Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Gelukkig zal het allemaal door een Service Center worden opgelost, @whitepearl.
Maar inderdaad jammer dat het zo gaat. Naar verluid komt Tilburg er gewoon mee weg, zowel bij de klanten als bij hun superieuren.
ja inderdaad toch echt grof, voor eender welke auto zou dit beter moeten voor één van 20k en zeker voor één van 100k ik zou dit schriftelijk laten weten aan Tesla management
 
  • Like
Reactions: Superendo
Wat is een normale periode voor service eigenlijk?
Heb 30 maart een fabrieksfout (veel roest op het uiteinde een van de twee trunk-deur-motoren) gemeld en half mei deed mijn verwarming (echt alleen de heater) het niet meer plus nog wat kleinigheden. Nu is het begin juni. Het duurde al heel lang voor de eerste fout bij het SEC terecht kwam, maar ik ben nog niet uitgenodigd voor een reparatie (want OTA-oplossing lijkt me sterk bij roest ;-).
Betekent de bovenstaande post van limbo2121 dat ik er voor 1 juli niet op hoef te rekenen? Dat geeft wellicht nog te denken over mijn beoogde M3-bestelling... Ik vind 1,5 maand wachten best erg lang. Scheelt dat het geen winter is, want anders zou je toch zeker immediate action verwachten bij niet werkende verwarming (ronduit gevaarlijk bij ijzel etc).
 
Wat is een normale periode voor service eigenlijk?
Heb 30 maart een fabrieksfout (veel roest op het uiteinde een van de twee trunk-deur-motoren) gemeld en half mei deed mijn verwarming (echt alleen de heater) het niet meer plus nog wat kleinigheden. Nu is het begin juni. Het duurde al heel lang voor de eerste fout bij het SEC terecht kwam, maar ik ben nog niet uitgenodigd voor een reparatie (want OTA-oplossing lijkt me sterk bij roest ;-).
Betekent de bovenstaande post van limbo2121 dat ik er voor 1 juli niet op hoef te rekenen? Dat geeft wellicht nog te denken over mijn beoogde M3-bestelling... Ik vind 1,5 maand wachten best erg lang. Scheelt dat het geen winter is, want anders zou je toch zeker immediate action verwachten bij niet werkende verwarming (ronduit gevaarlijk bij ijzel etc).
Nee. Jij bent nu aangewezen op een SeC. De aflevering geschiedt bij de fabriek. Maar snel gaat het niet allemaal.
 
Dat suggereer ik ook niet. Beter lezen!
Je wekt in mijn ogen wel die suggestie met "Laatste maand van het kwartaal. Alleszins voorspelbaar.". Daar schrijf je in mijn ogen op: je kunt voorspellen dat er met auto's geleverd in de laatste maand iets mis is (...zoals een gat in je hemel). En als 80% in de laatste maand geleverd wordt...

Ik denk wèl dat er met auto's in de laatste maand van een Q relatief vaker afwerkingzaken niet in orde zijn dan bij auto's in maand 1-2 van een Q; maar om dan maar geen auto in maand 3 van een Q te willen vind ik overdreven en is ook lastig vol te houden omdat US stuurt op levering in maand 3.
 
Je wekt in mijn ogen wel die suggestie met "Laatste maand van het kwartaal. Alleszins voorspelbaar.". Daar schrijf je in mijn ogen op: je kunt voorspellen dat er met auto's geleverd in de laatste maand iets mis is (...zoals een gat in je hemel). En als 80% in de laatste maand geleverd wordt...

Ik denk wèl dat er met auto's in de laatste maand van een Q relatief vaker afwerkingzaken niet in orde zijn dan bij auto's in maand 1-2 van een Q; maar om dan maar geen auto in maand 3 van een Q te willen vind ik overdreven en is ook lastig vol te houden omdat US stuurt op levering in maand 3.
Dat is ieders eigen keuze. Ik heb van niemand die in maand mei een MS of MX geleverd heeft gekregen klachten gehoord. Als koper mag ik toch zelf bepalen wanneer ik de auto wil ontvangen?
Over en sluiten maar. Dit wordt een zinloze discussie.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Heren dit is niet ons probleem en is ook zeker geen discussie waard ;)wanneer je als klant rekening moet houden met de kwaliteit verschillen per maand/dag/kwartaal is dat de omgekeerde wereld. Tesla dient gewoon elke auto in welke maand dan ook zonder mankementen af te leveren, of in elk geval voor aflevering zelf te hebben geconstateerd en te hebben mede gedeeld aan de klant. Hopelijk leest het Tesla management in Tilburg ook mee zodat dit serieus verbeterd kan worden.
 
Heren dit is niet ons probleem en is ook zeker geen discussie waard ;)wanneer je als klant rekening moet houden met de kwaliteit verschillen per maand/dag/kwartaal is dat de omgekeerde wereld. Tesla dient gewoon elke auto in welke maand dan ook zonder mankementen af te leveren, of in elk geval voor aflevering zelf te hebben geconstateerd en te hebben mede gedeeld aan de klant. Hopelijk leest het Tesla management in Tilburg ook mee zodat dit serieus verbeterd kan worden.
Helemaal mee eens. De omgedraaide wereld!
 
Wat is een normale periode voor service eigenlijk?
Heb 30 maart een fabrieksfout (veel roest op het uiteinde een van de twee trunk-deur-motoren) gemeld en half mei deed mijn verwarming (echt alleen de heater) het niet meer plus nog wat kleinigheden. Nu is het begin juni. Het duurde al heel lang voor de eerste fout bij het SEC terecht kwam, maar ik ben nog niet uitgenodigd voor een reparatie (want OTA-oplossing lijkt me sterk bij roest ;-).
Betekent de bovenstaande post van limbo2121 dat ik er voor 1 juli niet op hoef te rekenen? Dat geeft wellicht nog te denken over mijn beoogde M3-bestelling... Ik vind 1,5 maand wachten best erg lang. Scheelt dat het geen winter is, want anders zou je toch zeker immediate action verwachten bij niet werkende verwarming (ronduit gevaarlijk bij ijzel etc).

“De diagnose heeft uitgewezen dat er mogelijk een probleem zit in een van de componenten van de verwarming. Deze is besteld maar wij hebben helaas nog geen zicht op wanneer deze binnen is. Zodra wij dat wel hebben nemen wij weer contact op. ”
Is het niet zo dat niet alle onderdelen ergens in NL op de plank (zouden moeten) liggen?
Moet er toch niet aan denken dat me dit ‘s winters gaat overkomen, ik jank niet over de tekortkomingen maar wel over dit soort termijnen, dat gaat de twee maanden zeker overschrijden. Ik ga mensen in mijn buurt die ook een tesla overwegen toch adviseren om er met dit verhaal in het achterhoofd nog maar eens over na te denken.
 
Last edited: