Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maximum snelheid Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik durf niet eens sneller dan 150km/h te rijden in Duitse autobahn met MS of M3 :eek:
Laat staan Belgische wegen...tenzij ik paar bulten op mijn hoofd wil hebben van bouncing op al die putten

*edit* met +150km/h geld dat voor alle automerken bij mij.
Vroeger met BMW durf ik ook niet snel te rijden ;)
 
Last edited:
Ja het evangelie wordt hier vaak gepredikt ;). Logisch, gebruikers van het eerste uur zijn vaak liefhebbers :cool:

De S85 wil niet harder dan 210 km/h, het rijgedrag wordt dan onrustig, maar het gaat.
De 3 gaat met speels gemak naar de 261 km/h en blijft erg stabiel.
 
Ja, ik vind ook dat mijn M3 heel stabiel blijft. Lijkt totaal niet op want anderen hier beschrijven met de Model S. Zit daar dan zo'n groot verschil in?

Hieronder mijn (eerste en enige) test van de topsnelheid van m'n M3P. Uitsluitend voor wie het zien wil, zoals OP ook al aangaf.

 
Laten we het topic niet overnemen, het gaat tenslotte over de topsnelheid van de Model S-en. Maar er is zeker een groot verschil tussen de S en de 3P: afmeting, gewicht, banden, aerodynamica, P en non-P, vering (sport veren onder M3P vs. standaard luchtvering onder de S). In sommige gevallen ook de aandrijving: zo heeft mijn S achterwielaandrijving en de 3P awd.
 
Wij hebben met onze S100D eenmaal 250 km/u gehaald. Dat ging heel stabiel en vol vertrouwen. Dat de snelheid in rood wordt aangegeven is volgens mij alleen om aan te geven dat je best hard gaat (dat heb je zelf echt niet in gaten...). Wat mij opviel was dat de spiegels bijna in gaan klappen bij die snelheid. Dat voelde niet prettig.
 
  • Like
Reactions: job-lek
205 met 2 vingers in de neus op de A5 in Duitsland zonder trillen van de auto maar ikzelf begon te trillen van de adrenaline. Onverantwoord eigenlijk

Hier kan ik me absoluut niet in vinden, maar respect voor andermans mening. Snelheid kan subjectief zijn, dus wat voor de 1 onveilig aanvoelt is bij de ander meer vertrouwd.

Maar toch terug naar de kern van mijn vraag: is de maximum snelheid in de Model S nu teruggebracht naar 235 km/h?

Ik weet zeker dat dit eerder echt 250 km/h was...
 
Er is duidelijk verschil tussen de oude achterwiel aandrijvers & de awd's tot de rechtuit stabiliteit.
De awd trekt de auto aan de voorzijde rechtuit.
De achterwiel aandrijver duwt de auto recht uit, maar minder stabiel v.w. ontwerp.
Krijg maar eens een plotselinge lekke band achter, dan heb je je handen vol om de auto in een rechte lijn te houden, maar met een lekke voorband heb je daar veel minder last van.

Je kunt het verschil tussen de achterwiel aandrijver & de awd kan je ook goed merken als je een rotonde rond gaat rijden.
De achterwiel aandrijver wil al snel naar de buitenkant van de rotonde, de awd heeft daar veel minder probleem mee bij de zelfde rotonde snelheid.
 
  • Informative
Reactions: LaurensH
Ik durf niet eens sneller dan 150km/h te rijden in Duitse autobahn met MS of M3 :eek:
Laat staan Belgische wegen...tenzij ik paar bulten op mijn hoofd wil hebben van bouncing op al die putten

*edit* met +150km/h geld dat voor alle automerken bij mij.
Vroeger met BMW durf ik ook niet snel te rijden ;)

Oei ;) .... met de 3 gaat het anders extreem vlot naar de, bij mij gecapte, 233km/u ... ding rijdt uiterst stabiel en aangenaam

maar het ging hier over de S blijkbaar :rolleyes::D
 
  • Funny
Reactions: EddieW
Al die snelheden zijn peanuts :p.... vanochtend ging ik rijden vanuit Nijmegen en de app geeft (is echt!) de volgende locatie 10 minuten later weer:
upload_2020-9-24_8-53-4.png
 
Ook mijn Model S vind ik niet prettig rijden bij 180km/u, waar mijn Audi A4 (2011) ook als op rails reed. Maar ik rij eigenlijk nooit meer dit soort snelheden, dus het maakt me ook niet veel uit. Ik vind het belangrijker dat de auto stil is bij 100km/u en dat is die (na wat aanpassingen).
 
<offtopic>
Mijn top lag op ergens boven de 200 met een 6cil Ford Scorpio. Wereldkar!

Zullen we een wie heeft de grootste topic starten hiervoor want dit gaat mis... Mijn top is 287 op 2 wielen :) harder kon ik niet op veilg te remmen maar ja op een motor is een beetje valsspelen. :-D al zullen er tal van mensen zijn die zeggen dat 287 rijden al onveiilg zou zjin.
</offtopic>