Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben erg aangenaam verrast dat "regen" zo'n hoge waarde laat zien. Of interpreteer ik die waarde verkeerd?

Die snap ik ook niet want lijkt me veel te hoog vergeleken met wat er totaal geladen is. Ik "regen" best veel maar zoveel lijkt me onmogelijk. "AC charge total" klopt wel redelijk als ik naar de kWh meter in de meterkast kijk en "DC charge total" zou ook best kunnen kloppen gezien de vakantieritjes.

Mogelijk dat die "regen" waarde verkeerd gemapped is in de app en dat het een ander totaal weergeeft. Tesla schijnt die canbus id's nog wel eens te veranderen van de ene naar de andere software versie.
 
Die snap ik ook niet want lijkt me veel te hoog vergeleken met wat er totaal geladen is. Ik "regen" best veel maar zoveel lijkt me onmogelijk. "AC charge total" klopt wel redelijk als ik naar de kWh meter in de meterkast kijk en "DC charge total" zou ook best kunnen kloppen gezien de vakantieritjes.

Mogelijk dat die "regen" waarde verkeerd gemapped is in de app en dat het een ander totaal weergeeft. Tesla schijnt die canbus id's nog wel eens te veranderen van de ene naar de andere software versie.
Volgens mij is 10% redelijk normaal. Of je moet bovenop een berg wonen.
 
Ik zit na 3 maanden op nog maar 337km (max is 386km geweest) heb een Model 3 SR+

Tesla Eindhoven is zeer incompetent... Rated range nooit van gehoord, capaciteit sr+ nooit bekend gemaakt, degradatie mogen ze niet zeggen alleen dat ik maar 0.4% van fleet afwijk..

ik had na 1.5maand al minder range dan de (in NL nog niet verkrijgbaar) standard non-plus.


Iemand anders die al zo laag zit? Ik mis al ~50km wat ik fors vind, wil heeeeel graag eens scanmytesla er aan hangen.
 
Ter informatie: Capaciteit van sr+ is bekend: Tesla Model 3 Standard Range Plus
Tesla: “wat is je bron, De capaciteit is nooit bekend gemaakt.” Dit is een quote van de Tesla monteur SeC Eindhoven.

De monteur vertelde mij vervolgens dat enkel my2020 een 250mi radius zou moeten hebben en de my2019 slechts 220mi (354km) op display. Ook dat dit rijstijl afhankelijk zou zijn etc wat gewoon totale onzin is.

“Naar ons is gecommuniceerd dat die kilometers rijstijl afhankelijk zijn”

tja wat moet je dan... Van tevoren werd ook gezegd “ik zie geen errors dus je moet betalen voor een capaciteit check”

Uiteindelijk een 0€ factuur ontvangen, maar toch.

Leder laat ook los op stuur, precies waar ik hand vast pak: “binnen tesla specs”

Ik ben echt de grootste fan, begrijp mijn posts niet verkeerd.

Is er iemand in omg. Eindhoven die samen met mij eens zijn ScanMyTesla er aan wilt hangen toevallig? Trakteer ik op koffie. Misschien moet mijn pack alleen calibreren ofzo, geen idee maar Tesla kan mij dit niet vertellen.

Ook werd er gewezen naar website en 70% capaciteit na x jaar. (Terwijl capaciteit blijkbaar geheim is, hoe controleer je dit dan?)
 
Misschien een beetje off-topic maar ik vindt dat Tesla het best nog goed doet.

Ik las laatst een Autoweek test van de Golf-E

Opgegeven verbruik door VW: 1:66,7
Test verbruik Autoweek: 1:16,4

Tankinhoud: 40 L

Dus volgens VW: 2668 Km
In werkelijkheid (niet eens in de winter etc): 656 Km

Dat is 2012 KM minder bereik dan opgeven, dan doet Tesla het toch een stuk beter.

Ja ik weet de benzine tank je in 10-15 minuten maar dat veranderd niets aan het verschil opgegeven en werkelijk bereik.

Moest ik gewoon ff kwijt, niet on-topic, negeer het dan maar.
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
Ik zit na 3 maanden op nog maar 337km (max is 386km geweest) heb een Model 3 SR+

Tesla Eindhoven is zeer incompetent... Rated range nooit van gehoord, capaciteit sr+ nooit bekend gemaakt, degradatie mogen ze niet zeggen alleen dat ik maar 0.4% van fleet afwijk..

ik had na 1.5maand al minder range dan de (in NL nog niet verkrijgbaar) standard non-plus.


Iemand anders die al zo laag zit? Ik mis al ~50km wat ik fors vind, wil heeeeel graag eens scanmytesla er aan hangen.
er is een sw update geweest waarna er ongeveer 30 km is verdwenen.
 
Ik zit na 3 maanden op nog maar 337km (max is 386km geweest) heb een Model 3 SR+

Tesla Eindhoven is zeer incompetent... Rated range nooit van gehoord, capaciteit sr+ nooit bekend gemaakt, degradatie mogen ze niet zeggen alleen dat ik maar 0.4% van fleet afwijk..

ik had na 1.5maand al minder range dan de (in NL nog niet verkrijgbaar) standard non-plus.


Iemand anders die al zo laag zit? Ik mis al ~50km wat ik fors vind, wil heeeeel graag eens scanmytesla er aan hangen.
Die van ons (na 7mnd en 5000 km!!) heeft nog altijd een range van 330 km bij 90%.
 
  • Like
Reactions: mrgoogle
Ik zit na 7 maanden en 22000 km op 357 km range bij een koude batterij , maar met een warme batterij op 362.
90% is bij mij iets van 322 km.
In het begin was het bij mij 376 km bij 100% laden , maar inderdaad bij een of andere update 20 km verloren .
 
Misschien een beetje off-topic maar ik vindt dat Tesla het best nog goed doet.

Ik las laatst een Autoweek test van de Golf-E

Opgegeven verbruik door VW: 1:66,7
Test verbruik Autoweek: 1:16,4

Tankinhoud: 40 L

Dus volgens VW: 2668 Km
In werkelijkheid (niet eens in de winter etc): 656 Km

Dat is 2012 KM minder bereik dan opgeven, dan doet Tesla het toch een stuk beter.

Ja ik weet de benzine tank je in 10-15 minuten maar dat veranderd niets aan het verschil opgegeven en werkelijk bereik.

Moest ik gewoon ff kwijt, niet on-topic, negeer het dan maar.
- disclaimer vooraf - inderdaad beetje OT :rolleyes:
- disclaimer vooraf - ik heb niet het artikel op Autoweek gelezen

Aangezien je het over een brandstof tank hebt, neem ik aan dat je de Golf GTE bedoelt en niet de Golf-E (of E Golf)?

Hybride verbruik is wat je kunt halen zonder extern op te laden. Plug-in hybride verbruik is wat je krijgt door je accu van helemaal vol naar helemaal leeg te rijden en dan 25 km op benzine door te rijden naar de volgende laadpaal (en daar weer op te laden). Deze manier van bepalen van het plug-in hybride verbruik is gewoon gereguleerd.

Voor de Outlander gold indertijd bv. een hybride verbruik van 5.8 l / 100 km. Het plug-in hybride verbruik werd daarvan afgeleid als: (25 * 5.8) / (25 + 52) = 1.9 l / 100 km. Precies de waarde die velen van ons nog zullen kennen uit de advertenties van destijds.

Veel mensen hebben zich hier indertijd helemaal niet in verdiept en hebben ten onrechte aangenomen dat ze met een 2000 kg zware SUV 1.9 l / 100 km gemiddeld konden halen zonder tussentijds regelmatig op te laden. Beetje naïef, natuurlijk, maar dan krijg je vanzelf teleurgestelde reacties. Ik kan je vertellen dat ik weken heb gehad dat ik ver onder die 1.9 l /100 km bleef (heb wel eens 3000 km in één maand tegen 0 l / 100 km gedaan), maar ik heb ook dagen gehad dat ik ruim over de 5.8 l / 100 km heen ging (lange rit op de snelweg). Over 150.000 km ben ik overigens uitgekomen op 3.8 l / 100 km. Daarvan waren 15.000 km met een caravan van 1500 kg aan de haak. Zo zie je maar, als je je hybride maar regelmatig oplaad, dan kun je best wel een eind komen. Zal voor de Golf GTE niet veel anders zijn.

Ik denk ook niet dat VW ooit gesteld heeft dat de actieradius van een Golf GTE 2668 km was. Dat is denk ik iets wat anderen bedacht hebben. Mitsubishi gaf voor de Outlander als actieradius 'slechts' 824 km op. Die bestond uit 755 km op benzine ( 45 liter tegen 5.8 l /100 km) + 52 km op stroom. Er weinig destijds weinig mensen die zich af vroegen waarom dat geen 2420 km (45 liter tegen 1.9 l / 100 km + 52 km) was. Iedereen was veel te druk met het uitrekenen van de voordelen van de MIA, KIA, VAMIL en 0% bijtelling :D

Ik houd zo maar rekening met de mogelijkheid dat Autoweek zich ook niet in deze materie verdiept heeft. Ik denk ook niet dat ze in de test steeds maximaal 25 km op benzine hebben gereden tussen twee laadbeurten.
 
Wanneer je over de range praat, is het dan de typical of de rated?

zie ook:
Ik bedoel de rated-range zoals weergegeven op je display, model 3 kan je niet wisselen tussen die twee.

(daar waar je van procenten naar KM kan wisselen)

er is een sw update geweest waarna er ongeveer 30 km is verdwenen.

Zou kunnen maar ik weet niet wanneer? Naar mijn weten is het geleidelijk (met ietwat schommelen) naar beneden gegaan.

Praktiach voorbeeld: Wat ik voorheen met 80% opladen kon halen moet ik nu voor opladen naar tegen de 95-100%

Dat is behoorlijk fors, misschien ook echt maar tijdelijk(?)

mijn verbruik is niet mis mee, wel mijn bruikbare capaciteit: ik schat het op max 42-44kWh met wat rekenen... Echt 100-0% doe je ook nooit (wat zou kunnen helpen misschien..?)
 
Hi. I have a question about what range units Teslas can display in Europe. Which table below is more accurate? If neither is accurate, there are a few blank tables here where you can add your version. Thanks.

FyO4DTo.png
 
Ik bedoel de rated-range zoals weergegeven op je display, model 3 kan je niet wisselen tussen die twee.

(daar waar je van procenten naar KM kan wisselen)



Zou kunnen maar ik weet niet wanneer? Naar mijn weten is het geleidelijk (met ietwat schommelen) naar beneden gegaan.

Praktiach voorbeeld: Wat ik voorheen met 80% opladen kon halen moet ik nu voor opladen naar tegen de 95-100%

Dat is behoorlijk fors, misschien ook echt maar tijdelijk(?)

mijn verbruik is niet mis mee, wel mijn bruikbare capaciteit: ik schat het op max 42-44kWh met wat rekenen... Echt 100-0% doe je ook nooit (wat zou kunnen helpen misschien..?)


Data van de accu heeft u nodig om te onderbouwen.
 
Last edited: