Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er past niet meer dan 75kWh in mijn accu, ik hoop dat ze ook minder dan die 90 of 350kWh kunnen laden. Je kan wel snel laden bij ionity tot ongeveer 200kW. kW is de snelheid, kWh is de hoeveelheid.

Ik gebruik abetterrouteplanner.com voor het vinden van routes en laadpalen.

Ik weet niet wat je wil zeggen. Je geeft al aan dat kW de snelheid is en kWh de hoeveelheid, maar in je bericht lijk je ze volledig door elkaar te halen.

Uiteraard kun je met een 350 kW paal je auto met 75 kWh inhoud opladen. De '350 kW' geeft alleen het maximale vermogen aan, heeft niets te maken met hoeveel lading je in de auto kunt duwen.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Kan het dan zijn dat erbij andere Fastned stations 175 kW laders van een ander merk staan? Want er zijn ook voorbeelden van waar het laden wel goed gaat uiteraard.

Bij alle Fastned stations staan 175 kW laders van ABB die op dezelfde software draaien. We weten wel dat er bij het laden op 500A nog wat zaken mogelijk niet optimaal functioneren zoals bij hoge buitentemperaturen. Dat is bij ons nog niet aan de orde, maar kan elders het geval zijn. We gaan er in ieder nog even verder kijken samen met ABB of we iets kunnen vinden specifiek voor de Tesla's.
 
Het bericht waar ik op antwoord geeft aan dat je alleen 350kWh kan laden bij Ionity, zoveel past er niet in mijn accu. Hij bedoelt waarschijnlijk kW in plaats van kWh. Het was een poging om op ludieke wijze het verschil en ook de fout in het bericht waar ik op antwoord te benadrukken.

Excuses als het niet gelukt is.
Neeeeeee.....niet uitleggen :(
 
Last edited:
Update met een MS P85 2013 155.500km 2019.24.4.

SOC: 17%
Tbuiten: 22C
Tbatterij: 35km snelweg voorafgaand

FastNed 350kW
Na de start met 139kW liep het direct terug tot 78kW.
Vervolgens geleidelijk aflopend: 68kW (32% SOC).
Gestopt bij 41% SOC met 64kW, want hier had ik geen zin meer in.

Nog steeds blij met de extralaadplaatsmogelijkheden.
En CCS is 50% sneller dan CHAdeMO met DEZE auto.
Al met al qua snelheid een beetje vooruitgang maar toch met name een erge tegenvaller.

Dat brengt me op de vraag: hoe kan dit?
Krijg steeds meer het vermoeden dat dit te maken heeft met een ander draadje namelijk over de verlaagde laadsnelheid bij de 85kWh.
Zal proberen dit te herhalen bij een SuC ipv een FastNed 350kW.

17.jpg 32.jpg 41.jpg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Bij alle Fastned stations staan 175 kW laders van ABB die op dezelfde software draaien. We weten wel dat er bij het laden op 500A nog wat zaken mogelijk niet optimaal functioneren zoals bij hoge buitentemperaturen. Dat is bij ons nog niet aan de orde, maar kan elders het geval zijn. We gaan er in ieder nog even verder kijken samen met ABB of we iets kunnen vinden specifiek voor de Tesla's.
Het zou inderdaad fijn zijn als dit voor de Tesla klanten van Fastned opgelost wordt.
Het speelt dus in elk geval bij meerder met een CCS aanpassing.
Als je niet betrouwbaar gebruik kan maken van de Fastned aansluitingen >50Kw dus zeg de 175kw aansluitingen als alternatief van de Tesla SUC heeft een bezoek aan deze laadstations gewoon geen zin.
 
Update met een MS P85 2013 155.500km 2019.24.4.

SOC: 17%
Tbuiten: 22C
Tbatterij: 35km snelweg voorafgaand

FastNed 350kW
Na de start met 139kW liep het direct terug tot 78kW.
Vervolgens geleidelijk aflopend: 68kW (32% SOC).
Gestopt bij 41% SOC met 64kW, want hier had ik geen zin meer in.

Nog steeds blij met de extralaadplaatsmogelijkheden.
En CCS is 50% sneller dan CHAdeMO met DEZE auto.
Al met al qua snelheid een beetje vooruitgang maar toch met name een erge tegenvaller.

Dat brengt me op de vraag: hoe kan dit?
Krijg steeds meer het vermoeden dat dit te maken heeft met een ander draadje namelijk over de verlaagde laadsnelheid bij de 85kWh.
Zal proberen dit te herhalen bij een SuC ipv een FastNed 350kW.

View attachment 438411 View attachment 438412 View attachment 438413

Dit zijn exact mijn bevindingen en laadcurves sinds de beperking van Tesla....... your also infected.....
 
Net voor vakantie CCS adapter geïnstalleerd door mobiele team (erg prettig zo). In Duitsland in Friedrichshafen geprobeerd te laden met CCS adapter aan combilader van Allego. Met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Controleer energiebron als foutmelding. Type 2 stekker werkte zonder problemen. D’r moet nog wel wat gebeuren kennelijk voordat het probleemloos werkt.
 
Tot op heden heb ik bij Fastned altijd probleemloos kunnen laden. Zowel aan de 175kW als de 50kW laders. Heb er nu iets van 5 sessies geladen.

Ik ga uiteraard het liefste langs de 175kW laders, maar opzich kan 50kW ook wel.

Adapters zijn en blijven sub-optimaal. Model S/X moeten gewoon een native CCS poort gaan krijgen zoals Model 3 deze heeft.

Deze problemen lijken allemaal software problemen te zijn. Het kan aan Tesla liggen of aan de lader, je weet het nooit 100% zeker.

Ik heb echter niet het gevoel dat Tesla écht hun best doet de CCS perikelen aan te pakken, maar dat is puur een gevoel welke ik niet kan onderbouwen.
 
  • Like
Reactions: pvh
Had het weekend een Raven S te leen om te proberen, maar er zat géén CCS adapter plug bij. Ik had hier al gelezen dat de CCS adapter een soort van "gepaired" moet worden met de auto en dus alleen op de auto waar mee hij is gepaired zal werken maar uiteraard wel geprobeerd aan onze eigen DC lader.. Hij begon te laden om na 10 seconden te toppen met de melding op de Tesla, Laden niet mogelijk. 2de poging resulteerde in een error op de DC lader met de melding om contact op te nemen met de service desk. Reset van de lader zorge gelukkig weer voor een functionerende lader..
 
Ik mag volgende week in Duiven langs om mijn CCS connector op te halen voor mijn Model S (Raven). Hij zat er niet bij met de levering. Zou wel moeten bij Model S/X gebouwd na 1 mei.

Ik ben benieuwd of dat in 1 keer gaat werken
Ze kunnen het daar wel iig. Die van mij is 1 aug gedaan en werkt prima hier in Dld. Nog niet op hoog vermogen kunnen testen overigens.
 
  • Like
Reactions: BertS
Tot op heden heb ik bij Fastned altijd probleemloos kunnen laden. Zowel aan de 175kW als de 50kW laders. ...

Dank voor de update. Dat is met je 100kWh?

Zelf nu een aantal keer met een 85kWh via Maingau bij een FastNed 350kW geladen. Ging ook altijd probleemloos, ware het niet dat er nu een ander probleem zichtbaar is: het knijpen van de laadsnelheid bij een 85kWh.

Bij de 175/350kW haalt mijn Tesla (P85 2013 155.000 2019.20.4) ~ 55 - 65kW.
Bij de 50kW zowel met CHAdeMO- als CCS-adapter is dat ~ 43kW.

De CCS-adapter zorgt dus voor een uitbreiding van het aantal laadlocaties maar o horror 'dankzij' het Tesla-issue nauwelijks voor snelheidstoename (43 => 65kW). Ook de SuC's (type 2 en CCS) sucken nu met deze snelheidsbeperking. Maar goed, ander onderwerp.

VRAAG:
Met zo'n 350kW bijvoorbeeld van FastNed heb je met de CCS-stekker + adapter behoorlijk wat gewicht hangen aan je laadpoort. Vindt het nogal wrikken. Als dat op de wat langere termijn maar goed gaat. Hebben jullie dat niet?
 
Dank voor de update. Dat is met je 100kWh?
Met de S100D. De S85 rijden we eigenlijk nooit meer langs SuperChargers of andere snelladers.

Met zo'n 350kW bijvoorbeeld van FastNed heb je met de CCS-stekker + adapter behoorlijk wat gewicht hangen aan je laadpoort. Vindt het nogal wrikken. Als dat op de wat langere termijn maar goed gaat. Hebben jullie dat niet?
[/QUOTE]
Dat vroeg ik mij ook al af! De laadpoort kan de SuperCharger kabel ook hebben, dus ik denk dat het wel goed zit.