PvdG
Member
Gisteren door mobile bij mij thuis de CCS ombouw van mijn X100D uit laten voeren.
Daarna meteen maar even naar Fastned gereden bij de A4 Den Ruygen Hoek-Oost als ik het wel heb is die net nieuw met 4 x 350 kw laders (staat op de kasten daar, in de app staat 4x 175kw overigens) en 4 x 50kw laders. Aangezien ik de CSS ombouw heb laten doen om ook snel bij andere aanbieders te kunnen laden mocht dat nodig zijn (naast de al aan bezige Chademo adapter tot max 50kw) natuurlijk op de 350/175kw lader aangesloten.
Ik kwam aan met 28% en ging direct naar 137kw laden en was echt onder de indruk.
Wilde eigenlijk meteen weer weg gaan want het werkte toch maar toch maar even aangekeken. In een minuut of 5 (bij 35%) knalde de snelheid naar beneden en bleef op 24kw steken ……
Daar laat je deze ombouw natuurlijk niet voor doen.
Nog even gewacht en toen ging hij even weer naar 135kw en vervolgens bleef hij weer op 24kw steken.
Op een andere lader gezet, ik was toen ook nog maar de enige, en deze ook naar 137kw en na zo’n 6 min weer naar 24kw en dat bleef ook zo’n 15 min zo en toen maar gestopt.
Er kwamen net 2 mensen van Fastned aanlopen die het natuurlijk over de ombouw naar CSS voor de S en Xen hadden en mijn ervaringen.
Het verhaal wat ik vertelde klonk ze helaas bekend in de horen en naar hun idee werkt hun lader goed en hebben ze contact gezocht met Tesla om het op te lossen maar zit daar nog geen schot in. Ook maar even met Tesla support gebeld aangezien de doelstelling van de ombouw is om snel te kunnen laden bij andere partijen. Uiteindelijk belde de monteur van mobile mij terug die een paar uur daarvoor de ombouw had gedaan. Hij ging met zijn collega’s overleggen.
Info over de laadsessie hebben ze bekeken en ze gaan met Fastned in overleg om te kijken hoe eea op te lossen is en ze begrijpen natuurlijk prima dat laden juist bij andere partijen goed en snel moet werken.
Ben benieuwd.
Overigens werkt de CCS bij een SUC ongeveer gelijk als via de type 2 stekker aldaar maarja daar heb je de ombouw natuurlijk niet voor gekocht.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dergelijke ervaringen?
Daarna meteen maar even naar Fastned gereden bij de A4 Den Ruygen Hoek-Oost als ik het wel heb is die net nieuw met 4 x 350 kw laders (staat op de kasten daar, in de app staat 4x 175kw overigens) en 4 x 50kw laders. Aangezien ik de CSS ombouw heb laten doen om ook snel bij andere aanbieders te kunnen laden mocht dat nodig zijn (naast de al aan bezige Chademo adapter tot max 50kw) natuurlijk op de 350/175kw lader aangesloten.
Ik kwam aan met 28% en ging direct naar 137kw laden en was echt onder de indruk.
Wilde eigenlijk meteen weer weg gaan want het werkte toch maar toch maar even aangekeken. In een minuut of 5 (bij 35%) knalde de snelheid naar beneden en bleef op 24kw steken ……
Daar laat je deze ombouw natuurlijk niet voor doen.
Nog even gewacht en toen ging hij even weer naar 135kw en vervolgens bleef hij weer op 24kw steken.
Op een andere lader gezet, ik was toen ook nog maar de enige, en deze ook naar 137kw en na zo’n 6 min weer naar 24kw en dat bleef ook zo’n 15 min zo en toen maar gestopt.
Er kwamen net 2 mensen van Fastned aanlopen die het natuurlijk over de ombouw naar CSS voor de S en Xen hadden en mijn ervaringen.
Het verhaal wat ik vertelde klonk ze helaas bekend in de horen en naar hun idee werkt hun lader goed en hebben ze contact gezocht met Tesla om het op te lossen maar zit daar nog geen schot in. Ook maar even met Tesla support gebeld aangezien de doelstelling van de ombouw is om snel te kunnen laden bij andere partijen. Uiteindelijk belde de monteur van mobile mij terug die een paar uur daarvoor de ombouw had gedaan. Hij ging met zijn collega’s overleggen.
Info over de laadsessie hebben ze bekeken en ze gaan met Fastned in overleg om te kijken hoe eea op te lossen is en ze begrijpen natuurlijk prima dat laden juist bij andere partijen goed en snel moet werken.
Ben benieuwd.
Overigens werkt de CCS bij een SUC ongeveer gelijk als via de type 2 stekker aldaar maarja daar heb je de ombouw natuurlijk niet voor gekocht.
Ik neem aan dat ik niet de enige ben met dergelijke ervaringen?