Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het was niet de laatste dus jij hebt er nu ook één neem ik aan? Hebben wij elkaar ontmoet?
Niet live, wel hier; Werkelijke wachttijd - Model S

Ik had mij erbij neergelegd dat ik met mijn (mooie, probleemloze) fully loaded 75D door moest ivm ridicule afschrijving. Tot het prijzencircus van Musk op gang kwam. Toen heb ik inderdaad ook een demo kunnen kopen (november '18 op kenteken, 2276 km op teller).

Edit: zie nu dat jij dat niet bent;) Evengoed: mooooie auto! Ik was blijkbaar op het verkeerde been gezet door de zilvergrijze P100D. (mijn eerste keuze:rolleyes:)
 
Last edited:
Niet live, wel hier; Werkelijke wachttijd - Model S

Ik had mij erbij neergelegd dat ik met mijn (mooie, probleemloze) fully loaded 75D door moest ivm ridicule afschrijving. Tot het prijzencircus van Musk op gang kwam. Toen heb ik inderdaad ook een demo kunnen kopen (november '18 op kenteken, 2276 km op teller).

Edit: zie nu dat jij dat niet bent;) Evengoed: mooooie auto! Ik was blijkbaar op het verkeerde been gezet door de zilvergrijze P100D. (mijn eerste keuze:rolleyes:)
Ik heb hem juni ‘18 ontvangen. Daarna zijn er nog wel een aantal in zilver afgeleverd maar is nu limited edition geworden.
 
Ik MOET dit echt even kwijt. In Januari hadden we al de bizarre mededeling dat er gigantische kortingen waren op Model S/X inventories. Destijds rekende ik in mijn situatie een verschil van bijna 25k **extra** afschrijving in het eerste jaar door het verschil in verkoopprijs. Toen was de aankoop prijs gezakt naar 105.000 maar ik kijk net naar de inventory via Tesla Inventory List - Find your next car en zie gewoon dat deze nu voor 87.000 verkocht worden, dus nog een extra 17k. Een verschil dus van 42.000 !!

Destijds gerekend met een restwaarde van 45.000 na 5 jaar, nou, die mag wel aardig gecorrigeerd worden.

De laatste kortingsronde is toch niet zo vreemd? En ook niet uniek voor Tesla? Ze hebben gewoon nog een flink aantal Model S 100D op voorraad staan en die lopen niet hard meer nu dat er een verbeterde Raven-versie is (meer bereik, sneller, betere vering). Die auto's raak je alleen kwijt door flinke korting te geven. Je kunt niet van Tesla verwachten dat ze die auto's laten verstoffen, die moeten gewoon de deur uit.

En hetzelfde zal ooit ook gebeuren met de Ravens wanneer er een S met een aangepast exterieur en interieur uitkomt. Het is onvermijdelijk. En iedereen doet het. Als Audi met een nieuw model A6 komt, dan gaan de oude voorraadauto's ook met grote kortingen de deur uit.

Het is wel zo dat ze bij Audi het nieuwe model ver van tevoren aankondigen en de productie van het oude model in de tussentijd afbouwen. Maar Tesla kan zich de luxe van zo'n tijdelijke verkoopdip helaas nog niet veroorloven, dus blijven ze doorproduceren Je zag wat er gebeurde in het eerste kwartaal toen uitlekte dat de Raven-update eraan zat te komen. De verkoop duikelt meteen omlaag en er werd meteen verlies gedraaid. Een gevestigd bedrijf als Audi dat tientallen modellen heeft (en een minder hoge investeringslast) heeft daar minder last van.

Overigens heb ik ook zelf een P100D gekocht voor 140.000 euro in juni vorig jaar. Dat leek toen een goede deal met 25.000 euro korting, maar ik had begin januari een vergelijkbare nieuwe auto voor 110.000 euro op de kop kunnen tikken: een eind 2018 geregistreerde auto met 4% bijtelling, maar al wel met de verlaagde prijs (nu vindt je zo'n deal niet meer; een groot deel valt onder de 22% bijtelling). Dus ik weet hoe het voelt. Maar het hoort er nu eenmaal bij. En ik vond het destijds de investering waard.

Disclaimer: wat wel helpt is dat ik een gegarandeerde restwaarde van bijna 50.000 euro heb na 5 jaar en 150.000 km.
 
De laatste kortingsronde is toch niet zo vreemd? En ook niet uniek voor Tesla? Ze hebben gewoon nog een flink aantal Model S 100D op voorraad staan en die lopen niet hard meer nu dat er een verbeterde Raven-versie is (meer bereik, sneller, betere vering). Die auto's raak je alleen kwijt door flinke korting te geven. Je kunt niet van Tesla verwachten dat ze die auto's laten verstoffen, die moeten gewoon de deur uit.

En hetzelfde zal ooit ook gebeuren met de Ravens wanneer er een S met een aangepast exterieur en interieur uitkomt. Het is onvermijdelijk. En iedereen doet het. Als Audi met een nieuw model A6 komt, dan gaan de oude voorraadauto's ook met grote kortingen de deur uit.

Het is wel zo dat ze bij Audi het nieuwe model ver van tevoren aankondigen en de productie van het oude model in de tussentijd afbouwen. Maar Tesla kan zich de luxe van zo'n tijdelijke verkoopdip helaas nog niet veroorloven, dus blijven ze doorproduceren Je zag wat er gebeurde in het eerste kwartaal toen uitlekte dat de Raven-update eraan zat te komen. De verkoop duikelt meteen omlaag en er werd meteen verlies gedraaid. Een gevestigd bedrijf als Audi dat tientallen modellen heeft (en een minder hoge investeringslast) heeft daar minder last van.

Overigens heb ik ook zelf een P100D gekocht voor 140.000 euro in juni vorig jaar. Dat leek toen een goede deal met 25.000 euro korting, maar ik had begin januari een vergelijkbare nieuwe auto voor 110.000 euro op de kop kunnen tikken: een eind 2018 geregistreerde auto met 4% bijtelling, maar al wel met de verlaagde prijs (nu vindt je zo'n deal niet meer; een groot deel valt onder de 22% bijtelling). Dus ik weet hoe het voelt. Maar het hoort er nu eenmaal bij. En ik vond het destijds de investering waard.

Disclaimer: wat wel helpt is dan ik een gegarandeerde restwaarde van bijna 50.000 euro heb na 5 jaar en 150.000 km.
Die zekerheid heb ik helaas niet omdat ik zo stom was het hele bedrag gelijk af te tikken. Maar als je nu de prijzen voor gebruikt zie denk ik dat ze over 5 jaar ook nog wel rond die koers zitten. Ik had nog tegen 1,5% financial lease kunnen doen.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Die zekerheid heb ik helaas niet omdat ik zo stom was het hele bedrag gelijk af te tikken. Maar als je nu de prijzen voor gebruikt zie denk ik dat ze over 5 jaar ook nog wel rond die koers zitten. Ik had nog tegen 1,5% financial lease kunnen doen.

Ik tikte de eerste twee keer dat ik een Model S kocht ook contant af. De derde keer voor financial lease gegaan, want ik kon toen ook nog net 2% krijgen.

Hopelijk valt voor jou de restwaarde uiteindelijk mee. Met een bedrag rond 40.000-50.000 voor een mooie S 100D in een 'limited edition' kleur kom je wel weg na 5 jaar, denk ik.
 
Ik tikte de eerste twee keer dat ik een Model S kocht ook contant af. De derde keer voor financial lease gegaan, want ik kon toen ook nog net 2% krijgen.

Hopelijk valt voor jou de restwaarde uiteindelijk mee. Met een bedrag rond 40.000-50.000 voor een mooie S 100D in een 'limited edition' kleur kom je wel weg na 5 jaar, denk ik.
Performance! Wat zal hiervan tov een non performance het verschil zijn na 5 jaar?
BD2F0A28-F60C-4845-ACEC-BD6ACB8541D5.jpeg
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Deze morgen werd ik wakker en er stond een Software update klaar en dit zou 20 minuten duren. Dit was om 6:10 uur.
Dacht nou die zal toch wel om 6:50 uur klaar zijn dus vooruit. Nou NOT! Kon lekker wachten tot 7 uur. Frustrerend. Te laat op mijn afspraak dus vandaag. Lullig maar we stelen de show met de Tesla.
Een maat van me heeft me opgehaald afgelopen Zondag met zijn MX100D en we moesten enkele reis 125 km rijden. Dus retour 250 km.
Hij was op 100procent geladen (dik 400 km range) dus je zou zeggen ruim voldoende stroom!!!!
Nou, we hebben niet harder dan 130 gereden, en kwamen met 1 procent thuis aan!!
Range modus aan uiteraard en zelfs Chill! (rijd altijd met range modus aan)
Een heerlijk gevoel geeft dit toch hoor om je percentage zo zien te zakken! Houd je jong toch?? Goed voor de rikketik..

Wat een bagger autos zijn het toch!
Laat aub die waterstofautos maar losbreken want die elektrische troep welke ik door de Tesla verkoper in Tilburg heb laten aanpraten Skip in 10x niks waard. Met je 280 km bereik altijd in de MX75D!! In de zomer red ik amper de 200 km!
De MX100D red die 280km niet eens!!!!!

Mensen: koop nooit een auto bij Tesla!

Ik rijd met de Tesla nu zon 9 maanden en hij trilt nog steeds tijdens het optrekken! Ook mn banden slijten scheef af.
De steekassen welke het probleempje moeten verhelpen zijn er pas na de zomer ofzo.
Tot dan moet ik er maar mee blijven rijden van Tesla. Als dik betalende klant mag je niet klagen hier!

Ps: ik zag ineens aan de achterbank dat de bekleding los laat toen ik deze neerklapte. Kwaliteitje hoor!
 
Deurgrepen ergernis model S. Nu 3 x laten nastellen. Eerst schaafden ze langs de opening. Toen staken ze na verloop van tijd 3 tot 4mm uit. Nu trekken ze zich langzaam terug. Een zit er nu 3mm verdiept. Wat ik niet begrijp is dat het steeds verloopt. Dus geen vaste mechanische aanslag maar telkens een andere stand. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Deurgrepen ergernis model S. Nu 3 x laten nastellen. Eerst schaafden ze langs de opening. Toen staken ze na verloop van tijd 3 tot 4mm uit. Nu trekken ze zich langzaam terug. Een zit er nu 3mm verdiept. Wat ik niet begrijp is dat het steeds verloopt. Dus geen vaste mechanische aanslag maar telkens een andere stand. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij ons 1x gehad (toen wij de auto jet hadden) dat aan de bestuurderskant niet nar binnen ging. Netjes vervangen en raam ook, was bekrast doordat het verkeerd gesteld stond. Nu bijna 2 jaar later geen problemen gehad
 
Ik heb het gevoel dat de ruitenwissers na de laatste update weer slechter werken. Staat op standje automatisch zou moeten werken maar ik moet hem de eerste keer wakker maken lijkt het.

Toch wel bijzonder dat dit blijkbaar zo moeilijk goed te krijgen is. Sensor voelt nattigheid zet ruitenwissers aan lijkt met toch niet zo’n ingewikkelde actie..
 
Ik heb het gevoel dat de ruitenwissers na de laatste update weer slechter werken. Staat op standje automatisch zou moeten werken maar ik moet hem de eerste keer wakker maken lijkt het.

Toch wel bijzonder dat dit blijkbaar zo moeilijk goed te krijgen is. Sensor voelt nattigheid zet ruitenwissers aan lijkt met toch niet zo’n ingewikkelde actie..

Dat is juist de grap: er zit geen regensensor in de Tesla. Alleen camera.Die bezuiniging maakt dat Tesla nog steeds geen normale auto wipers heeft.
 
Dat is juist de grap: er zit geen regensensor in de Tesla. Alleen camera.Die bezuiniging maakt dat Tesla nog steeds geen normale auto wipers heeft.
Tip; zet de beta functie 'auto wipers' uit. Dan heb je een gewone ouderwetsche 2-standen interval die het voorspelbaar doet.

Bij daglicht gaat het nog wel, maar bij donkere omstandigheden schakel ik eigenlijk standaard over
 
Deurgrepen ergernis model S. Nu 3 x laten nastellen. Eerst schaafden ze langs de opening. Toen staken ze na verloop van tijd 3 tot 4mm uit. Nu trekken ze zich langzaam terug. Een zit er nu 3mm verdiept. Wat ik niet begrijp is dat het steeds verloopt. Dus geen vaste mechanische aanslag maar telkens een andere stand. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wees blij dat het je deurgrepen zijn die verlopen. (Overigens wel herkenbaar...)
Ik heb easy entry aanstaan zodat ik tenminste ook in kan stappen als mijn dochter met de auto gereden heeft.

Alleen afgelopen weekend op de terugreis vanuit Berlijn wil ik instappen en gaat de stoel bewegen nadat ik ben ingestapt.
Alleen passeert hij ineens de door mij ingestelde positie en kan ik nog net voor dat ik volledig klem zit de positie aanpassing annuleren.
Volgens de MCU was het toch echt mijn positie waarop hij zich wilde instellen. Ook toen ik opnieuw op mijn instellingen wilde instellen wilde hij mij weer pletten tussen de stoel en het stuur.

Na alle instellingen weer opnieuw te hebben ingesteld werkte het weer maar je staat toch raar te kijken als je ineens wordt klem gezet.
 
Helaas moet ik wel erkennen dat er een waarheid in het verhaal van svbladel zit.

- Scherm defecten worden niet meer gerepareerd en Tesla probeert onder de garantie uit te komen ("cosmetisch manko, geen garantie")
- De "steekassen" (half shafts) zijn bij mij vervangen, maar euvel komt alweer terug na 2 maanden. Hoe lang gaan we dit vervangen? Wat als ik geen garantie meer heb?
- Het LED DRL uitvalprobleem is een euvel dat ook bij elke auto vroeg of laat opkomt waar ook nog geen fix voor is.

De oplossing van Tesla lijkt te zijn "vervangen totdat garantie vervalt".