Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
De Mobile Service heeft gisteren de CCS upgraden gedaan. Vanochtend meteen gecontroleerd bij een 350 kW Fastned station. Wat een gedoe. Maingau laadpas 1: geweigerd. Maingau laadpas 2: geweigerd. Maingau app: foutmelding. Nuon laadpas (gekoppeld aan Fastned): communicatie fout met de auto. 2e poging Nuon laadpas: succes! Ik kon laden met 54 kW bij een SoC van 42%. Volgens mij doet een SuC dat beter. Maar ik ben blij dat het werkt. :)
54kW maar? Dat is echt langzaam. Welke lader stond je aan?

Maar Fastned werkt bij mij altijd vlekkeloos! Ik gebruik wel de Fastned App om te laden.
 
De grote vraag blijft hoe krijg je de afspraak geregeld (voor de vakantie ....). Ik heb wel een SMS van Mobile service met bestelling onderdelen, maar verder nog geen tijdlijn. Mijn aanvraag was al vanaf begin juni, maar ik denk toch dat het mis is gegaan.
Je kan Tesla gewoon niet meer bellen, de menu opties verwijzen naar de app en het web en hangen dan op. Support heeft daardoor een lange wachttijd gekregen vermoed ik, na een uur heb ik het opgegeven.
 
De grote vraag blijft hoe krijg je de afspraak geregeld (voor de vakantie ....). Ik heb wel een SMS van Mobile service met bestelling onderdelen, maar verder nog geen tijdlijn. Mijn aanvraag was al vanaf begin juni, maar ik denk toch dat het mis is gegaan.
Je kan Tesla gewoon niet meer bellen, de menu opties verwijzen naar de app en het web en hangen dan op. Support heeft daardoor een lange wachttijd gekregen vermoed ik, na een uur heb ik het opgegeven.

Ik had een afspraak voor 6 juni staan. Die is op 4 juni oid afgebeld met 'geen onderdelen, we bellen u'. Nou ken ik dat van Tesla, dus ik heb vorige week een nieuwe afspraak ingepland via de App voor 16 juli (ik kan zelf niet eerder). Die afspraak is inmiddels bevestigd.

Dus ik zou gewoon nieuwe afspraak inplannen.
 
Grappig ;) dat ' gedoe bij Fastned...'. Bij ons is het precies al jaren andersom bij Fastned, ging en gaat altijd als een zonnetje... Ook als je Maingau pas geregistreerd is! Is je Maingau pas geregistreerd en al bekend bij Fastned ??
Kennelijk niet.. ik had gedacht dat dit wel automatisch zou gebeuren, maar ik zal de Maingau support eens mailen of ze mijn pas bij Fastned kunnen aanmelden.
 
met de Fastned app laden geeft toch geen andere laadsnelheid dan bijv. laden met de Maingau laadpas ? Ik heb daar nooit iets van gemerkt. Noch met Leaf-30kWh noch met Model 3...

De laadsnelheid is inderdaad onafhankelijk van hoe het laden gestart wordt. Het zal altijd zo snel mogelijk gaan aangezien er per kWh wordt afgerekend en het dus ook in ons belang is om de lader zo snel mogelijk weer beschikbaar te hebben voor de volgende EV rijder. We zijn dan ook erg blij met de komst van de CCS adapter aangezien de laadsnelheid voor een Model S/X zo tot 3x sneller is.

En Maingau (en sinds kort bijvoorbeeld ook Telekom) laadpassen zouden gewoon moeten werken na activatie van de laadpas. We krijgen de pasgegevens dan binnen uiterlijk 24 uur door van de pasaanbieder. Je moet wel even op "Start" in het scherm drukken voordat je je laadpas aanbiedt.
 
Vanmorgen is de CCS retrofit uitgevoerd :)
Maar ik krijg nu een rekening voor ruim €1100 incl. BTW:
0CF9B534-303F-453E-B878-F1E3F9C92AF0.jpeg

De prijs incl. adapter is toch 500€ incl. BTW?

Hebben meer mensen dit geintje gehad?
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik vind het opvallend dat beide artikels 413,22€ kosten. Net alsof men 2 versies heeft aan dezelfde prijs, en men voor jou beide versies heeft aangerekend...
Ja, dat had ik ook gezien. Maar dan kom ik met arbeid nog boven de 500€.
Ik zou in elk geval twee grote onderdelen verwachten: CCS adapter (170€) en een kabelboom (volgens de service monteur)

Kan iemand bevestigen dat men een factuur voor 500€ incl. BTW heeft gekregen?
 
Ja, dat had ik ook gezien. Maar dan kom ik met arbeid nog boven de 500€.
Ik zou in elk geval twee grote onderdelen verwachten: CCS adapter (170€) en een kabelboom (volgens de service monteur)

Kan iemand bevestigen dat men een factuur voor 500€ incl. BTW heeft gekregen?
Ik heb nog geen factuur ontvangen van mijn retrofit afgelopen Maandag. Zit er zelf ook op te wachten. Ik verwacht EUR 500 in totaal.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ik vind het opvallend dat beide artikels 413,22€ kosten. Net alsof men 2 versies heeft aan dezelfde prijs, en men voor jou beide versies heeft aangerekend...
Ik zie net dat €413,22 + 21% BTW = 500€. Denk nieuwe medewerker die nog niet eerder factuur voor CCS Retrofit heeft opgesteld. Hoort dus incl. arbeidskosten en klein materiaal te zijn. Eens kijken waarmee Tesla terugkomt.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Vanmorgen is de CCS retrofit uitgevoerd :)
Ik ben benieuwd hoe snel een 75D kan laden. Het lijkt er op dat 365A het maximale is wat de adapter aan kan. De Fastned lader kan 375A leveren.

Aangezien het voltage van een 75D een stuk lager is vermoed ik ergens tussen de 110 en 120kW. Niet de 135kW die een 100kWh pack haalt ivm het hogere voltage.