstand lijkt me dat je van een ander merk ook weinig coulance krijgt.

Ik vind het ook niet onterecht. Maar ik haal sindsdien wel mijn schouders op over deze tweet:
 

Attachments

  • D54749DD-676D-4E09-885C-DB2DADF60BE2.jpeg
    D54749DD-676D-4E09-885C-DB2DADF60BE2.jpeg
    196.4 KB · Views: 74
  • Like
Reactions: Phil V
Die van mij niet. :(

Maar meer dan een mini-jankje kan ik er niet over uiten.

Die van mij ook niet, maar ik heb het dan ook nooit gemeld binnen de garantieperiode. Laatste keer SeC had ik wel een wifi probleem, waarvan ik vermoede dat het kwam omdat die rechterbuitenspiegel alleen met fors geweld inklapt. Ze stelden wel nieuwe spiegels voor, maar dat was me toch het geld niet waard.
 
Het is het jank onderwerp dus hier nog één.
Wat ik echt niet begrijp is dat ze van Tesla de bluetooth aanlaten in de auto terwijl de auto al vele uren afgesloten voor de deur staat.

De verbinding met de wifi is dramatisch slecht maar zelfs vele uren na aankomst maakt mijn telefoon ineens weer verbinding met de BT van de auto en dat is vooral vervelend als je dan iemand belt of gebeld wordt. Het geluid komt dat immers uit de speakers in de auto ipv mijn telefoon.

Het gekke is dat ik heb meegemaakt dat ik de auto niet kon bereiken met de app omdat deze niet wakker wilde worden maar dat ik wel verbinding had met de BT....

Dit zal ook effect hebben op het onnodig leegtrekken van de accu waar ik hier wel klachten over zie.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om deze uit zetten zoals dat vroeger ook bij mijn ICE was. Contact uit en de BT was ook uit.