Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Op mail reageren ze bij mij ook niet meer. Ik bel altijd het SeC waar ik naar toe wil, dat werkt tot op heden nog goed. Desnoods afdeling verkoop.
Heb de SeC al meermalen gebeld. Na een kwartiertje veranderd de Nederlandse boodschap 'u belt met Tesla, al onze medewerkers...' in een Engelse boodschap. Blijkbaar wordt je dan doorgeschakeld. Niet dat daar wordt opgenomen, dus na een half uur geef ik dan de moed maar op. Rijd nu 2,5 jaar in mijn S. Maar waar ik in een hoofdletter S rijdt, wordt service ondertussen met een kleine s geschreven. Zo jammer, dat hebben ze echt niet op orde.
 
Ik heb twee collega's die altijd prima service hebben en lovend zijn. En twee die met hoge bloeddruk zich kapot aan het ergeren zijn. Beide zijn echt nette, redelijke mensen maar worden door Tesla gewoon geschoffeerd.

Zelf ben ik ook maar matig tevreden. Het is dat ik geen echt significante zaken heb, maar het voelt absoluut niet goed: onbeantwoorde mails, onduidelijk onderhoudsbeleid, niet uitvoeren werkzaamheden, gele schermranden staat al bijna jaar open...

Aan de andere kant (klein plusje) vandaag een mail gehad of de nieuwe update het rebooten van het scherm heeft verholpen. Ja, 2019.16.2 doet dat niet meer.
 
Ik heb veel merken auto’s gehad maar qua service is dit echt het dieptepunt.
Dat betekent dat je niet genoeg ervaring hebt met andere automerken ;-).

Ik blijf erbij: janken over het serviceniveau in Nederland (of in mijn geval België) is on-topic.

Janken over het service-niveau in Noorwegen (iets waar je geen persoonlijke ervaring mee hebt) is het niet.
 
Ik MOET dit echt even kwijt. In Januari hadden we al de bizarre mededeling dat er gigantische kortingen waren op Model S/X inventories. Destijds rekende ik in mijn situatie een verschil van bijna 25k **extra** afschrijving in het eerste jaar door het verschil in verkoopprijs. Toen was de aankoop prijs gezakt naar 105.000 maar ik kijk net naar de inventory via Tesla Inventory List - Find your next car en zie gewoon dat deze nu voor 87.000 verkocht worden, dus nog een extra 17k. Een verschil dus van 42.000 !!

Destijds gerekend met een restwaarde van 45.000 na 5 jaar, nou, die mag wel aardig gecorrigeerd worden.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: svbladel and Eriksc
Ik MOET dit echt even kwijt. In Januari hadden we al de bizarre mededeling dat er gigantische kortingen waren op Model S/X inventories. Destijds rekende ik in mijn situatie een verschil van bijna 25k **extra** afschrijving in het eerste jaar door het verschil in verkoopprijs. Toen was de aankoop prijs gezakt naar 105.000 maar ik kijk net naar de inventory via Tesla Inventory List - Find your next car en zie gewoon dat deze nu voor 87.000 verkocht worden, dus nog een extra 17k. Een verschil dus van 42.000 !!

Destijds gerekend met een restwaarde van 45.000 na 5 jaar, nou, die mag wel aardig gecorrigeerd worden.
En die prijzen van die voorraadmodellen zullen deze maand nog wel verder dalen.
Sowieso omdat het niet meer de latest-and-greatest uitvoeringen zijn, maar ook omdat er weer een kwartaaleinde aan komt.
 
Ik MOET dit echt even kwijt. In Januari hadden we al de bizarre mededeling dat er gigantische kortingen waren op Model S/X inventories. Destijds rekende ik in mijn situatie een verschil van bijna 25k **extra** afschrijving in het eerste jaar door het verschil in verkoopprijs. Toen was de aankoop prijs gezakt naar 105.000 maar ik kijk net naar de inventory via Tesla Inventory List - Find your next car en zie gewoon dat deze nu voor 87.000 verkocht worden, dus nog een extra 17k. Een verschil dus van 42.000 !!

Destijds gerekend met een restwaarde van 45.000 na 5 jaar, nou, die mag wel aardig gecorrigeerd worden.
Volgens bericht op Nu.nl zijn EV wagens meest waardevast :D
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
latest-and-greatest uitvoeringen zijn,
Tsja, enige verschil is dat de nieuwe modellen geen Sunroof optie hebben, nu standaard een CCS adapter wat bij de inventory 500 EUR extra kost en de adaptive suspension en HW3 welke inventories ook krijgen indien ze FSD nemen. Nu geloof ik niet dat adaptive suspension dat grote verschil kan dichten ;-)

Maar gezien de financiële positie van Tesla vrees ik dat deze maand inderdaad weer de ellendige end-of-quarter sales rush om de hoek komt kijken.

Voor hen die nog een Tesla willen kopen dus interessant om nog even 2.5 week te wachten :)
 
Ik MOET dit echt even kwijt. In Januari hadden we al de bizarre mededeling dat er gigantische kortingen waren op Model S/X inventories. Destijds rekende ik in mijn situatie een verschil van bijna 25k **extra** afschrijving in het eerste jaar door het verschil in verkoopprijs. Toen was de aankoop prijs gezakt naar 105.000 maar ik kijk net naar de inventory via Tesla Inventory List - Find your next car en zie gewoon dat deze nu voor 87.000 verkocht worden, dus nog een extra 17k. Een verschil dus van 42.000 !!

Destijds gerekend met een restwaarde van 45.000 na 5 jaar, nou, die mag wel aardig gecorrigeerd worden.
Ik begrijp je pijn. Ik kocht mijn S voor 156k met 5k korting uit de voorraad. Deze week ging er één weg voor 96k met onbeperkt gratis superchargen. Dat is 60k of zelfs 65k als je geen voorraadauto had. Ik moet ook nog zien of ik mijn restwaarde van 50k op 5 jaar nog krijg.
 
Ik MOET dit echt even kwijt. In Januari hadden we al de bizarre mededeling dat er gigantische kortingen waren op Model S/X inventories. Destijds rekende ik in mijn situatie een verschil van bijna 25k **extra** afschrijving in het eerste jaar door het verschil in verkoopprijs. Toen was de aankoop prijs gezakt naar 105.000 maar ik kijk net naar de inventory via Tesla Inventory List - Find your next car en zie gewoon dat deze nu voor 87.000 verkocht worden, dus nog een extra 17k. Een verschil dus van 42.000 !!

Destijds gerekend met een restwaarde van 45.000 na 5 jaar, nou, die mag wel aardig gecorrigeerd worden.

Nu is het inderdaad zuur. Maar dit hoeft niet perse zo te blijven. Ze willen nu van die oude inventory af waardoor de prijzen flink dalen. Als die oude inventory straks weg is gaan de prijzen waarschijnlijk weer omhoog, en daarmee de restwaarde ook.

Zie huizendaling in 2008/2015. Woning die ik in 2008 heb gekocht voor X heb ik verkocht in 2015 voor X-40k. Inmiddels is dat ding X+80k waard.
 
Ik begrijp je pijn. Ik kocht mijn S voor 156k met 5k korting uit de voorraad. Deze week ging er één weg voor 96k met onbeperkt gratis superchargen. Dat is 60k of zelfs 65k als je geen voorraadauto had. Ik moet ook nog zien of ik mijn restwaarde van 50k op 5 jaar nog krijg.
Ik voel met je mee:( En dan te bedenken dat ik (virtueel) ook om jouw zilveren P liep te schuifelen. Uiteindelijk te lang getwijfeld (vond de desinvestering van de 75D te groot) en jij reed ermee weg. Als ik het goed heb heb ik je gecomplimenteerd met je keuze:)
 
Ik voel met je mee:( En dan te bedenken dat ik (virtueel) ook om jouw zilveren P liep te schuifelen. Uiteindelijk te lang getwijfeld (vond de desinvestering van de 75D te groot) en jij reed ermee weg. Als ik het goed heb heb ik je gecomplimenteerd met je keuze:)
Het was niet de laatste dus jij hebt er nu ook één neem ik aan? Hebben wij elkaar ontmoet?