Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ben er achter wat het probleem veroorzaakte dat mijn telefoon ineens niet meer werd herkend: deur (veel) te lang open terwijl je tussen huis en auto loopt. Zal wel ergens een time-out koekoek doen.

Dus let op: als je aan het inpakken bent, dan kun je niet meer weg. Ik wou deze zomer meerdere korte vakanties nemen, dus zal het binnenkort weer kunnen testen.
 
Sorry, ben net wakker. :)

De auto herkende mijn telefoon niet meer als sleutel (de bug die ik tracht te beschrijven), dus kon niet wegrijden. Vorige keer moest ik mijn kaart uit de werktas vissen, maar deze keer hielp vliegtuigmodus.
Is dit een Android? Daar gaat de app inderdaad in sleep mode. Mijn vrouw had in het begin dat ze de app moest ‘wakker’ makenn in de wagen te kunnen.
Ergens vond ik in de onderste legionen van de settings, een setting: ‘apps die altijd actief moeten blijven’. Nu geen probleem meer.
Met mijn Iphone ook nooit problemen ondervonden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Het gebeurt alleen in de omschreven situatie, waar de auto langere tijd open staat. Als je de app opent, werkt het nog steeds niet. Die energiebespaarmodus van Android was ooit een probleem, maar dus niet van toepassing hier.

Dus serieus een bug. Ik zet het hier neer, zodat mensen niet schrikken: je kan het oplossen door de vliegtuigstand een tiental seconden aan te zetten.
 
  • Like
Reactions: Phil V
F1FFCBB3-32C6-4D44-852D-4A3127440E1F.jpeg


De spiegel zit vast met dubbelzijdig tape. Bij hitte laat de lijm blijkbaar los en viel de spiegel kapot…

Hopelijk gebruikt Elon deze tape niet bij z’n raketten…
 
View attachment 830162

De spiegel zit vast met dubbelzijdig tape. Bij hitte laat de lijm blijkbaar los en viel de spiegel kapot…

Hopelijk gebruikt Elon deze tape niet bij z’n raketten…
Cabin heat protection gisteren en vandaag aangehouden en bij parkeren altijd de zonneklep omhoog (dat vergeet ik ook wel eens, maar bij hitte dus maar extra opletten)
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Mijn Nuki-slot deed het nog wel. Ligt dat dan ook aan Android?

Via BT of via de, al dan niet ingebouwde, Bridge (WiFi)?

Ik geef het woord weer aan team hetligtnooitaantesla

Je bedoelt hetligtnietaltijdaantesla. Als IT'er zou je toch moeten weten dat 90% van de "bugs" zich bevinden tussen stoel en keyboard. In dit geval misschien tussen gebruiker en Tesla...

En dan komt het misschien over als hetligtnooitaantesla, maar je bent blijkbaar toch alleen met deze bug en dat, als het een bug zou zijn, zou zich dan toch bij meerdere Android gebruikers moeten voordoen. Of gebruiken we nu allemaal iOS?
 
Mijn Nuki-slot deed het nog wel. Ligt dat dan ook aan Android?
Stuur je die aan via google home? Android en Google home, en misschien nog google maps voor de locatie. Alles van onder 1 dak (Alphabet). Misschien beter afgestemd op elkaar.
Misschien nog locatiehistoriek op staan in maps, dan blijft maps sowieso al wakker.
 
Morgen een ranger aan de deur. Sinds een tijdje melding "storing veiligheidssysteem rechtsvoor" over verschillende software versies en na reboot. Is in 2019 al eens opgelost door een ranger. Hij had het toen over een losse kabel. Op zich geen probleem, alleen dat dezelfde fout weer terugkomt is vreemd.
 
Je bedoelt hetligtnietaltijdaantesla. Als IT'er zou je toch moeten weten dat 90% van de "bugs" zich bevinden tussen stoel en keyboard. In dit geval misschien tussen gebruiker en Tesla...

Moet dat nou? Je kan bugs baseren op analyse (slow thinking) of op aannames (fast thinking). Kun je gewoon eens een keertje een goede analyse doen ipv iemand in de zeik te zetten? Ja, het kan aan Android liggen, maar nou en? Ik kan dan nog steeds mijn auto niet gebruiken en dus is het een bug.

Ik ga een "minimal reproduction of bug" maken, zodat anderen het hopelijk I kunnen repliceren - ik heb al enkele ideeën hiervoor. Voor nu heb ik het gewoon gedeeld, zodat iemand niet dezelfde frustratie als ik krijgt.
 
Voor nu heb ik het gewoon gedeeld, zodat iemand niet dezelfde frustratie als ik krijgt.

Perfect, maar dramatiseer je eerste bevinding niet alsof je niet meer weg kan als je aan het inpakken bent. Man, steek gewoon je keycard in je portefeuille en heel je toneelstukje had niet gehoeven.
Ik ben dan misschien iemand die direct is en zeg wat ik zie/ denk/ voel, terwijl anderen het alleen maar denken. So be it...
 
Marter bijt aan kabelboom achter de bumper en bijt (blijkt bij onderzoek door Tesla) draadje temperatuursensor door. Resultaat: geen buitentemp weergave meer (logisch), geen parkeerassistent meer (?), en GEEN AIRCONDITIONER MEER!

Kabel niet op voorraad, levertijd onbekend. Temperatuur in de auto ook, maar iig hoog.

Dus youtube, bumper demontage: zelf de bumper eraf getrokken, nieuw connectortje aan de draadjes gemaakt en voila, alles werkt weer. Nu maar marterafschrik besteld.

Moraal van het verhaal: ruim 350 euro bespaard, en marters vreten echt aan kabels.
 
Marter bijt aan kabelboom achter de bumper en bijt (blijkt bij onderzoek door Tesla) draadje temperatuursensor door. Resultaat: geen buitentemp weergave meer (logisch), geen parkeerassistent meer (?), en GEEN AIRCONDITIONER MEER!

Kabel niet op voorraad, levertijd onbekend. Temperatuur in de auto ook, maar iig hoog.

Dus youtube, bumper demontage: zelf de bumper eraf getrokken, nieuw connectortje aan de draadjes gemaakt en voila, alles werkt weer. Nu maar marterafschrik besteld.

Moraal van het verhaal: ruim 350 euro bespaard, en marters vreten echt aan kabels.
download.jpeg