De autovisie review is redelijk eerlijk: Tesla Model Y: de EV waar we allemaal op hebben gewacht - Review
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De autovisie review is redelijk eerlijk: Tesla Model Y: de EV waar we allemaal op hebben gewacht - Review
Deze wilde ik ook net plaatsen. Nette review met (voor een autoliefhebber en M3 eigenaar) zeer herkenbare positieve en negatieve punten. Voor mij voorlopig geen MY (overwogen vanwege het hogere trekgewicht).De autovisie review is redelijk eerlijk: Tesla Model Y: de EV waar we allemaal op hebben gewacht - Review
Dat klopt niet, althans niet voor de LR. De LR en P uit China hebben NCM(A) batterijen van LG. Mocht er ooit een MIC SR+ komen, dan is de kans groot dat deze wel een LFP batterij krijgt.Ik las daarnet dat de Europese Model Y gemaakt wordt in China met LFP batterijen.
Ah Ik ging uit van deze twee decoders.@tvdeynde: Volgens mij kan je het type batterij niet aflezen uit de VIN en staat de E voor Elektrisch (zie tumbnail).
View attachment 709112
Via de RDW kan je het type batterij overigens wel aflezen. Zie daarvoor de code onder "variant".
- Y5CD: 75 kWh NCM batterij van LG (wordt nu geleverd in de MIC Model Y LR);
- Y5LD: 82 kWh NCMA batterij van LG (MIC Model Y Performance en waarschijnlijk later ook LR);
- Y6LR: 60 kWh LFP batterij van CATL (MIC Model Y SR+).
Voor de liefhebber zijn hier en hier nog interessante draadjes te vinden (in het Duits).
Het eerste deel weet ik niet, maar het tweede deel klopt wel.Ik las daarnet dat de Europese Model Y gemaakt wordt in China met LFP batterijen. Het zou net beter zijn om steeds tot 100% te laden.
Klopt dit?
Gisteren mijn Model y opgehaald in Tilburg. De delivery was prima. Ik kon na aanmelden en een kopje koffie zelf bepalen wanneer ik naar binnenliep om de auto te ontvangen. Na het doek van de auto te hebben getrokken de auto goed geinspecteerd en daarna vertrokken. Stond een mix van model 3, S en Y klaar voor mensen. Zeker niet het gekkenhuis van toen ik mijn 3 ging halen. Fabriek zelf is nu zo goed als leeg. Da's wel beetje treurig.
Paar zaken die mij tot nu toe zijn opgevallen aan mijn Y.
En foto's doen het model eigenlijk geen recht, maar bij deze
- blij met de keuze voor wit. Ja van voren beetje olifantje, maar dat is de Y eigenlijk in elke kleur. Nummerplaat breekt beetje het grote vlak aan de voorkant
- 20 Inch helpt de auto echt beter smoelen. Zeker bij de witte lak
- Klein kleurverschil in het wit tussen lak op de carroserie vs bumpers. Ga ik melden bij Tesla.
- bouwkwaliteit veel beter dan mijn 1e Model 3. Geen panelgaps, lak prima (qua krasjes ed), van binnen helemaal schoon en goed.
- "nieuwe" interieur met betere stoelen, lekker dik stuur een voortuitgang tov Model 3
- Ik zelf vind het op de bok zitten eigenlijk wel meevallen
- wit interieur geeft heerlijk ruimtelijk gevoel
- Audio installatie, net als toen bij de 3, echt top
- snelladen wil nog niet echt vlotten. Bij Rijswijk kwam ik niet verder dan 42 kW, maar accu was wel half vol. Bij aflevering overigens helemaal vol.
Ik ben er ook gisteren geweest, maar zag alleen model 3 en Y.- Werd er in Tilburg een Model S uitgeleverd?
Kleurverschil is niet ongebruikelijk heb ik inmiddels gelezen op de fora. Ook niet perse alleen voor Tesla van toepassing. Heeft met het verschil in de ondergrond te maken. Maar ik zag t in het kunstmatige licht in de hal en als ik goed kijk buiten. Plastic bumper is de kleur iets meer gebroken wit. Zo gewoon er naar kijkend zie je het bijna niet inderdaadGefeliciteerd met je aanwinst. Een stoere uitvoering.
Een paar vragen en opmerkingen:
- Is een miniem kleurverschil tussen lak op metaal en lak op kunststof heel ongebruikelijk? Ik zie het kleurverschil op de foto overigens niet, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.
- Had je de supercharger ingevoerd in de navigatie? Als je dat niet doet, is de accu niet voorverwarmd en dat scheelt een boel bij de laadsnelheid.
- Werd er in Tilburg een Model S uitgeleverd?
Top en proficiat met de aankoop!
- blij met de keuze voor wit. Ja van voren beetje olifantje, maar dat is de Y eigenlijk in elke kleur. Nummerplaat breekt beetje het grote vlak aan de voorkant
- 20 Inch helpt de auto echt beter smoelen. Zeker bij de witte lak
- Klein kleurverschil in het wit tussen lak op de carroserie vs bumpers. Ga ik melden bij Tesla.
- bouwkwaliteit veel beter dan mijn 1e Model 3. Geen panelgaps, lak prima (qua krasjes ed), van binnen helemaal schoon en goed.
- Ik zelf vind het op de bok zitten eigenlijk wel meevallen
- wit interieur geeft heerlijk ruimtelijk gevoel
- Audio installatie, net als toen bij de 3, echt top
En foto's doen het model eigenlijk geen recht, maar bij deze
View attachment 710016