peter85
Member
Idem! In mijn beleving wel ontstaan door een sw update.Nu sinds enkele weken lijkt mijn sensor/ruitenwisser/camera overgevoelig geworden. Bijna elke droge rit springt de ruitenwisser wel een paar keer aan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idem! In mijn beleving wel ontstaan door een sw update.Nu sinds enkele weken lijkt mijn sensor/ruitenwisser/camera overgevoelig geworden. Bijna elke droge rit springt de ruitenwisser wel een paar keer aan.
Buitenkant al verschillende keren schoongemaakt.Is je ruit wel goed schoon? Ook aan de binnenkant waar de camera zit?
Iemand ervaring met het volgende? Ik weet heel goed dat er veel klachten zijn ivm. de ruitenwissers en die had ik ook van tijd tot tijd maar over het algemeen was het wel aanvaardbaar. Nu sinds enkele weken lijkt mijn sensor/ruitenwisser/camera overgevoelig geworden. Bijna elke droge rit springt de ruitenwisser wel een paar keer aan. Het lijkt er ook op dat zelfs bij regen de ruitenwisser te snel gaat, toch zeker in vergelijking met vroeger. Meestal zet ik de ruitenwisser dan gewoon uit (en doe hetzelfde na TACC activeren). Bij regen moet ik die dan uiteraard weer aanzetten wat ook niet de bedoeling is.
Dit gedrag vroeger ook wel nog gehad na een SW update maar dan zag ik anderen hier hetzelfde melden maar dit is nu helemaal niet geval.
Kan dit een defecte/vuile camera zijn of een ander hardwareprobleem?
Ik heb van tweakers.net begrepen dat je het omhulsel kunt loshalen en dan de ruit kunt schoonmaken. Volgens mij is het een verklaring voor de grote verschillen die we zien tussen het gedrag van de ruitenwissers bij de diverse Tesla's.Buitenkant al verschillende keren schoongemaakt.
Aan de binnenkant kan je het stuk waar de camera's zitten niet schoonmaken voor zover ik weet.
Moet sowieso sofwarematig. Er is geen andere input dan de camera’s.Mijn wagen heeft al sinds dag 1 misere met de ruitenwissers, al vanalles gedaan, ruiten schoongemaakt, lenzen schoongemaakt, cameras gecalibreerd....dit zou niet mogen zijn dat ik een nieuwe wagen uiteen moet halen om iets te doen werken.
Gewoon toegeven dat het een slecht ontworpen systeem is, dat geprobeerd wordt om softwarematig op te lossen.
Fijn dat de auto veilig is, maar zulke filmpjes trek ik echt heel slecht. De inzittenden zitten nog bebloed te creperen in de auto en zo'n stel bloedzuigers zwerft er omheen met hun camera's. Ga helpen ffs!Alle Tesla Model Y rijders: kijk en huiver.
En besef hoe fantastisch het is dat je in één van de allerveiligste auto’s rijdt die er bestaan.
Inderdaad! Ik stook even mee: geen enkel probleem tot dusver. Misschien toch PEBKAC hoewel ik me daar niet zo veel bij voor kan stellen?Moet sowieso sofwarematig. Er is geen andere input dan de camera’s.
Toch nog even stoken met te zeggen dat mijn MY nog nooit last had van slecht werkende ruitenwissers.
Ik raad je eens te kijken naar de laatste aflevering van “Factcheckers” op VRT Max (Seizoen 5, afl 4).Vandaag de model Y opgehaald. Erg blij met de auto! Ik kom uit een 2019 M3. Wat wel echt even wennen is, is de autopilot die ineens heel streng is geworden. Ik was op de lange rit naar huis wat instellingen aan het aanpassen op het scherm en werd continu gewaarschuwd om op de weg te letten. Op zich terecht. Vervolgens haalde ik de sleutelkaart uit het plastic en kreeg meteen een ban. Mocht de rest van de rit geen AP meer gebruiken, en de teller staat nu op een van vijf. Beetje betuttelend allemaal… was de M3 toch een stuk vergevingsgezinder.
Jij selecteert de juiste radiozender voor vertrek en zet je auto stil om in Spotify een ander album op te zoeken? Je rijdt nou eenmaal in een auto waarbij zo ongeveer alles alleen vanaf het scherm is in te stellen.Ik raad je eens te kijken naar de laatste aflevering van “Factcheckers” op VRT Max (Seizoen 5, afl 4).
Misschien snap je daarna waarom je op de baan moet letten en niet moet bezig zijn met het instellen van alle settings in je nieuwe MY. Dit had je ook kunnen doen voor je vertrok of wanneer je thuis arriveert.
En kom niet af met de uitleg dat AP de weg voor jou in het oog houdt. Geen geldig excuus.
Je had het over instellen van settings van je nieuwe wagen... Er is geen enkele reden om dat tijdens het rijden te doen, en al helemaal geen reden om dat goed proberen te praten. Laat staan om verpakkingen beginnen te openen om je sleutelkaarten eens te aanschouwen.Jij selecteert de juiste radiozender voor vertrek en zet je auto stil om in Spotify een ander album op te zoeken? Je rijdt nou eenmaal in een auto waarbij zo ongeveer alles alleen vanaf het scherm is in te stellen.
Onder andere waren mijn favoriete radiozenders inderdaad nergens meer te bekennen. Dus die heb ik tijdens het rijden (AP actief) ingesteld. Overigens voer ik ook telefoongesprekken in de auto. Wil ik ook nog wel eens een mandarijn pellen, bak koffie drinken, banaantje eten of een gevallen knuffel voor mijn dochter oprapen tijdens het rijden. Als ik dat niet doe begint ze zo hard te krijsen dat ik sowieso tegen een vangrail eindig. Ik denk dat je je inmiddels gelukkig prijst dat je in België woont.Je had het over instellen van settings van je nieuwe wagen... Er is geen enkele reden om dat tijdens het rijden te doen, en al helemaal geen reden om dat goed proberen te praten. Laat staan om verpakkingen beginnen te openen om je sleutelkaarten eens te aanschouwen.
En om je vraag te beantwoorden, neen, radiozender pas ik aan via mijn linker scrollwiel, en Apple Music kan ik bedienen via een voice control. Handen blijven dus aan het stuur.
Net wat ik bedoel. In een poging om onveilig gedrag te beperken wordt dit net versterkt. Maar dat is kennelijk dan weer geen probleem want dat is dan aan de overheid om het te controleren en die zijn iets minder streng voor zichzelf.Ik zet nu altijd autosteer even uit als ik langere tijd met het scherm bezig wil zijn. Kennelijk is dat de bedoeling van die nags.