Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Alé...nog geen maand later...weeral prijs :(

Parkeerrem blijft vast zitten bij R & D....en volgens mobiel app afspraak is vroegste 11 feb 2020 (Tesla Ranger) dus ga ik nu ook geen afspraak meer maken..
Kon echt niet rijden want 1 meter achteruit is echt schurende geluid...dus half uur lang resetten & hendeltje naar P & R & D & scherm drukken....en ineens werkt 't terug...
Al was ik bang dat rem eraf zou vallen tijdens rijden...en hoor ik veel "steentjes" bij rijden...en dan een vrachtwagen chauffeur die mij een sein gaf (groot licht flitsen)

Informatie: ik parkeer onder een carport...
 

Attachments

  • handrem.jpg
    handrem.jpg
    277.1 KB · Views: 111
Alé...nog geen maand later...weeral prijs :(

Parkeerrem blijft vast zitten bij R & D....en volgens mobiel app afspraak is vroegste 11 feb 2020 (Tesla Ranger) dus ga ik nu ook geen afspraak meer maken..
Kon echt niet rijden want 1 meter achteruit is echt schurende geluid...dus half uur lang resetten & hendeltje naar P & R & D & scherm drukken....en ineens werkt 't terug...
Al was ik bang dat rem eraf zou vallen tijdens rijden...en hoor ik veel "steentjes" bij rijden...en dan een vrachtwagen chauffeur die mij een sein gaf (groot licht flitsen)

Informatie: ik parkeer onder een carport...

als ik mij niet vergis is bij jou type de handrem een wormwiel dat de rem aantrekt. Mss wiel eraf en zo de rem toegankelijk maken. Kan ieder garage bedrijf denk ik. Mss Tesland? Is toch uit de garantie.
 
Alé...nog geen maand later...weeral prijs :(

Parkeerrem blijft vast zitten bij R & D....en volgens mobiel app afspraak is vroegste 11 feb 2020 (Tesla Ranger) dus ga ik nu ook geen afspraak meer maken..
Kon echt niet rijden want 1 meter achteruit is echt schurende geluid...dus half uur lang resetten & hendeltje naar P & R & D & scherm drukken....en ineens werkt 't terug...
Al was ik bang dat rem eraf zou vallen tijdens rijden...en hoor ik veel "steentjes" bij rijden...en dan een vrachtwagen chauffeur die mij een sein gaf (groot licht flitsen)

Informatie: ik parkeer onder een carport...
In zo’n geval mag je toch road side assistance bellen.
 
Ja..zojuist road assistance gebeld.
Wagen heeft een afstand van 200km gedaan (inclusief parkeren) maar mevrouw aan telefoon adviseert dat ik naar dichtbijzijnde SeC moet gaan...vraag me nu af hoeveel dit weeral zou kosten (voor 1 parkeerrem)...

*edit* €426 per parkeerrem (excl btw & arbeid) dus komt neer op €1100-1300

Leuk na Tesla herstellingen van December van €6300 :(
 
Last edited:
Afgelopen maandag zijn beide parkeerremmen vervangen door behulpzame forummember @Gtech :)

Gisteren eerste keer terug buiten parkeren en ochtendvroeg ondervonden de parkeerremmen geen mankementen.
Parkeerremmen werken weer tiptop in orde

( Ik schrik nog steeds door 't luide knal van loskomen vanuit stilstand elke ochtend...) :eek:
Maar volgens SeC België is dat "normaal" van die lost knallende parkeerremmen...
 
Last edited:
  • Love
Reactions: Gtech
Graag gedaan hoor, toch vervelend als je in een parkeergarage staat en vervolgens als je weg wilt rijden een melding op het scherm krijgt dat je parkeerrem er niet meer af gaat. Gelukkig is dit met het vervangen van de handrem klauwen definitief verholpen.

Wat betreft de remblokken die s ochtends wel eens blijven plakken, dat is een redelijk common issue heb ik het idee. Lage temperaturen zorgen voor condensatie waardoor de remschijven nat worden en de remblokken vast oxideren aan de remschijven. Materiaal van de remblokken kan er ook mee te maken hebben.

Bij mij is het met enige regelmaat de voorkant die blijft 'plakken' terwijl alle remmen 100% gangbaar zijn. Mijn collega heeft er ook last van.

Brake Calipers Locking Up During Overnight Parking
Stuck/frozen brakes after car wash and soaking.
Frozen Brakes (with video)

Parkeren in verwarmde garage zou beter zijn maar die luxe hebben we niet allemaal helaas.
 
Vanwege de vele regen de laatste maanden, had ik ook de laatste dagen met koud wegrijden, dat de remmen los knalden.
Ik heb dat ondervangen om het rempedaal voor het stilstaan van de auto los te laten.
Dan kunnen de remblokken niet gaan vastplakken aan de remschijven.
Volgens mij komt er door de vele regen water met vuil opgespat bij de remklauwen, deze ondervinden door het vuil weerstand, komen dan niet genoeg terug bij stilstand.
Onder het rijden gaan de remblokken wel weer terug v.w. de draaiende wielen.
 
Vandaag is mijn MS 75D van 2018 met 60K op de teller voor de tweede keer in 2 maanden weer met een auto ambulance naar het SeC afgevoerd.

Auto was beide keren aan dezelfde openbare laadpaal gekoppeld. Laden werd keurig gestart en stopte bij de ingestelde 80%.
Sentry Mode aan.

Na een aantal uren kon ik de auto niet meer via de Tesla app uitlezen.

Aangekomen bij de laadpaal gaf de paal een storing aan en de auto gaf helemaal geen blijk van leven meer.
Kon hem niet openen. Deed helemaal niets meer.

Berger erbij. De 12V batterij bleek volledig leeg. De eerste keer dat het zich voordeed, heeft Tesla de 12 volt batterij vervangen.
Wat de oorzaak van het probleem was, konden ze echter niet aangeven.

Na deze tweede keer, met precies dezelfde storing, heb ik bij Tesla op aangedrongen om een grondige diagnose uit te voeren. Wellicht ligt het aan de oplaadunit. Oplaadpunt thuis geeft namelijk soms ook een storing. Dat heeft echter geen nadelige invloed op het functioneren van de auto.
Wel komt het regelmatig voor dat de auto tot 80% is opgeladen zoals ingesteld en vervolgens daarna wel 10 kleine laadsessies start terwijl de 80% al gehaald was.

Komt dit probleem bekend voor? Zoja, welke diagnose is toen door Tesla gesteld?
 
Normaliter word de 12v accu geladen vanuit de grote accu. Dus als je in het uitzonderlijke geval niet aan de lader hangt dan zou de groot accu helemaal leeggetrokken moeten zijn dat de 12v niet meer geladen wordt.

Nee hoor, de DCDC converter kan ook stuk zijn. Maar zal hier niet het geval zijn geweest anders was die ook wel vervangen. Maar wordt natuurlijk ook ergens door aangestuurd, en is dus niet aangezet. Waarschijnlijk een storing in de mcu
Als je de MCU loskoppelt is je 12v accu namelijk ook binnen een dag helemaal leeg.
 
Last edited: