Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Als de 12V batterij eenmaal onder een bepaalde grens is gekomen krijg je deze melding. Betekent overigens niet meteen dat de 12V batterij slecht is. Zou mooi zijn als je deze foutmelding er zelfs zou kunnen uithalen ivm softwareUpdates.
Niet zo’n goed idee als wellicht lijkt.
De software meisjes en jongens hebben het al moeilijk genoeg met het testen en analyseren van bugs door de continu wijzigende onderdelen en configuraties. Als daar ook nog installaties tussen zitten waarvan bekend is dat sommige onderdelen defect (lijken te) zijn, dan is dat zeker niet meer te doen. Regressietesten is toch al niet het sterkste punt van de softwareteams, maar als er ook nog rekening moet worden gehouden met defecte onderdelen, kun je het testen net zo goed aan de eindgebruikers overlaten. Oh, wacht...
 
Misschien een gekke gedachte:
Dan zou je toch liever geen complete firmware update maar een modulaire update willen hebben? Zodat de zaken die (nog) wel werken wel worden ge-update?
 
Same here. Maar bij mij is de accu blijkbaar echt aan vervanging toe. Ik heb SeC Den Haag aan de lijn gehad en nieuwe accu's komen deze week binnen.
Nieuwe update: SeC Den Haag belde terug. Het was bij mij toch een firmware issue en het zou tegen het einde van de week opgelost moeten zijn. Maar, suprise!, toen ik om vier uur instapte was de melding weg. Goede service, al heeft het wel ruim 6 weken geduurd.
 
Ik heb hetzelfde gehad. Je kan de zijkanten van de console lostrekken, gwoon voorzichtig zijwaards. Ze zitten met clips vast. Ik heb het er via de onderkant met een hoop gepruts uitgekregen. In het uiterste geval kan je de console er een stuk uittillen, 3 schroeven lossen.

Zie ook How to Replace Center Console Sliding Door

En de hele console: Has anyone figured out how to remove the Premium Center Console?

Video’s hebben geholpen. De ev box kaart is weer terecht. Vond ook een velletje postzegels achter het middel console waarvan ik niet eens wist dat ik ze kwijt was. :)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Duke-U and Jcamps
Sinds een week krijg ik tijdens het rijden (zowel met als zonder AP2) ineens paniekerige piepjes, waarschuwingen en foutmeldingen.

Diverse systemen stoppen er dan mee, waarvan het meest vervelende wel het regeneratief remmen. Je schrikt echt behoorlijk als 2500 kilo gewoon zonder enige weerstand doordendert als je het pedaal loslaat.

Na enkele uren of een nacht stilstaan zijn de meldingen meestal weer weg. En na een kwartier tot half uur rijden zijn ze er weer spontaan. Een nieuwste firmware update (door het SeC naar m'n auto gepusht) heeft niet geholpen helaas.

Vrijdag inleveren bij SeC en dan maar afwachten.

E25578E6-0F12-4B2E-B48A-41FB19B8F875.jpeg
 
* Wagen 3 dagen moeten missen in plaats van eentje, zou niet zo erg zijn ware het niet da'k met een project bezig ben en een aanhangwagen (en zodoende wagen met trekhaak) uiteindelijk toch wel had kunnen gebruiken;
* Je zou verwachten dat je na het 3-dagen-in-het-SeC-laten toch wel de laatste update zou hebben (vooral gezien dat hét grote aandachtspunt was, er werden twee sensoren vervangen) - rij je naar huis, blijk je nog steeds op dezelfde versie (2018.6.1) te staan. Zonder "er is een update beschikbaar"-melding;
* Meegedeeld dat aan SuC Aalst steevast de verbinding wegvalt met Spotify en de Tesla-app. Laatste is wel handig gezien de push-meldingen natuurlijk. Gelezen op het feedback-blad dat er geen énkel probleem was (inclusief uitroeptekens, altijd leuk). Geantwoord "OK, als jullie het zeggen", sleutels terug in ontvangst genomen en meteen naar Aalst gereden waar, jullie raden het, na 5 minuten zowel mijn Spotify als de app niet meer bereikbaar waren.

De nodige foto's genomen ivm dat laatste (was al een probleem van bij 't vertrekken da'k niet op mijn eigen Spotify-account kon ook trouwens, moest Tesla-account gebruiken, zelfs na reset), wachten op een update ivm het tweede en dat eerste is gepasseerd.

Licht gefrustreerd, maar 't zal wel overwaaien zeker. Blij da'k hier virtueel alvast al eens kon ventileren. Bedankt daarvoor ;)
 
* Wagen 3 dagen moeten missen in plaats van eentje, zou niet zo erg zijn ware het niet da'k met een project bezig ben en een aanhangwagen (en zodoende wagen met trekhaak) uiteindelijk toch wel had kunnen gebruiken;
* Je zou verwachten dat je na het 3-dagen-in-het-SeC-laten toch wel de laatste update zou hebben (vooral gezien dat hét grote aandachtspunt was, er werden twee sensoren vervangen) - rij je naar huis, blijk je nog steeds op dezelfde versie (2018.6.1) te staan. Zonder "er is een update beschikbaar"-melding;
* Meegedeeld dat aan SuC Aalst steevast de verbinding wegvalt met Spotify en de Tesla-app. Laatste is wel handig gezien de push-meldingen natuurlijk. Gelezen op het feedback-blad dat er geen énkel probleem was (inclusief uitroeptekens, altijd leuk). Geantwoord "OK, als jullie het zeggen", sleutels terug in ontvangst genomen en meteen naar Aalst gereden waar, jullie raden het, na 5 minuten zowel mijn Spotify als de app niet meer bereikbaar waren.

De nodige foto's genomen ivm dat laatste (was al een probleem van bij 't vertrekken da'k niet op mijn eigen Spotify-account kon ook trouwens, moest Tesla-account gebruiken, zelfs na reset), wachten op een update ivm het tweede en dat eerste is gepasseerd.

Licht gefrustreerd, maar 't zal wel overwaaien zeker. Blij da'k hier virtueel alvast al eens kon ventileren. Bedankt daarvoor ;)
Een troost: met software kunnen ze helemaal niks voor je betekenen, dit is buiten het bereik van de service medewerkers.

Eens gedacht om een factory reset te doen? Mocht het probleem daarna, en ook met een nieuwere firmware zich voordoen zou ik aandringen om vervanging MCU. Maar pas nadat reset en een firmware update gedaan is, omdat grote kans dat het al helpt.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Een troost: met software kunnen ze helemaal niks voor je betekenen, dit is buiten het bereik van de service medewerkers.

Eens gedacht om een factory reset te doen? Mocht het probleem daarna, en ook met een nieuwere firmware zich voordoen zou ik aandringen om vervanging MCU. Maar pas nadat reset en een firmware update gedaan is, omdat grote kans dat het al helpt.
Probleem is dat dit het equivalent is van antibiotica slikken, Ik wil eerst weten wat et scheelt voor ik dat doe. En ja ik zit ook in de sw industry
 
Probleem is dat dit het equivalent is van antibiotica slikken, Ik wil eerst weten wat et scheelt voor ik dat doe. En ja ik zit ook in de sw industry
Net hoe je het wil zien, in mijn ogen wel het makkelijkste en duidelijkste om een eventueel oorzaak te vinden.
Regelmatig zet ik nieuw OS of firmware op al mijn daily devices met reset naar defaults.
 
Gisteren de nieuwe Model S 75D in ontvangst mogen nemen. Jammer dat de eindcontrole / quality controle er in mijn beleving niet is. Bij aankomst thuis bleek : Zonneklep beugeltje afgebroken te zijn, hemel bekleding beschadigd en
tevens was de auto van binnen, dashboard zeer stoffig, bij het instrumenten paneel was mijn vinger zwart nadat ik erover heen wreef. witte premium deurbekleding zaten ook vieze vinger plekken op.

Ik heb dit thuis zelf even schoongemaakt, maar vindt dat jullie dit moeten weten , de eindcontrole laat sterk te wensen over, kleine moeite om even 5 min voor levering de auto even met een doek na te lopen, dit mag je toch zeker wel verwachte als je meer dan 100k uitgeeft.:( Voor de rest natuurlijk happy met mijn 2e Model S, maar de aflevering moet Tesla echt verbeteren, is zwaar onder de maat! Er is dus kennelijk geen eindcontrole.
gebrek 1.jpg
gebrek 2.jpg
gebrek 2.jpg
 
Gisteren de nieuwe Model S 75D in ontvangst mogen nemen. Jammer dat de eindcontrole / quality controle er in mijn beleving niet is. Bij aankomst thuis bleek : Zonneklep beugeltje afgebroken te zijn, hemel bekleding beschadigd en
tevens was de auto van binnen, dashboard zeer stoffig, bij het instrumenten paneel was mijn vinger zwart nadat ik erover heen wreef. witte premium deurbekleding zaten ook vieze vinger plekken op.

Ik heb dit thuis zelf even schoongemaakt, maar vindt dat jullie dit moeten weten , de eindcontrole laat sterk te wensen over, kleine moeite om even 5 min voor levering de auto even met een doek na te lopen, dit mag je toch zeker wel verwachte als je meer dan 100k uitgeeft.:( Voor de rest natuurlijk happy met mijn 2e Model S, maar de aflevering moet Tesla echt verbeteren, is zwaar onder de maat! Er is dus kennelijk geen eindcontrole.
View attachment 306682 View attachment 306683 View attachment 306683

Bedankt voor de waarschuwing. Als ik die van mij ga ophalen bested ik hier aandacht aan. Een kwalitatieve eind controle is toch wel he tminste wat je mag verwachten inderdaad.
 
  • Like
Reactions: Superendo