Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zodra ze zijn afgeschreven wel want dan genereren ze gratis stroom maar ik denk dat dat wel een paar decennia voor staat.

Het staat me bij dat in NL die periode meestal een 15 jaar is. Dan is het ( merk ik bijv. als Zeeuwind lid en deelnemer in Krammer ) per project verschillend of ze nog ( kunnen / mogen ) blijven staan en afh. van zaken als vooral onderhoudskosten of opbrengst op de 2e hands markt door kunnen blijven draaien en dan wellicht heel goedkope stroom kunnen genereren. Onderhoud is er uiteraard altijd en de direct-drives als bijv. die van Enercon en Lagerweij zijn dan meestal weer veel goedkoper in het onderhoud. Hier in Zeeland weet ik is het absoluut geen uitgemaakte zaak dat wat kleinere oudere molens na afschrijving / verstrijken van subsidies (!) blijven staan, wat rest is dan de funderingsplaat... :(
 
Zojuist een Eins laadpas aangevraagd. Volgens hun eigen overzicht zou laden in DK ook slechts €5,00 per sessie kosten. Vraag me af of ze dit kunnen waarmaken. Ga het iig wel proberen.

Begin Juni in DK geweest, SuC's volop overal aanwezig en als ik me goed herinner heel betaalbaar ( een 47ct/kWh meen ik ), naar Deens begrippen dus. In Kopenhagen kon ie zo gratuito aan de 230V stekker bij Hotel Avenue... waar je niet om vraagt dat krijg je (soms) !

upload_2019-7-26_13-31-32.png
 
  • Informative
Reactions: nervus and TM3LR
Ik heb gisteren weer eens bij Fastned geladen. Ondertussen heb ik 3 Maingau passen (er staan er 2 in mijn account) maar geen van allen doen het bij Fastned. De laadpaal geeft aan dat de autorisatie is verlopen. Dus heb ik maar weer geladen met 59 cent per kWh. :-(
 
Kreeg gister een mail van Maingau..... ze gaan wat achterstallige sessies factureren :)


during a system check, we determined that there are still open charging sessions in your contract. Those sessions haven‘t been billed yet.

Your invoice will be created for the first time on 2019-09-28 and will be sent to you by e-mail. This can also include charging sessions from 2018.
 
Zojuist voor het eerst bij een laadpaal geladen. Ik heb de Maingau app gebruikt voor het starten van de laadsessie, daar ik nog steeds geen pas heb ontvangen. Het was een korte laadsessie van een paar minuten. Bij terugkomst bij de auto de sessie netjes gestopt met de app, de stekker werd vrijgegeven door de paal. Als ik nu in de app kijk zie ik dat ik nog steeds een actieve sessie (inmiddels 1,5 uur) heb bij die paal en als ik wil stoppen krijg ik een foutmelding. Is dit slechte communicatie tussen de paal en Maingau? Krijg ik nu een idle fee boete? Of ben ik gewoon te ongeduldig en wordt dit vanzelf recht getrokken :)?