Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
..oh ja en dit staat onderaan de factuur:
"... HINWEIS: Aufgrund eines Fehlers bei der Datenübermittlung von Ladesäulenbetreibern, kann Ihre
Rechnung verspätet abgerechnete Ladevorgänge aus dem Jahr 2018 enthalten... "

We gaan het zien. Hier nog niets aan facturen binnen van Maingau na toch heel wat FastNed-sessies in 2018...
Nu het Maingau-tarief 30 cent/kWh is én er na het laden een idle-fee is, wordt hij enkel nog gebruikt als FastNed onontkoombaar is. Die Maingau 30 cent blijft toch fijner dan FastNed Guest/Member met 59 cent.
M'n Maingau Plus-pas doet het niet, maar of dat komt omdat die nu gedeactiveerd is of dat de roaming met die specifieke paalprovider niet rond was... De Maingau Plus pas had veel minder roaming mogelijkheden dan de standaard pas; denk aan FastNed. Wel fijn voor sommige lucky innovators dat hun Maingau Plus-pas het nog wel doet bij Shell.

Nee, dan Telekom-Ladestrom. Zodra je de stekker uit de laadpaal trekt, kun je in de TL-app al zien wat de kosten ( in kWk en €) zijn. Maar oké, dat is nog geen factuur. Het voordeel is nu nog de prijs 2 cent/min maar hun teller blijft ook na het laden lopen (kabels verbonden plus identificatie: tijd loopt). Dus als je 's avonds om 21.00 uur aan de 11 kW Allego-straatpaal gaat hangen en pas de volgende ochtend vertrekt... Daarbij als straks de prijs naar 4 cent/min gaat en je staat weer net aan zo'n smart balancing grid interactive flexible power control paaltje met 3x 9A te laden dan is dat niet goed voor de aantrekkelijkheid van de pas. Dat maakt de TL-pas alleen een aanrader voor (Allego) DC's onderweg en destination paaltjes in Duitsland.

BTW, met de combinatie TL-app en Remote S-app kun je mooi zien dat je bij AC-laden verlies betaalt. Volgens de TL-app is er 51 kWh geladen en volgens de Remote S-app is er 48,65 binnengekomen... hier dus maar 5% verlies. Dan neem ik aan dat de laadpaal-teller cq de TL-app de uitgaande kWh's weergeeft en de Tesla kWh-meter cq Remote S-app na de AC-DC omvormer zit? Het verschil tussen deze 5% praktijkervaring en de te verwachten 10% verlies kan ik niet verklaren. Daar is @widodh sterk in.
 
Heb eindelijk alle Fastned laad sessies van 2018 en Q1 2019 ontvangen. Dus ze zijn nu bij met facturatie. Nog steeds het beste alternatief met laden voor 30 cent per kWh bij Fastned.

Nee toch..? Per post, paard en wagen of wellicht zelfs per email ontvangen ? Ik ben benieuwd, behalve 2 snellaadsessies bij Luminus/Q8, E313 Wommelgem, tot dusver nooit iets ontvangen... :confused:
 
Hier nog een gebruiker die nog nooit een factuur heeft gezien. In december 2018 voor het eerst geladen met de pas en elke maand wel 1 of 2 keer aan fastned geladen (nog met een Leaf destijds). Ben benieuwd of het nog gaat komen. De pas was in februari ineens geblokkeerd maar na een telefoontje weer op actief gezet. Nooit duidelijk geworden wat er mis was maar het gratis laden duurt voorlopig voort :)
 
Hieronder vb van één van al onze 2018 snellaadsessies nu net alsnog in rekening gebracht.
upload_2019-4-1_2-26-36.png

...is dus als volgt gespecificeerd:
upload_2019-4-1_2-27-25.png

Het is even 2018-agendapuzzelen :confused: maar dit moet Fastned Portland, A15, tegenover Tesla SeC R'dam ongeveer gelegen, zijn...
 
Heb eindelijk alle Fastned laad sessies van 2018 en Q1 2019 ontvangen. Dus ze zijn nu bij met facturatie. Nog steeds het beste alternatief met laden voor 30 cent per kWh bij Fastned.
Echt bij zijn ze niet. Van het weekend eerste factuur met 2 sessies van 2018 (maar dat waren er zeker meer) en 1 sessie van 5 januari 2019. Terwijl ik alleen in januari al echt wel vaker ge-maingau-ed heb.
 
Ik heb gem ook!

Maar snap het niet helemaal, moet ik het nu overmaken? Ik heb in de app een rekeningnummer ingevuld juist voor de automatische incasso.
Er staat bij mij in de pdf rekening duidelijk.. Bitte überweise den Betrag von 12,60 EUR auf das Konto:...
Terwijl ik ook in de app een rekeningnummer heb ingevuld voor auto incasso.
Heb het al overgemaakt. Incasso kun je altijd weer terug laten boeken...
 
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je de Maingau laadpas ontvingen? Ik heb 10 dagen geleden mijn account aangemaakt en in de welkomstmail stond dat ik de pas opgestuurd zou krijgen. Gaat dat inderdaad vanzelf of moet ik daar nog iets voor doen?
 
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je de Maingau laadpas ontvingen? Ik heb 10 dagen geleden mijn account aangemaakt en in de welkomstmail stond dat ik de pas opgestuurd zou krijgen. Gaat dat inderdaad vanzelf of moet ik daar nog iets voor doen?
Ik wacht ook al drie weken, nog niks ontvangen. Heb ze vorige week ook een herinneringsmail gestuurd, maar ook daar nog geen reactie op.
 
Tsjonge, ik heb hem nog steeds niet terwijl hij volgens de helpdesk op 1 april verstuurd is. Zie ik in mijn profiel dat mijn land op "Deutschland" staat. Echt niet dat ik dat heb ingevuld. En ik kan het ook niet aanpassen. :( Ik ga volgende week naar Denemarken, maar zonder Maingau pas dus.
 
Tsjonge, ik heb hem nog steeds niet terwijl hij volgens de helpdesk op 1 april verstuurd is. Zie ik in mijn profiel dat mijn land op "Deutschland" staat. Echt niet dat ik dat heb ingevuld. En ik kan het ook niet aanpassen. :( Ik ga volgende week naar Denemarken, maar zonder Maingau pas dus.
Ik had hetzelfde probleem met het land, maar in de app kon ik het wel aanpassen zag ik.

Mijn eerste bestelling heb ik uiteindelijk geannuleerd en me met een andere email adres nogmaals aangemeld, betalingsgegevens toegevoegd in de app, en nu hopelijk wel een pas in huis binnenkort.