Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De relevante passage is waar het artikel mee opent:

“Ask anyone why they want a new car instead of a used one. Most of the answers will be "peace of mind." People who buy new want valid warranties even if their cars depreciate around 20 percent as soon as they leave the dealership lot. They want new components, which will not demand a replacement soon.”
 
Dat er problemen met die nieuwe wagens kunnen zijn, kan ik begrijpen en wss niet heel abnormaal maar wat ik niet snap is dat steeds wederkerende ontkennen aan Tesla zijde. Fix dat toch zonder gemor of zie ik dat dan zo verkeerd?
Volgens mij is Tesla juist volop bezig zijn producten te verbeteren en door te innoveren. Zie bijvoorbeeld de filmpjes van Munro op YouTube en je ziet welke enorme ontwikkeling er is gemaakt vanaf de ontwikkeling van de 3 tot de Y. Volgens mij wordt bijvoorbeeld de Europese Y onderhuids alweer een doorontwikkeling van de Amerikaanse Y. Maar ze zijn er nog niet dat is ook wel zeker, maar dat ze er niets aan doen is zeker niet waar.
 
Volgens mij is Tesla juist volop bezig zijn producten te verbeteren en door te innoveren. Zie bijvoorbeeld de filmpjes van Munro op YouTube en je ziet welke enorme ontwikkeling er is gemaakt vanaf de ontwikkeling van de 3 tot de Y. Volgens mij wordt bijvoorbeeld de Europese Y onderhuids alweer een doorontwikkeling van de Amerikaanse Y. Maar ze zijn er nog niet dat is ook wel zeker, maar dat ze er niets aan doen is zeker niet waar.

Volgens mij ook hoor, het after-sales proces daarentegen laat blijkbaar soms te wensen over
 
Model Y krijgt 7-zits configuratie in 2021

Screenshot from 2020-10-22 15-23-12.png
 
Ik vroeg me af, uit interesse of er meer mensen zijn die een SMS hebben ontvangen dat de levering in december 2020 gepland staat?
(op zich wel interessant want die fabriek in Berlijn is volgens de laatste details niet echt production ready.)
 
Ik vroeg me af, uit interesse of er meer mensen zijn die een SMS hebben ontvangen dat de levering in december 2020 gepland staat?
(op zich wel interessant want die fabriek in Berlijn is volgens de laatste details niet echt production ready.)
Een vriend van mij heeft ook zo'n SMS ontvangen (en mij de vraag gestuurd: "maar waar komt hij dan vandaan?" )
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.
 
Een vriend van mij heeft ook zo'n SMS ontvangen (en mij de vraag gestuurd: "maar waar komt hij dan vandaan?" )
Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op die vraag.
Goed te lezen dat ik niet de enigste ben, zit persoonlijk niet echt te wachten op een us of cn build MY, gelet op de verbeteringen die er aan zitten te komen. een paar maanden extra wachten kan er ook nog wel bij
 
Heb vanochtend ook de SMS ontvangen dat mijn bestelde Model Y in december geleverd gaat worden.
Dit is natuurlijk geweldig nieuws, maar ook zeer verrassend, aangezien ik een 7-zits heb besteld !
Ook heel benieuwd of dit de Made in China Model Y zal zijn, van hoge kwaliteit dus.
 
Stuk goedkoper dan in Nederland!!
De MIC model Y is in China ook veel goedkoper geworden dan eerder aangekondigd.
Ik vermoed dat de duitse model Y een vergelijkbare prijs zal krijgen als de model 3 in NL nu.
Ten eerste geen invoer tax, daarnaast efficiency verbeteringen in de productie.
Als de 4860 batterijen er in komen weet ik niet wat dat met de prijs zal doen, daar ook weer efficientere productie, maar ook veel betere batterij specs, dus dat zou weer een hogere prijs rechtvaardigen.

Die prijs op de NHTSA site is overigens wel zonder btw.
 
  • Like
Reactions: Adm and Exiteer
De MIC model Y is in China ook veel goedkoper geworden dan eerder aangekondigd.
Ik vermoed dat de duitse model Y een vergelijkbare prijs zal krijgen als de model 3 in NL nu.
Ten eerste geen invoer tax, daarnaast efficiency verbeteringen in de productie.
Als de 4860 batterijen er in komen weet ik niet wat dat met de prijs zal doen, daar ook weer efficientere productie, maar ook veel betere batterij specs, dus dat zou weer een hogere prijs rechtvaardigen.

Die prijs op de NHTSA site is overigens wel zonder btw.
Al iets bekend over productiedatum cq uitrol?