Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of er verhaal te halen valt wat betreft te weinig lak binnenzijde a-stijl (waar het deur scharnier zit)? Aan beide zijdes zie je bijna geen blauwe lak maar de primer/under coating.

service request puntje? Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik graag. Of is dit een gevalletje - is altijd zo, dus accepteer het maar?
 
Zo dus
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    287.9 KB · Views: 76
Weet iemand of er verhaal te halen valt wat betreft te weinig lak binnenzijde a-stijl (waar het deur scharnier zit)? Aan beide zijdes zie je bijna geen blauwe lak maar de primer/under coating.

service request puntje? Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik graag. Of is dit een gevalletje - is altijd zo, dus accepteer het maar?

Ja dat is 'normaal'. In ieder geval 'binnen de marges'. (van Tesla ;)
Hebben ze allemaal. Als je even zoekt vind je nog wel meer van dat soort plekken...
 
T Service Hoofddorp. Aardige jongens - klaar terwijl je wacht.
Heb daar vandaag de deurgreep laten repareren, inderdaad prima service en je kunt erop wachten.
Helaas constateerde hij dat de auto bij een bocht nemen lawaai maakte bij het rechter voorwiel. Ik heb tijdens mijn vakantie heel licht bij het wegrijden met rechtsvoor een trekhaak geraakt van de auto die naast mij stond. Klein krasje, balen maar verder geen probleem. Wat blijkt nu dat de aluminum steun die achter de voorbumper zit rechtsvoor hoogstwaarschijnlijk is gebroken waardoor de wielkap rechtsvoor iets naar binnen is gekomen en het wiel bij een bocht nemen de wielkap raakt. Mij werd aangeraden om niet harder dan 100km/u te rijden omdat de wielkap nog harder tegen het wiel gaat drukken en in het slechtste geval helemaal aan gort kan worden gereden waarbij de band ook nog kan beschadigen. De aluminum steun moet worden vervangen, totale kosten 1399 ex, slik!
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? Deze aluminum steun schijnt dus helemaal niet sterk te zijn en kost dan ook nog 899 ex.
 
Iemand hier ervaring mee? Sinds een paar dagen krijg ik een melding over een niet goed functionerend laadklepje. Afspraak ingeschoten, 17 januari een ranger aan huis.

Echter, sinds vandaag denkt de auto dat het klepje open is (terwijl hij dicht is) en tijdens het rijden blijft hij aan de lopende band proberen om het gesloten klepje te sluiten. Motortje over zijn toeren. Iemand een tip? Thanks!
 
Iemand hier ervaring mee? Sinds een paar dagen krijg ik een melding over een niet goed functionerend laadklepje. Afspraak ingeschoten, 17 januari een ranger aan huis.

Echter, sinds vandaag denkt de auto dat het klepje open is (terwijl hij dicht is) en tijdens het rijden blijft hij aan de lopende band proberen om het gesloten klepje te sluiten. Motortje over zijn toeren. Iemand een tip? Thanks!
Gewoon naar een Sec rijden. Daarmee kunnen ze je niet wegsturen.
 
Heb daar vandaag de deurgreep laten repareren, inderdaad prima service en je kunt erop wachten.
Helaas constateerde hij dat de auto bij een bocht nemen lawaai maakte bij het rechter voorwiel. Ik heb tijdens mijn vakantie heel licht bij het wegrijden met rechtsvoor een trekhaak geraakt van de auto die naast mij stond. Klein krasje, balen maar verder geen probleem. Wat blijkt nu dat de aluminum steun die achter de voorbumper zit rechtsvoor hoogstwaarschijnlijk is gebroken waardoor de wielkap rechtsvoor iets naar binnen is gekomen en het wiel bij een bocht nemen de wielkap raakt. Mij werd aangeraden om niet harder dan 100km/u te rijden omdat de wielkap nog harder tegen het wiel gaat drukken en in het slechtste geval helemaal aan gort kan worden gereden waarbij de band ook nog kan beschadigen. De aluminum steun moet worden vervangen, totale kosten 1399 ex, slik!
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? Deze aluminum steun schijnt dus helemaal niet sterk te zijn en kost dan ook nog 899 ex.

Kan de alu steun niet gedemonteerd en gelast worden? Dan ben je voor fractie van het bedrag klaar. Wel iemand met alu-ervaring uitkiezen -> alu lassen is iets anders dan staal of RVS :)
(aan de auto zelf lassen zou ik overigens ten zeerste afraden, vandaar de demontage van het onderdeel)
 
  • Like
Reactions: Adm and Duke-U
Bij mijn M3 hebben de parkeersensoren (geluid, terwijl geluid van de parkeersensor aan staat) nooit gewerkt. Op het scherm 1 x gehad dat er proximiteitsindicaties werden weergegeven en daarna ook nooit meer. Iemand ook zulke ervaringen? Mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt
 
Iemand hier ervaring mee? Sinds een paar dagen krijg ik een melding over een niet goed functionerend laadklepje. Afspraak ingeschoten, 17 januari een ranger aan huis.

Echter, sinds vandaag denkt de auto dat het klepje open is (terwijl hij dicht is) en tijdens het rijden blijft hij aan de lopende band proberen om het gesloten klepje te sluiten. Motortje over zijn toeren. Iemand een tip? Thanks!


Al een harde reset geprobeerd?
 
sinds vandaag denkt de auto dat het klepje open is (terwijl hij dicht is) en tijdens het rijden blijft hij aan de lopende band proberen om het gesloten klepje te sluiten. Motortje over zijn toeren. Iemand een tip? Thanks!

Geen tip, maar wel hetzelfde sinds eind 2016, in de herfst en winter en na een wasstraat, dus altijd wanneer het vochtig is. Nooit de moeite genomen om het te laten repareren, en eigenlijk ook nooit problemen mee gehad. Het is bij mij een melding in het scherm, die vanzelf verdwijnt wanneer het vocht is verdampt.
 
Kan de alu steun niet gedemonteerd en gelast worden? Dan ben je voor fractie van het bedrag klaar. Wel iemand met alu-ervaring uitkiezen -> alu lassen is iets anders dan staal of RVS :)
(aan de auto zelf lassen zou ik overigens ten zeerste afraden, vandaar de demontage van het onderdeel)
De steun blijkt van magnesium te zijn, niet van aluminium. Kan dus niet gelast worden. Zal er toch aan moeten geloven. Blijft toch een nadeel van Tesla, de dure onderdelen. Maar goed het hoort erbij, ik ben en blijf een tevreden Tesla rijder.
 
  • Like
Reactions: slk-A4
De steun blijkt van magnesium te zijn, niet van aluminium. Kan dus niet gelast worden. Zal er toch aan moeten geloven. Blijft toch een nadeel van Tesla, de dure onderdelen. Maar goed het hoort erbij, ik ben en blijf een tevreden Tesla rijder.
Brandbaar goedje. Er zou best meer magnesium toegepast kunnen zijn. Een afgebrande Tesla laat meestal maar een klein hoopje restanten na.
 
De steun blijkt van magnesium te zijn, niet van aluminium. Kan dus niet gelast worden. Zal er toch aan moeten geloven. Blijft toch een nadeel van Tesla, de dure onderdelen. Maar goed het hoort erbij, ik ben en blijf een tevreden Tesla rijder.
Ff googelen, magnesium lassen kan wel, is wel lastig en dus een specialisme. In Amersfoort zit een bedrijf wat dit kan. Wellicht wel de moeite waard om een offerte aan te vragen
 
De aluminum steun moet worden vervangen, totale kosten 1399 ex, slik!
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? Deze aluminum steun schijnt dus helemaal niet sterk te zijn en kost dan ook nog 899 ex.

Iets vergelijkbaars gehad aan de achterzijde: het aluminium subframe van de drive-unit bleek ingescheurd. Lassen kun je vergeten, want onderdeel van de draagconstructie (aldus het advies van de Tesla approved bodyshop).