Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb veel issues gehad en opgelost maar wordt een beetje moe van het altijd maar goed gepraat van tesla. Als ze het via een software update fixen dan moeten ze daar ook een tijdsplanning voor geven. Zouden jullie het accepteren als jullie Audi dealer dit als oplossing zou geven?
Als je ooit garantie issues met een PON merk hebt gehad, dan valt de afhandeling bij Tesla me echt erg mee. Kijk maar eens hoe PON de sjoemeldiesel fix uitvoert, en als je EGR klep daarna stuk gaat, of je dan zelf even de rekening daarvan wilt betalen (kosten rond de €1200), niks coulance, maar wel heel gek dat de EGR kleppen ineens in backorders stonden bij PON (en dan beweren dat het niet door de fix komt) ;)

Ik denk dat als je een rondje langs de velden doet, dat er maar weinig Tesla’s rondrijden die 100% foutloos zijn afgeleverd. Kennelijk horen gebreken, hardware/software gewoon bij het merk Tesla, net zoals dat Alfa’s roesten in de showroom.
 
Ik heb bij snel optrekken een rammel/kraak in de aandrijving bij een voorwiel (lijkt rechts). Niet altijd. Het lijkt alleen voor te komen als de auto "koud" is. Heb sinds kort ook een gevoel alsof er een remschijf krom is. Is dit een bekend fenomeen? Lager/bus of wielophanging met speling? 15 maanden oud, 75.000km
 
Vandaag plotseling de melding: 'Bestuurdersassistentie systemen uitgeschakeld'. Ik probeer met een reset van beide schermen of dit het probleem oplost. Nee dus.
Even daarna gaat het centrale scherm op zwart, reboot met 3 geluidjes, en reboot nog 10-tallen keren totdat ik thuis was.
Verwarming deed het niet meer, wel mooi lage, maar snel verspringende, verbruikscijfers gezien.
Thuis de auto 'power down' gedaan en lijkt het scherm weer gewoon op te starten.
Alarmerend?
Ik moet donderdagmorgen heel vroeg 200 km rijden. Zonder verwarming zeer oncomfortabel.
 
Vandaag plotseling de melding: 'Bestuurdersassistentie systemen uitgeschakeld'. Ik probeer met een reset van beide schermen of dit het probleem oplost. Nee dus.
Even daarna gaat het centrale scherm op zwart, reboot met 3 geluidjes, en reboot nog 10-tallen keren totdat ik thuis was.
Verwarming deed het niet meer, wel mooi lage, maar snel verspringende, verbruikscijfers gezien.
Thuis de auto 'power down' gedaan en lijkt het scherm weer gewoon op te starten.
Alarmerend?
Ik moet donderdagmorgen heel vroeg 200 km rijden. Zonder verwarming zeer oncomfortabel.
Heb ik ook ooit gehad leiden uiteindelijk tot het vervangen van de MCU.
 
Ik heb bij snel optrekken een rammel/kraak in de aandrijving bij een voorwiel (lijkt rechts). Niet altijd. Het lijkt alleen voor te komen als de auto "koud" is. Heb sinds kort ook een gevoel alsof er een remschijf krom is. Is dit een bekend fenomeen? Lager/bus of wielophanging met speling? 15 maanden oud, 75.000km

Heb ik in mijn S ook een paar keer gehad, zijn je stangen voor waar speling opzit. Laatst een loaner gehad zelfde issue. Alleen bij hard optrekken hoor je het.
 
Vandaag plotseling de melding: 'Bestuurdersassistentie systemen uitgeschakeld'. Ik probeer met een reset van beide schermen of dit het probleem oplost. Nee dus.
Even daarna gaat het centrale scherm op zwart, reboot met 3 geluidjes, en reboot nog 10-tallen keren totdat ik thuis was.
Verwarming deed het niet meer, wel mooi lage, maar snel verspringende, verbruikscijfers gezien.
Thuis de auto 'power down' gedaan en lijkt het scherm weer gewoon op te starten.
Alarmerend?
Ik moet donderdagmorgen heel vroeg 200 km rijden. Zonder verwarming zeer oncomfortabel.
Toch maar even Technical Support gebeld. Een Engels sprekend meneer kent het probleem van het eindeloos rebooten.
Zal bij een komende update verholpen worden.
Even later word ik gebeld door SeC Den Haag met nog wat extra vragen. Heel attent.
Ze gaan de log van de auto uitlezen en ik krijg daar morgen meer over te horen.
 
Toch maar even Technical Support gebeld. Een Engels sprekend meneer kent het probleem van het eindeloos rebooten.
Zal bij een komende update verholpen worden.
Even later word ik gebeld door SeC Den Haag met nog wat extra vragen. Heel attent.
Ze gaan de log van de auto uitlezen en ik krijg daar morgen meer over te horen.
Ik had afgelopen weekend ook een (weliswaat eenmalige) automatische herstart van de centrale console. Werd vooraf gegaan door de melding dat het TPMS door Tesla nagekeken moest worden en wat bloksignalen uit de speakers (1 seconde). Daarna weer business as usual, probleemloos.
De vraag is op welke software versie jij zit, @Wim S. ? Ik zit op 2017.50.2
 
Sinds kort merk ik dat de vering van mijn S aan de voorwielen na het starten omhoog gaat. Dit is me nooit eerder opgevallen en de hoogte staat op standaard. Heeft dit te maken met een verlies tijdens stilstand of normaal en niets om me zorgen over te maken?
 
Na wat langer gereden te hebben komt er een vreemd tikkend en erg irritant geluid uit een van de speakers in de klep - zie filmpje.Of ik het geluid nu aan of uit heb. Ben er vorig najaar als eens voor in Amsterdam langs geweest - toen werd aangegeven dat het een software issue betreft en dat het tzt opgelost zou worden.Heb de auto inmiddels bijna een jaar en vind het eigenlijk wel genoeg geweest voor een premium sound systeem - komende week gaat de auto nog maar eens opnieuw die kant op. Zijn er andere die hier ook last van hebben?

Had ik pasgeleden ook (normale audio systeem). Reboot van grote scherm verhielp probleem.
 
Vanochtend de auto 50 meter verzet om ruimte te maken - niets vreemds aan de ruit gezien. Via die app even later verwarming aagezet. Mijn vrouw neemt wat later de auto mee, blijkt er een grote barst in de voorruit te zitten. Foto is van binnenuit genomen in een garage (vandaar de buizen op de achtergrond). Enige verklaring die ik kan verzinnen is de kou in samenhang met de verwarming. Ruit was ijsvrij, vroor maar 2 graden... Zo'n situatie moet een raam toch gewoon aankunnen??

raam.jpg
 
Last edited:
Vanochtend de auto 50 meter verzet om ruimte te maken. Via die app even later verwarming aagezet. Mijn vrouw neemt wat later de auto mee, blijkt er een grote barst in de voorruit te zitten. Foto is van binnenuit genomen in een garage (vandaar de buizen op de achtergrond). Enige verklaring die ik kan verzinnen is de kou in samenhang met de verwarming. Ruit was ijsvrij, vroor maar 2 graden... Zo'n situatie moet een raam toch gewoon aankunnen??

View attachment 278515
verhip. zou er toch waarheid schuilen in die irritante Carglass reclamespotjes?
 
Sinds kort merk ik dat de vering van mijn S aan de voorwielen na het starten omhoog gaat. Dit is me nooit eerder opgevallen en de hoogte staat op standaard. Heeft dit te maken met een verlies tijdens stilstand of normaal en niets om me zorgen over te maken?
Collega van me had iets soortgelijks, maar aan één kant, bij hem is toen een veerpoot vervangen. Het duurde bij hem 's ochtends vrij lang (enkele minuten) voordat de veerpoot op de juiste hoogte stond.
 
  • Informative
Reactions: PGMyst
Vanochtend de auto 50 meter verzet om ruimte te maken - niets vreemds aan de ruit gezien. Via die app even later verwarming aagezet. Mijn vrouw neemt wat later de auto mee, blijkt er een grote barst in de voorruit te zitten. Foto is van binnenuit genomen in een garage (vandaar de buizen op de achtergrond). Enige verklaring die ik kan verzinnen is de kou in samenhang met de verwarming. Ruit was ijsvrij, vroor maar 2 graden... Zo'n situatie moet een raam toch gewoon aankunnen??

View attachment 278515
Ik heb dit bij mijn vorige S meegemaakt, bleek uiteindelijk een piepklein steenslagje in het zwarte gedeelte aan de zijkant van de ruit te zitten, wat door de temperatuurverschillen uiteindelijk tot een flinke scheur heeft geleid...