Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
mmm dat beloofd niet veel goeds voor m'n model Y die vandaag 1 dag voor de prijsverhoging besteld is en over 5 maanden afgeleverd mag worden....
Toch niet, het werkt niet in beide richtingen, enkel in de richting in uw voordeel.
de prijs van de bestelling blijft, tot de aflevering en kan alleen maar lager zijn.

mijn laatste MS koste op het moment van de levering 20k meer dan mijn prijs bij de bestelling.
indien ze bij prijsverlagingen dit niet zouden toepassen, ging iedereen annuleren en opnieuw bestellen. Als je de auto privé kocht kan je zelfs tot 14 dagen na levering aanspraak maken op de lagere prijs. In dit geval moet je er wel zelf naar gaan vragen. (wegens wettelijke 14 dagen bedenktijd)
 
Last edited:
Toch niet, het werkt niet in beide richtingen, enkel in de richting in uw voordeel.
de prijs van de bestelling blijft, tot de aflevering en kan alleen maar lager zijn.

mijn laatste MS koste op het moment van de levering 20k meer dan mijn prijs bij de bestelling.
indien ze bij prijsverlagingen dit niet zouden toepassen, ging iedereen annuleren en opnieuw bestellen. Als je de auto privé kocht kan je zelfs tot 14 dagen na levering aanspraak maken op de lagere prijs. In dit geval moet je er wel zelf naar gaan vragen. (wegens wettelijke 14 dagen bedenktijd)
dus de fiscus kijkt niet naar de prijs op 1e dag kentekening van dat type auto, maar naar de prijs op de dag van bestelling zeg je (u)? Want dat is waar ik op doel: de bijtelling. Dat Tesla de prijs tot levering 6 maanden na bestelling garandeert, dat weet ik, en is handig voor de leaseprijs. Maar het gaat mij om de fiscale waarde die telt voor m'n bijtelling.
 
dus de fiscus kijkt niet naar de prijs op 1e dag kentekening van dat type auto, maar naar de prijs op de dag van bestelling zeg je (u)? Want dat is waar ik op doel: de bijtelling. Dat Tesla de prijs tot levering 6 maanden na bestelling garandeert, dat weet ik, en is handig voor de leaseprijs. Maar het gaat mij om de fiscale waarde die telt voor m'n bijtelling.
Sorry, ben een Belg. ik weet dus niks van al dat bijtellingsgedoe 🤷‍♂️
 
  • Like
Reactions: Sregor
"Beste Tesla-liefhebbers,

Ik ondervind problemen met oordruk in mijn Tesla Model Y, die vermoedelijk verband houden met de afstelling van de kofferbak. Ik ben niet erg handig en ben wat terughoudend om zelf aanpassingen te doen zoals het snijden of inbrengen van een tube in de afdichting van de kofferbak. Er is al een service ticket geboekt bij Tesla, maar ik heb mijn twijfels of dit probleem daar opgelost zal worden. Heeft iemand ervaring met een service in België die gespecialiseerd is in het afstellen van de kofferbak en het plaatsen van zo'n tube? Alle adviezen of aanbevelingen zijn zeer welkom!"
 
Volgens de letter van de wet geldt de catalogusprijs op de dag van inschrijving in het kentekenregister.
Ik kreeg van Tesla deze week wel nog een bevestiging per mail:
De overeenkomst is voor ons inderdaad leidend en wordt doorgegeven aan het RDW als fiscale waarde. Dus het bedrag van € xx.xxx,xx zal de fiscale waarde zijn. De kosten van de auto ( € xx.xxx,xx ) minus de afleverkosten (€980) en recycling fee (€20).

 
"Beste Tesla-liefhebbers,

Ik ondervind problemen met oordruk in mijn Tesla Model Y, die vermoedelijk verband houden met de afstelling van de kofferbak. Ik ben niet erg handig en ben wat terughoudend om zelf aanpassingen te doen zoals het snijden of inbrengen van een tube in de afdichting van de kofferbak. Er is al een service ticket geboekt bij Tesla, maar ik heb mijn twijfels of dit probleem daar opgelost zal worden. Heeft iemand ervaring met een service in België die gespecialiseerd is in het afstellen van de kofferbak en het plaatsen van zo'n tube? Alle adviezen of aanbevelingen zijn zeer welkom!"
Wachtend op mijn Model Y wordt ik niet vrolijk van de berichten over "buffeting / ear pressure" die ik inmiddels ben tegengekomen, hopelijk is het verholpen in de versies die nu uit de fabriek rollen, ben benieuwd van welk jaar jij hebt?

Hier wat oplossingen:
En hier 83 pagina's... heb ze niet allemaal gelezen, hopelijk vind je wat:
 
Wachtend op mijn Model Y wordt ik niet vrolijk van de berichten over "buffeting / ear pressure" die ik inmiddels ben tegengekomen, hopelijk is het verholpen in de versies die nu uit de fabriek rollen, ben benieuwd van welk jaar jij hebt?

Ik heb een nieuwe Model Y 2024 RWD standaard. Na veel te hebben gelezen op diverse fora, ben ik me bewust geworden dat het probleem van 'buffeting / ear pressure' niet uniek is voor Tesla, maar ook bij sommige modellen van Porsche en Audi voorkomt. Veel eigenaren lijken het probleem tot een aanvaardbaar niveau te hebben verminderd door verschillende aanpassingen, zoals een extra strip rond de kofferbak, het plaatsen van een tube, en extra geluidsisolatie bij de wielkasten achteraan.

Na een aanpassing van de paneelgaten aan mijn achterkoffer lijkt het probleem bij mij zelfs verergerd. Ik ben nu vooral op zoek naar een specialist in België die ervaring heeft met deze specifieke aanpassingen. In Nederland en Duitsland heb ik al enkele plaatsen gevonden, maar in België nog niet. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij doorverwijzen?

Interessant is dat niet iedereen even gevoelig lijkt voor dit probleem. Mijn vrouw bijvoorbeeld merkt het nauwelijks op, en zelf had ik gisteren geen last toen ik met een Tesla Model 3 reed. Het lijkt dus ook af te hangen van persoonlijke gevoeligheid en het specifieke model.
 
De RWD Long Range staat erop en idd met 2k prijsverhoging.

1000019302.jpg