Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Even janken over openingstijden. Blijkbaar zijn de openingstijden van SeC Amsterdam gewijzigd, en niet in gunstige zin. Voorheen kon je probleemloos je auto tot 22.30 hr inleveren voor service. Mijn teleurstelling was dan ook groot toen ik vorige week om 19.15 verscheen (vlot na het diner vertrokken, 45 minuten rijden) en bleek dat er niemand meer was om mijn auto in ontvangst te nemen. Gezien het geringe aantal Sec's en de daardoor vaak lange rijafstanden vind ik dat wel een achteruitgang voor degenen die niet overdag langs een SeC komen. Voortaan hongerig op en neer naar A'dam. Het schijnt dat je je auto nog wel na sluitingstijd kunt ophalen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.Ik hoop op een spoedige uitbreiding van het aantal SeC's.
 
Even janken over openingstijden. Blijkbaar zijn de openingstijden van SeC Amsterdam gewijzigd, en niet in gunstige zin. Voorheen kon je probleemloos je auto tot 22.30 hr inleveren voor service. Mijn teleurstelling was dan ook groot toen ik vorige week om 19.15 verscheen (vlot na het diner vertrokken, 45 minuten rijden) en bleek dat er niemand meer was om mijn auto in ontvangst te nemen. Gezien het geringe aantal Sec's en de daardoor vaak lange rijafstanden vind ik dat wel een achteruitgang voor degenen die niet overdag langs een SeC komen. Voortaan hongerig op en neer naar A'dam. Het schijnt dat je je auto nog wel na sluitingstijd kunt ophalen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.Ik hoop op een spoedige uitbreiding van het aantal SeC's.
Dat klopt, er zijn zelfs een aantal P plekken gereserveerd voor after-hours pickup. Voorheen werd er ook in shifts gewerkt tot 23:00 maar dat is gelukkig niet meer nodig. Misschien als je van tevoren belt dat je later komt, het nog wel kan?
 
Wat voor een loaner krijg je gedurende de reparatietijd. Heb een keer gelezen dat mensen een X5 kregen om mee rond te karren terwijl een andere reparatie een MS mee kreeg.

Afgelopen jaar drie maal een Model S), een Jaguar XF diesel, Seat something en op dit moment een Volvo V90 T5. Fifty-fifty dus. Elke niet-elektrische loaner voelt als een straf. Elke Model S had juist opties die mijn spartaanse versie uit 2013 ontbeert, zoals pano, dual en AP. Zou het niet bijdragen aan de verkoopcijfers wanneer die verlokking wat vaker werd ingezet?
 
Na wat langer gereden te hebben komt er een vreemd tikkend en erg irritant geluid uit een van de speakers in de klep - zie filmpje.Of ik het geluid nu aan of uit heb. Ben er vorig najaar als eens voor in Amsterdam langs geweest - toen werd aangegeven dat het een software issue betreft en dat het tzt opgelost zou worden.Heb de auto inmiddels bijna een jaar en vind het eigenlijk wel genoeg geweest voor een premium sound systeem - komende week gaat de auto nog maar eens opnieuw die kant op. Zijn er andere die hier ook last van hebben?

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Faiz71
Dat klopt, er zijn zelfs een aantal P plekken gereserveerd voor after-hours pickup. Voorheen werd er ook in shifts gewerkt tot 23:00 maar dat is gelukkig niet meer nodig. Misschien als je van tevoren belt dat je later komt, het nog wel kan?
Nou ik had gezegd dat ik m ‘s avonds zou brengen maar dat deed geen belletje afgaan bij het maken van de afspraak. Voorts viel mij op dat in de werkplaats nog gewoon gewerkt werd, een vriendelijke medewerker heeft zelfs nog bij de baas geïnformeerd of ik niet toch een loaner kon meekrijgen (nee dus). Het lijkt er op dat alleen de servicedesk na 19 uur gesloten is. Wel achteruitgang in service vind ik.
 
Na wat langer gereden te hebben komt er een vreemd tikkend en erg irritant geluid uit een van de speakers in de klep - zie filmpje.Of ik het geluid nu aan of uit heb. Ben er vorig najaar als eens voor in Amsterdam langs geweest - toen werd aangegeven dat het een software issue betreft en dat het tzt opgelost zou worden.Heb de auto inmiddels bijna een jaar en vind het eigenlijk wel genoeg geweest voor een premium sound systeem - komende week gaat de auto nog maar eens opnieuw die kant op. Zijn er andere die hier ook last van hebben?

Ik heb nog nooit zoiets gehoord in mijn Model S. Lijkt wel een één-cilinder diesel in een oud motorbootje. Inderdaad oervervelend.
Dat moet toch zo te vinden en te verhelpen zijn?
 
Na wat langer gereden te hebben komt er een vreemd tikkend en erg irritant geluid uit een van de speakers in de klep - zie filmpje.Of ik het geluid nu aan of uit heb. Ben er vorig najaar als eens voor in Amsterdam langs geweest - toen werd aangegeven dat het een software issue betreft en dat het tzt opgelost zou worden.Heb de auto inmiddels bijna een jaar en vind het eigenlijk wel genoeg geweest voor een premium sound systeem - komende week gaat de auto nog maar eens opnieuw die kant op. Zijn er andere die hier ook last van hebben?


En daar rij je al een jaar mee? Ja je bent een tesla rijder van het eerste uur maar ik heb dit al zo vaak aangehaald hier: je koopt een wagen van 80K plus daar mag je ook wat van verwachten En dat is niet dergelijke issues.
 
Frunk openen om je andere kledij eruit te halen, meteen een ferme guts water in je nek, op je reservekledij die je wou aantrekken én nog op een deel van nog wel wat dat in de frunk ligt. Niet van op de zijkant, maar van IN het frunk-deksel zelf lijkt het...
 
Na wat langer gereden te hebben komt er een vreemd tikkend en erg irritant geluid uit een van de speakers in de klep - zie filmpje.Of ik het geluid nu aan of uit heb. Ben er vorig najaar als eens voor in Amsterdam langs geweest - toen werd aangegeven dat het een software issue betreft en dat het tzt opgelost zou worden.Heb de auto inmiddels bijna een jaar en vind het eigenlijk wel genoeg geweest voor een premium sound systeem - komende week gaat de auto nog maar eens opnieuw die kant op. Zijn er andere die hier ook last van hebben?

Yups! Herkenbaar, dit is die verstopte diesel, maar lijkt ook op een kapotte bobine, waar ik het een paar weken geleden over had. Maar dat is dus een feature van het premium sound systeem? Ik heb een stuurknopjes reset gedaan, toen wist ik wel dat het een software dingetje was.

Misschien dit filmpje even twitteren naar Elon. Wellicht dat hij kan aangeven wanneer en met welke update dit gefixed wordt.
 
Yups! Herkenbaar, dit is die verstopte diesel, maar lijkt ook op een kapotte bobine, waar ik het een paar weken geleden over had. Maar dat is dus een feature van het premium sound systeem? Ik heb een stuurknopjes reset gedaan, toen wist ik wel dat het een software dingetje was.

Misschien dit filmpje even twitteren naar Elon. Wellicht dat hij kan aangeven wanneer en met welke update dit gefixed wordt.

Ik heb het premium systeem maar geen last van dit issue. Sterker als ik het wel zou hebben zou ik de wagen niet rijden maar de aankoop laten ontbinden.
 
Ik heb het premium systeem maar geen last van dit issue. Sterker als ik het wel zou hebben zou ik de wagen niet rijden maar de aankoop laten ontbinden.
Dat is wel een hele kort door de bocht redenering. Ja ja, van een wagen van €100k+ mag je verwachten dat alles feilloos werkt. Aan de andere kant blijft het techniek en mensenwerk.
 
  • Like
Reactions: S75martin
Nee een wagen mag best issues hebben maar niet ja we gaan het oplossen door een software update en dan het bos ingestuurd worden.
Hoezo het bos ingestuurd worden?
Tsja, de frequentie en willekeur van updates is niet zo gestroomlijnd als bijvoorbeeld bij Apple. Maar opzich niet iets waar je je al te veel aan zou moeten storen.

Kennelijk speelt er meer bij jou, slechte ervaring met Customer Care of SeC?
 
Hoezo het bos ingestuurd worden?
Tsja, de frequentie en willekeur van updates is niet zo gestroomlijnd als bijvoorbeeld bij Apple. Maar opzich niet iets waar je je al te veel aan zou moeten storen.

Kennelijk speelt er meer bij jou, slechte ervaring met Customer Care of SeC?

Ik heb veel issues gehad en opgelost maar wordt een beetje moe van het altijd maar goed gepraat van tesla. Als ze het via een software update fixen dan moeten ze daar ook een tijdsplanning voor geven. Zouden jullie het accepteren als jullie Audi dealer dit als oplossing zou geven?
 
Na een dramatische eerste CPO heb ik nu in december CPO nr 2 gekregen.

Helaas werkt de handgreep van bestuurdersportier heel raar (reageert soms niet als je er aan trekt, schuift alweer naar binnen als je net uit stapt en de deur nog dicht moet doen), de achterste handgreep maakt lawaai en het dak rammelt als hij open staat.

Aangezien ik enige tijd in het zuiden van Algarve zit, gevraagd om een ranger, maar dat was niet opgezet. Nu mag ik een dagje naar Lissabon komen, maar loaners kennen ze daar niet ;-)

Hoop dat ze snel uitbreiden hier...