Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had het vermoeden van een wijziging ook, maar niet aan de typical, maar aan de max range. Ik raak zelfs niet meer aan 100%.
Tot nu toe was mijn max range zo'n 414.
Gisteren nog eens maximaal geladen thuis 32A monofase.
Op 392 km: 'Opladen' nog 5 min resterend. Aan het batterijtje te zien zit ik op zo'n 95%.
Ik kan nooit die 5% in 5 minuten bij laden.
View attachment 374366

16 minuten later. Op 397 km geen tijdsaanduiding meer.
View attachment 374367
17 minuten later, op 400 km
View attachment 374368
19 minuten later, op 404
View attachment 374369

Hoe geraak ik nu nog vol? En hoezo nog 5 minuten Als mijn max range inderdaad 414 km is zou het nog zo'n 90 minuten geduurd hebben.
Ondertussen staat de wagen al bijna een uur zo goed als vol, wat dan ook weer niet goed is voor de batterij.

Een uurtje of 2-3 vol is heel af en toe geen probleem hoor. Het kan ook helpen bij calibreren van batterij. Eerst helemaal vol dan leeg tot ~5-10% en dan weer vol. Dan heeft BMS beter beeld van capaciteit.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Ik had het vermoeden van een wijziging ook, maar niet aan de typical, maar aan de max range. Ik raak zelfs niet meer aan 100%.
Tot nu toe was mijn max range zo'n 414.
Gisteren nog eens maximaal geladen thuis 32A monofase.
Op 392 km: 'Opladen' nog 5 min resterend. Aan het batterijtje te zien zit ik op zo'n 95%.
Ik kan nooit die 5% in 5 minuten bij laden.
View attachment 374366

16 minuten later. Op 397 km geen tijdsaanduiding meer.
View attachment 374367
17 minuten later, op 400 km
View attachment 374368
19 minuten later, op 404
View attachment 374369

Hoe geraak ik nu nog vol? En hoezo nog 5 minuten Als mijn max range inderdaad 414 km is zou het nog zo'n 90 minuten geduurd hebben.
Ondertussen staat de wagen al bijna een uur zo goed als vol, wat dan ook weer niet goed is voor de batterij.
Overduidelijk een gevalletje paradox van Zeno. Je kunt nooit tot 100% komen
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Phil V and S-19910
Hi everybody. We are resurrecting this project. @Merijn was kind enough to transfer the file. We are now switching to a Google form instead of directly editing the file. I created the form but I need some entries. Feel free to add your data. Thanks
 
Last edited:
Ben ik zowat de enige S90D die over de 100K km gaat? Zou graag eens benchmarken.
Vullen jullie de sheet verder in?
Ben altijd zowat de slechtste leerling van de klas geweest, zie de gele punten, maar zie nu dat er zijn die vals gespeeld hebben door te beginnen over de 100%. Er zijn er ook die miles voor km ingevuld hebben.
Ik heb 3 km bij gekregen sedert de vorige meting. Zal met calibratie te maken hebben.
Nu 417km op 100%, grootste daling zit hem in de eerste 18 maanden.
Sheet hieronder is gefilterd op enkel S90D.
2019-07-31 09_22_07-Window.jpg
 
Ik heb nu een SP90D als Loaner welke een typical range bij 90% geeft van 341km na 97.000km en op 5-4-2016 op de weg is gekomen.
Wellicht heb je er iets aan.

Overigens is het verbruik best wel wat hoger tijdens het rijden als van mijn S75D. Met dit weer ben ik met de S75D iets zuiniger dan de typical range terwijl ik met dezelfde rijstijl met de SP90D bij lange na de typical range niet haal.
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Ben ik zowat de enige S90D die over de 100K km gaat? Zou graag eens benchmarken.
Vullen jullie de sheet verder in?
Ben altijd zowat de slechtste leerling van de klas geweest, zie de gele punten, maar zie nu dat er zijn die vals gespeeld hebben door te beginnen over de 100%. Er zijn er ook die miles voor km ingevuld hebben.
Ik heb 3 km bij gekregen sedert de vorige meting. Zal met calibratie te maken hebben.
Nu 417km op 100%, grootste daling zit hem in de eerste 18 maanden.
Sheet hieronder is gefilterd op enkel S90D.
View attachment 436044
Mijn MS90D van juli 2016 (98.000 km) geeft bij 90% 378km aan. Wordt nooit tot 100% geladen.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Phil V
Ben ik zowat de enige S90D die over de 100K km gaat? Zou graag eens benchmarken.
Vullen jullie de sheet verder in?
Ben altijd zowat de slechtste leerling van de klas geweest, zie de gele punten, maar zie nu dat er zijn die vals gespeeld hebben door te beginnen over de 100%. Er zijn er ook die miles voor km ingevuld hebben.
Ik heb 3 km bij gekregen sedert de vorige meting. Zal met calibratie te maken hebben.
Nu 417km op 100%, grootste daling zit hem in de eerste 18 maanden.
Sheet hieronder is gefilterd op enkel S90D.
View attachment 436044
Same here, 100% was 509 en is nu 494km, 3% omlaag, 31,042km gereden.
 
Hi @Troy, thanks for bringing this sheet to live again !!! Really nice.

I have filled some new datas for my P100D (from April 2018 to now) but I have notice a small problem/question...
It is asked in the Google form to enter the range with "range mode off" and to substract 5 km if range mode was "on".

I always have "range mode off" but if I look in my older values that you got from the original MaxRange sheet, it looks like these are values with range mode "on" ?

To be clear, here are my readings vs your sheet :
08 oct 2017 : range off = 482 / range on = 488 / your sheet = 488
27 Oct 2017: range off = 478 / range off = 484 / your sheet =484
1 Feb 2018: range off = 472 / range on = 478 / your sheet =478
---
19 Apr 2018: range off = 471 / range on = 477 / your sheet = 471
1 Aug 2018: range off = 466 / range on = 472 / your sheet = 466
1 Oct 2018: range off = 466 / range on = 472 / your sheet = 466
1 Apr 2019: range off = 455 / range on = 461 / your sheet = 455

It looks like there is a mismatch between range mode On and Off?
And my latest datas are worst compared to the previous one...

What do you think about this ?
Thanks in advance.
Quenbo
 
New here, greetings to all !

I am confused. I see in this thread that (at least?) two new versions of the original (wonderful but now locked, I understand) survey have been shared recently :

1/ 'Maxrange Tesla battery survey' here :
MaxRange Tesla Battery Survey

2/ 'Tesla battery survey' here :
Tesla Battery Survey

My worry is that I saw entries dated today Oct 12, 2019 in both. Does this mean there are now two diverging/competing surveys, none of which contains *all* recent entries? This would be bad as having as much data as possible for oldest / highest mileage batteries is obviousy critical for trendlines/predictions.

I must be missing something, any enlightenment welcome.

Cheers,
Michel (France), proud/happy/enchanted owner of a Model 3 SR+ !
 
Hi, @micheljull. There is one original and one copy. Your first link is the copy. That's not needed anymore. Your second link is the original file. It's still active. This is the same file that was linked in message #1 in this thread. It looks a little different because all entries are now displayed on one page instead of using different tabs for Europe, USA, Canada and Asia/Pacific. The original has 97 entries submitted in 2019 but the copy has only 3.

You can enter your data using the Google form here. Then open the chart here and select your username. The spreadsheet is not directly editable anymore to protect against vandalism. Open the same Google form again to add more entries. You can have up to 12 entries. When you open the form again after your first entry, you will see a link that says 'Edit your response'. Click on that link to add more entries. Let me know if you have other questions. Cheers.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: David99
Thanks Troy, that's what I was missing ! I see yours is indeed the original, congrats for reviving it, and improving it : the form entry method is perfect against vandalism ! I also like that the same username can have many entries, this allows one to follow one's own battery history much more easily.

However the copy (my first link) is not locked so people are still posting there : I see not 3 but 41 entries in 2019 and 31 in the 2nd half of 2018 (sheet 'stats data', column C), maybe its owner should now lock it, and any data which are in there and have not made it back to the original should be retrieved ?

Also, if this is the right place to discuss features, it seems to me that 12 entries per user (is it per Google account BTW?) won't be enough, it would be nice to be able to follow one's battery regularly say once a month for the life of the battery ! Cheers
 
Hi, @micheljull. There is one original and one copy. Your first link is the copy. That's not needed anymore. Your second link is the original file. It's still active. This is the same file that was linked in message #1 in this thread. It looks a little different because all entries are now displayed on one page instead of using different tabs for Europe, USA, Canada and Asia/Pacific. The original has 97 entries submitted in 2019 but the copy has only 3.

You can enter your data using the Google form here. Then open the chart here and select your username. The spreadsheet is not directly editable anymore to protect against vandalism. Open the same Google form again to add more entries. You can have up to 12 entries. When you open the form again after your first entry, you will see a link that says 'Edit your response'. Click on that link to add more entries. Let me know if you have other questions. Cheers.

Thanks so much for keeping this alive! I just added my data going up to 237k miles. Looks like I'm almost exactly where the trendline aims at. The data seems to show that degradation doesn't slow down as people thought. It seems after the initial quick drop, it stays linear.
 
  • Like
Reactions: Troy