D
DM231191
Guest
Ik denk 175Weten wel al aan welke snelheid die Y SR kan Superchargen bij V3? Is dat 250KW?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk 175Weten wel al aan welke snelheid die Y SR kan Superchargen bij V3? Is dat 250KW?
Waar ergens vindt je dat? Ik zie het niet op de Tesla site (of ik kijk er over)Ik denk 175
AutoWeek schrijft:Weten wel al aan welke snelheid die Y SR kan Superchargen bij V3? Is dat 250KW?
De Model 3 SR heeft 170 kW maximaal. Y zal wel hetzelfde zijn als het nergens anders gecommuniceerd is.Waar ergens vindt je dat? Ik zie het niet op de Tesla site (of ik kijk er over)
Vroeg of laat zullen wel het hier ook lezen. Ik zal toch aandachtig wachten: de eerste maanden van de 3 met LFP was voor mij toch zeer verrassend. Ik heb het niet zelf beleefd (S85). Maar met onze traag ladende S, is het al traag genoeg.CATL LFP is trouwens super met laden. Je kan overal met 100% wegrijden op AC laden en DC laden gaat vaak sneller dan ik zelf klaar ben om door te rijden.
Denk dat voor NL de aanzienlijke leasemarkt waar ze flink marktaandeel in hebben dankzij 4% Model 3’s, zeker een rol speelt. Die looptijden gaan aflopen komend jaar en voor die klanten hebben ze nu geen alternatief. Meer gaan betalen voor dezelfde auto vanwege de hogere bijtelling zal die leaserijders tegen staan, maar meer betalen voor een grotere gezinsauto van Tesla is een betere propositie.Ik ga uit van een bewuste prijsstrategie van Tesla. Er zal wellicht een reden zijn waarom ze in NL/BE/FR juist SR’s willen verkopen en bijvoorbeeld in DU juist de LR?
En wat is de reden hoor België en Frankrijk dan?Denk dat voor NL de aanzienlijke leasemarkt waar ze flink marktaandeel in hebben dankzij 4% Model 3’s, zeker een rol speelt. Die looptijden gaan aflopen komend jaar en voor die klanten hebben ze nu geen alternatief. Meer gaan betalen voor dezelfde auto vanwege de hogere bijtelling zal die leaserijders tegen staan, maar meer betalen voor een grotere gezinsauto van Tesla is een betere propositie.
Ik heb een 3 sr+ van Dec 21Ik heb momenteel een SR+ uit 06/2020; haal (op de snelweg) een range van +-220km bij 100% lading. Redelijk ver van de WLTP-range indertijd.
Range is voor mij toch wel een struikelblok, bij binnenlandse trips (in België, zeker richting Wallonië) is het altijd (te) stevig plannen. Iets meer range zou comfortabeler zijn.
Zou de MY SR met z'n LFP-accu meer (snelweg)range halen dan de Model 3 SR+ uit 2020? Of gaat dat in dezelfde richting gaan?
Ook Frankrijk en België hebben een aanzienlijke leasemarkt. En even los van aflopen of bestaan van belastingvoordelen in die landen -niet mee bekend, had Tesla tot nu toe geen aanbod in midden segment van immer populaire SUV/crossover markt.En wat is de reden hoor België en Frankrijk dan?
Waarom? De LR is nog steeds dezelfde prijs, dus ik zie niet in wat dit met de marktwaarde van de huidige LR bezitters doet?die nieuwe y en het huge prijsverschil is toch een slag in het gezicht van de LR bezitters. restwaarde wordt flink onderuit gehaald.
Is ander publiek.die nieuwe y en het huge prijsverschil is toch een slag in het gezicht van de LR bezitters. restwaarde wordt flink onderuit gehaald.
Ze adverteren met de (belachelijke) WLTP van 455km. Lijkt me dan hetzelfde publiek.Is ander publiek.
LR is met 350-400km range een wagen voor de veelrijder die altijd en overal genoeg range moet hebben voor zijn behoefte of die tijdens sanitaire stops voldoende kan aanvullen. Daar kan iedereen zich in principe in vinden (anti-EV stemmingmakers buiten beschouwing gelaten).
AWD met 250-300 km is voor mensen die zelden verder moeten en indien wel, geen probleem hebben met extra stops (ze hebben immers een bonus van 16000€ goedkopere wagen).