Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij in de lucht(aanzuig)kanalen. Is bij mij pas na het starten.
Ik meen vorig jaar minder. Mss gewoon omdat het dan minder regende. Het is vorig jaar wel ook niet echt koud geweest.
Dit is inderdaad wel bij vocht gewoon op de ramen na een nacht of tijdje staan, niet na vocht uit ventilatie. Dat is dan weer vaak het filter, officieel moet ook de airco uit 5 min voor einde van de rit, maar ja wie doet dat met climate controle..
 
Ik heb al twee weken geen beschikking meer over AP2 en TACC. Dacht eerst dat het aan de software update naar 2017.50.2 lag maar het blijkt een hardware probleem te zijn. Ben nu in afwachting van het onderdeel dat in bestelling is. Moet geloof ik uit Amerika komen dus dat kan nog wel even duren. Had hier nog niet eerder gelezen dat iemand een hardware probleem heeft gehad met AP.
 
Ik heb al twee weken geen beschikking meer over AP2 en TACC. Dacht eerst dat het aan de software update naar 2017.50.2 lag maar het blijkt een hardware probleem te zijn. Ben nu in afwachting van het onderdeel dat in bestelling is. Moet geloof ik uit Amerika komen dus dat kan nog wel even duren. Had hier nog niet eerder gelezen dat iemand een hardware probleem heeft gehad met AP.
Tromgeroffel...
Welk onderdeel is er kapot?
 
Tromgeroffel...
Welk onderdeel is er kapot?
Weet ik helaas niet. Had ik even moeten vragen toen het servicecenter belde, maar zal ik alsnog doen zodra ik de afspraak heb. Kan haast niet anders dan de radar zijn. De auto herkent geen lijnen meer en ziet geen auto's om zich heen. Ook de veiligheidssystemen werken niet. Opvallend is wel dat ik pas een foutmelding krijg als ik TACC of AP2 wil inschakelen in de vorm van "Cruise niet beschikbaar'. Andere meldingen heb ik niet gezien.
 
Weet iemand of de 12Volt batterij vervangen binnen het 4 jarig onderhoudscontract valt ? Net enkele weken geleden 4de geplande onderhoudsbeurt gehad en nu dit weekend bericht dat de 12Volt batterij moet vervangen worden..... Volgens servicecenter Gent waren de logs vorige maand nog goed en valt een vervangen van de batterij niet binnen het onderhoudscontract. Wetende dat dit voor de classic-cars een pijnpunt was is het toch wel vreemd dat dit tijdens een onderhoudsbeurt niet standaard vervangen wordt als de wagen 4 jaar oud is. Iemand dit reeds meegemaakt ? De batterijen van de Keyfobs worden toch ook preventief vervangen ....
 
Weet iemand of de 12Volt batterij vervangen binnen het 4 jarig onderhoudscontract valt ? Net enkele weken geleden 4de geplande onderhoudsbeurt gehad en nu dit weekend bericht dat de 12Volt batterij moet vervangen worden..... Volgens servicecenter Gent waren de logs vorige maand nog goed en valt een vervangen van de batterij niet binnen het onderhoudscontract. Wetende dat dit voor de classic-cars een pijnpunt was is het toch wel vreemd dat dit tijdens een onderhoudsbeurt niet standaard vervangen wordt als de wagen 4 jaar oud is. Iemand dit reeds meegemaakt ? De batterijen van de Keyfobs worden toch ook preventief vervangen ....
Nee, die accu wordt niet gratis vervangen omdat je een pakket van vier onderhoudsbeurten hebt aangeschaft.
Maar je mag wel rekenen op een auto waarvan de onderdelen een ‘gebruikelijke’ levensduur hebben. Dat is voor een 12V accu toch minstens een paar jaar. Afhankelijk van de leeftijd van je accu is er dus eventueel verhaal te halen.
 
Nee, die accu wordt niet gratis vervangen omdat je een pakket van vier onderhoudsbeurten hebt aangeschaft.
Maar je mag wel rekenen op een auto waarvan de onderdelen een ‘gebruikelijke’ levensduur hebben. Dat is voor een 12V accu toch minstens een paar jaar. Afhankelijk van de leeftijd van je accu is er dus eventueel verhaal te halen.
Bij mij is de 12v accu zeker 1 keer (misschien wel 2 keer) vervangen de afgelopen 4 jaar. Ik heb er niet voor hoeven betalen.
 
Weet ik helaas niet. Had ik even moeten vragen toen het servicecenter belde, maar zal ik alsnog doen zodra ik de afspraak heb. Kan haast niet anders dan de radar zijn. De auto herkent geen lijnen meer en ziet geen auto's om zich heen. Ook de veiligheidssystemen werken niet. Opvallend is wel dat ik pas een foutmelding krijg als ik TACC of AP2 wil inschakelen in de vorm van "Cruise niet beschikbaar'. Andere meldingen heb ik niet gezien.

Ik had hetzelfde probleem; bij mijn auto werd uiteindelijk de camera ('side repeater') in het linker voorspatbord als stoorzender aangemerkt. Na vervanging (een week geleden) was het TACC/AP2 probleem opgelost.

Ik was de tijdstippen gaan noteren als het systeem uitviel. Daardoor kon service makkelijker in de log zoeken. Er worden 20 regels per seconde naar de log geschreven, meen ik verstaan te hebben...
 
Denk dat het normaal is. Als je in het donker je portier opent brandt ook de kofferverlichting zonder dat de koffer open is.

Het aangaan van de kofferbakverlichting is functioneel in het geval dat de achterbank neergeklapt is. Maar nadat de wagen afgesloten is ontgaat mij de zin van het niet doven van de kofferbakverlichting. Volgens mij is dat een bug.

Overigens gaat de kofferbakverlichting niet branden als 'dome' in de stand 'off' staat, en de auto ontgrendeld wordt.