Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heel raar.

Vanmiddag van de oprit weggereden de straat op. S***, lekke band!
Auto voelde echt niet goed.

Uitgestapt. Bandenronde gedaan. Heu? Alle banden vol met wind.
Weer ingestapt. Suspension op scherm gezet. Stond Jack mode aan!
Dat terwijl ik pas vrijdag a.s. afspraak voor wissel heb staan.

Hoe kan dit nu weer? Auto heeft dag of 3 stil gestaan dat wel. Maar niet in deep sleep oid.
Dan nog trouwens. Nog niet eerder meegemaakt dat auto vanzelf in jack mode is gegaan.
Wel link dit.

Ik heb dit nog niet gemeld aan Tesla, maar ga dit wellicht nog even doen.
Jack mode wordt automatisch uitgeschakeld als je meer dan 7 km per uur rijdt.
Niks om je zorgen over te maken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Jack mode wordt automatisch uitgeschakeld als je meer dan 7 km per uur rijdt.
Niks om je zorgen over te maken.

Dank je Wim. Dit stel me enigszins gerust.

Echter ken je mijn oprit niet. Daar ga ik eigenlijk altijd met suspension 'high' vanaf wegens hoogteverschil. De auto parkeert ook altijd in high. Klonk niet best in jack mode...

Misschien dat na enige tijd stilstaan de suspension zichzelf automatisch verlaagt oid.
Maar dit nog niet eerder meegemaakt.
 
Ja, SeC kwam ookal met 'raam calibreren'. Even afgezien wat ik daarvan vindt (nog nooit gehad bij welke andere auto dan ook) is dit ook niet echt een oplossing voor mijn probleem. Dat dat raam doet wat het op het filmpje doet vind ik te overzien, maar wat ik erger vind is dat wanneer dit gebeurt mijn raam in de nacht automatisch open gaat (een centimeter of 8).

Dat is vooral erg vervelend wanneer het flink regent.
Ik heb dit soort raam problemen met zowel landrover als lexus gehad. Als ik me goed herinner een soortgelijke oplossing.
 
Dank je Wim. Dit stel me enigszins gerust.

Echter ken je mijn oprit niet. Daar ga ik eigenlijk altijd met suspension 'high' vanaf wegens hoogteverschil. De auto parkeert ook altijd in high. Klonk niet best in jack mode...

Misschien dat na enige tijd stilstaan de suspension zichzelf automatisch verlaagt oid.
Maar dit nog niet eerder meegemaakt.
Jack mode is niet meer dan het fixeren van de hoogste stand. Als je deze niet zelf handmatig uitschakelt, blijft ie, ook na dagen, gewoon ingeschakeld. Je hoort overigens niks van die instelling te horen, bij mij althans niet.
Ik schakel 'jack mode' dan ook nooit zelf handmatig uit. Ik parkeer thuis altijd in de hoogste stand van de luchtvering.
Dat is prettig bij het uitstappen. Opa hé :)
 
  • Funny
Reactions: SMU and Hbrink
'raam calibreren'. Even afgezien wat ik daarvan vindt (nog nooit gehad bij welke andere auto dan ook) is dit ook niet echt een oplossing voor mijn probleem.

jawel, is het wel. wellicht is de calibratie niet goed uitgevoerd? Het zou het wel moeten oplossen namenlijk.

overigens is dit wat vaak voorkomt met elektrische ramen in auto's heb ik me laten vertellen (door een niet Tesla kenner)
 
jawel, is het wel. wellicht is de calibratie niet goed uitgevoerd? Het zou het wel moeten oplossen namenlijk.

Ik heb het raam nog nooit gecalibreerd. Auto is nog geen half jaar oud.

Ik gaf aan dat het geen oplossing is omdat het calibreren van het raam een achteraf oplossing is. Ik constateer in de ochtend dat mijn raam 8cm gezakt is. Dan kan ik dan wel gaan calibreren, maar als het de hele nacht pijpestelen heeft geregend heb ik een doorweekte auto.

Blijkbaar verliest de auto zo nu en dan zijn calibratie met als consequentie dat je raam in de nacht zakt. (Het Tesla.com forum beschrijft dit probleem veelvuldig, ook met de M3)
 
  • Like
Reactions: Exiteer
De afgelopen tijd krijg ik steeds vaker storingen en foutmeldingen. Dit resulteert o.a. in een scherm dat niet meer te bedienen is. Vanmiddag ging in een keer mijn schuifdak een stuk open tijdens het rijden. Gelukkig kon ik deze met de app weer sluiten. Ik ga morgen toch maar weer eens een afspraak maken. Mijn lijstje wordt steeds langer
 

Attachments

  • 2093DE7B-26E5-41D4-B0C9-549F59010979.jpeg
    2093DE7B-26E5-41D4-B0C9-549F59010979.jpeg
    266.2 KB · Views: 70
  • 47A1FE73-9E9E-409A-AA5A-0AA1AB0BC07F.jpeg
    47A1FE73-9E9E-409A-AA5A-0AA1AB0BC07F.jpeg
    270.5 KB · Views: 71
  • 527DE2C7-84DD-4F5E-AD67-B9C848280BAE.jpeg
    527DE2C7-84DD-4F5E-AD67-B9C848280BAE.jpeg
    274.5 KB · Views: 62
Ik heb het raam nog nooit gecalibreerd. Auto is nog geen half jaar oud.

Ik gaf aan dat het geen oplossing is omdat het calibreren van het raam een achteraf oplossing is. Ik constateer in de ochtend dat mijn raam 8cm gezakt is. Dan kan ik dan wel gaan calibreren, maar als het de hele nacht pijpestelen heeft geregend heb ik een doorweekte auto.

Blijkbaar verliest de auto zo nu en dan zijn calibratie met als consequentie dat je raam in de nacht zakt. (Het Tesla.com forum beschrijft dit probleem veelvuldig, ook met de M3)
Dan dus nu eenmalig calobratie uitvoeren. Lijkt erop dat het dan opgelost is.
 
De afgelopen tijd krijg ik steeds vaker storingen en foutmeldingen. Dit resulteert o.a. in een scherm dat niet meer te bedienen is. Vanmiddag ging in een keer mijn schuifdak een stuk open tijdens het rijden. Gelukkig kon ik deze met de app weer sluiten. Ik ga morgen toch maar weer eens een afspraak maken. Mijn lijstje wordt steeds langer
Met een soft reset en je scherm is weer oke
 
Voor wie er nog aan het wachten is op een nieuw scherm ivm "gele randen":
Ik begreep van de week van het SeC dat ze dachten dat het issue al was verholpen in de nieuwe batch, maar dit bleek helemaal niet het geval. Hierdoor zijn de meeste orders weer gecanceld. Vermoedelijk pas Q2 2019 dat er correcte schermen komen om te vervangen.
 
Voor wie er nog aan het wachten is op een nieuw scherm ivm "gele randen":
Ik begreep van de week van het SeC dat ze dachten dat het issue al was verholpen in de nieuwe batch, maar dit bleek helemaal niet het geval. Hierdoor zijn de meeste orders weer gecanceld. Vermoedelijk pas Q2 2019 dat er correcte schermen komen om te vervangen.

Gelukkig is die van mij 2 weken geleden vervangen...:confused:
Wegens gele randen dus.
 
Jack mode is niet meer dan het fixeren van de hoogste stand. Als je deze niet zelf handmatig uitschakelt, blijft ie, ook na dagen, gewoon ingeschakeld. Je hoort overigens niks van die instelling te horen, bij mij althans niet.
Ik schakel 'jack mode' dan ook nooit zelf handmatig uit. Ik parkeer thuis altijd in de hoogste stand van de luchtvering.
Dat is prettig bij het uitstappen. Opa hé :)
@Wim S. Opa. Je moet die jack dan wel elke keer bij parkeren aanzetten? Ben inmiddels ook 55 plus...