Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een ritje op de A9 gemaakt met mijn aanhanger met zweefvliegtuig .
Aanhanger totaal gewicht is 1300 kg en voorzien van Michelin Agilis banden (4,3 bar).
Verbruik kwam uit op 240 W/Km met 90 km/uur.
 

Attachments

  • 16A3B351-B88E-44C3-9508-629411A7BF00.jpeg
    16A3B351-B88E-44C3-9508-629411A7BF00.jpeg
    151.5 KB · Views: 802
Vandaag een ritje op de A9 gemaakt met mijn aanhanger met zweefvliegtuig .
Aanhanger totaal gewicht is 1300 kg en voorzien van Michelin Agilis banden (4,3 bar).
Verbruik kwam uit op 240 W/Km met 90 km/uur.
Dat verbruik valt me mee. Volgende week komt de haak er bij mij onder.
Ik ben wel benieuwd wat het verbruik wordt bij mij met m'n vierkante bak van zo'n 2 meter hoog achter de Y.
 
  • Like
Reactions: DuoDiscus
Als je nu een MY configureert (LR wit standaard), is de leverdatum maart 2022. Dit betekent dat hij al op de boot zit of toch klaar staat.
Gaat de verkoop slecht?
Dat is bij de M3 nooit anders geweest toch?
En de verkoop ging/gaat ook als een tierelier ;)

Gokje: ik zou ook zorgen dat er alvast wat MY in Europa rondrijden als de Berlijn locatie bijna op toeren moet gaan komen ("rijdende reclame")

Daarnaast -> elke auto welke je niet verkoopt/levert gaat naar de concurrent :p
Tenslotte -> een boot wil je helemaal volrijden (lees: lege plaatsen opvullen met gangbare modellen waar vraag naar is)
 
Als je nu een MY configureert (LR wit standaard), is de leverdatum maart 2022. Dit betekent dat hij al op de boot zit of toch klaar staat.
Gaat de verkoop slecht?
Echt slecht niet, maar de bewering dat Tesla zoveel bestellingen krijgt dat het niet kan volgen klopt duidelijk niet. Als de productie de vraag niet zou kunnen volgen, krijg je wachttijden zoals bij de EVs van de Europese merken of de twweling uit Korea. Maar een Tesla MY en M3 moet zowat de snelst leverbare EV zijn.
Dit geldt zeker voor Europa en vermoedelijk ook voor Azië. Voor de VS zal de situatie anders liggen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Zojuist een telefoontje van Tesla Rotterdam. Morgen heb ik de afspraak staan dat mijn trekhaak die ik op 28-01 besteld heb geplaatst zal worden.
Trekhaak besteld, betaald, en zou naar Rotterdam verstuurd worden.

Nu bellen ze die afspraak af want de trekhaak is er niet, en ze zijn op, dus geen idee hoe lang het gaat duren.

Zwaar, zwaar gefrustreerd ben ik nu!
 
Zojuist een telefoontje van Tesla Rotterdam. Morgen heb ik de afspraak staan dat mijn trekhaak die ik op 28-01 besteld heb geplaatst zal worden.
Trekhaak besteld, betaald, en zou naar Rotterdam verstuurd worden.

Nu bellen ze die afspraak af want de trekhaak is er niet, en ze zijn op, dus geen idee hoe lang het gaat duren.

Zwaar, zwaar gefrustreerd ben ik nu!
Hier het zelfde verhaal maandag zou de trekhaak worden gemonteerd maar helaas niet geleverd.....
Kreeg afgelopen zaterdag wel een mail dat de trekhaak kan worden besteld via de website??
 
klopt, via de website is hij wel weer te bestellen
Gisteren ontving ik van Tesla een mail dat trekhaak beschikbaar is. Omdat de voorraad mogelijk beperkt is werd mij aangeraden om snel te handelen.
Dat had ik al gedaan, want 6 dagen geleden was deze al gemonteerd door Tesla in Purmerend.
Men had daar anderhalf uur werktijd voor ingeschat, maar in werkelijkheid duurde dit ruim twee en een half uur, wat mij nog meeveel na het bekijken van deze video.
 
Komende van een bmw 525 met adaptive ophanging, blijft die harde en slechte vering van een Y een struikelblok om de aankoop te doen. Zo spijtig dat ze geen luchtvering optie aanbieden. Mochten ze nadien toch die optie geven, zouden ze Y's kunnen ombouwen naar luchtvering? Ik weet dat sommige nu al luchtvering steken en de 'luchtfles' in de frunk steken.
 
Meanwhile? Is Mercedes voor op Tesla?
Nope.

Zeggen dat je auto level 3 is maakt alleen dat je je als fabrikant openstelt voor aansprakelijkheid.
Eigenlijk is het verschil met Tesla nu is dat de Mercedes op rechte snelwegen niet meer gaat zeuren of de bestuurder er nog wel is.

Tot 60km/u rechtuit in de file doet een Tesla al sinds de eerste versie met een AP al goed.
Tesla wil denk ik alleen geen discussie wanneer de auto of de bestuurder verantwoordelijk is.
Daarom denk ik dat Tesla het level 2 blijft noemen tot dat het volledig level 5 is.
 
Komende van een bmw 525 met adaptive ophanging, blijft die harde en slechte vering van een Y een struikelblok om de aankoop te doen. Zo spijtig dat ze geen luchtvering optie aanbieden. Mochten ze nadien toch die optie geven, zouden ze Y's kunnen ombouwen naar luchtvering? Ik weet dat sommige nu al luchtvering steken en de 'luchtfles' in de frunk steken.
Ik heb een ‘19 m3p op “20 en ik schrok een beetje van de bruuskheid van de ophanging van de Y op 20”. Was een beetje een afknapper, min 3P is serieus comfortabeler geveerd.
 
Komende van een bmw 525 met adaptive ophanging, blijft die harde en slechte vering van een Y een struikelblok om de aankoop te doen. Zo spijtig dat ze geen luchtvering optie aanbieden. Mochten ze nadien toch die optie geven, zouden ze Y's kunnen ombouwen naar luchtvering? Ik weet dat sommige nu al luchtvering steken en de 'luchtfles' in de frunk steken.
Ik vindt de vering ook hard en bonkig en weinig comfortabel.. Ik kom van een MS zonder lucht vering maar deze was veel comfortabeler en een stuk minder zijwind gevoelig. vanavond was er een stevige zijwind en dan boven de 120 km/u blijf je aan het corrigeren. tegenvaller
 
Nope.

Zeggen dat je auto level 3 is maakt alleen dat je je als fabrikant openstelt voor aansprakelijkheid.
Eigenlijk is het verschil met Tesla nu is dat de Mercedes op rechte snelwegen niet meer gaat zeuren of de bestuurder er nog wel is.

Tot 60km/u rechtuit in de file doet een Tesla al sinds de eerste versie met een AP al goed.
Tesla wil denk ik alleen geen discussie wanneer de auto of de bestuurder verantwoordelijk is.
Daarom denk ik dat Tesla het level 2 blijft noemen tot dat het volledig level 5 is.
Tesla creëert geen verplichte reddingsstrook voor prioritaire voertuigen, terwijl Mercedes dit wel doet. Wettelijk betekent dit dat je de level 2 van Tesla in de meeste rijstroken in België niet mag gebruiken bij file, maar dus wel de level 2 van Mercedes (level 3 wel nog niet goedgekeurd in België geloof ik).

Je moet Mercedes gewoon krediet geven dat ze de eerste zijn om in bepaalde, zij het heel beperkte, situaties level 3 aan te bieden. Als je voorloper wilt zijn in autonomie, hoort het wettelijke aspect erbij en moet je ook zorgen dat je ofwel dat wettelijk kader breder krijgt ofwel er binnen kunt opereren. Proficiat Mercedes dus.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and NielsV
Je moet Mercedes gewoon krediet geven dat ze de eerste zijn om in bepaalde, zij het heel beperkte, situaties level 3 aan te bieden.
Je moet Mercedes krediet geven dat ze de eerste zijn die het het de moeite vonden om voor zo’n beperkte situatie de goedkeuring aan te vragen.
Vraag is, vanaf wanneer vraag je het aan? Elke FSD provider heeft een testcircuit (teststad) waar ze ondertussen niveau 4 halen waarschijnlijk. Ga je de goedkeuring aanvragen voor enkel die locatie? Zou wel goeie publiciteit zijn eigenlijk.
Misschien is de publiciteit nog groter als je er in slaagt om in de loop van het jaar Mercedes een dreun te verkopen door goedkeuring te krijgen voor alle snelwegsituaties.
Doel van Tesla ligt hoger (te hoog?). Dit was een veldslag. Wie wint de oorlog?
Dat van die reddingsstrook klopt wel. Maar die verplichting geldt in het thuisland van Mercedes. Bij Tesla zijn ze misschien nog niet op de hoogte ;-).