Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
9A720721-71FE-4DF1-9DD0-12A44D43C656.jpeg
Zojuist de CSS upgrade laten uitvoeren door mobile service. In 25 minuten was de klus geklaard en stond de software-update te downloaden. Adapter werd netjes vooraf afgegeven, kosten 299,00 incl. BTW.
Het op de foto rood omlijnde witte kastje en kabel was alles wat onder de achterbank werd geïnstalleerd.
 
Ik heb een tijd geleden nu ook de CCS upgrade gedaan en ik heb dat al goed kunnen gebruiken. Echter worstel ik nog een beetje met opbergen van de stekker. Nu ligt het achterin de bak in het doosje maar elke keer die bak open om de stekker eruit te halen is me wat. Heeft iemand een betere opberg plek in de auto om de stekker op te bergen. #jammer dat er geen opslag in de portieren zit.
 
Ik heb een tijd geleden nu ook de CCS upgrade gedaan en ik heb dat al goed kunnen gebruiken. Echter worstel ik nog een beetje met opbergen van de stekker. Nu ligt het achterin de bak in het doosje maar elke keer die bak open om de stekker eruit te halen is me wat. Heeft iemand een betere opberg plek in de auto om de stekker op te bergen. #jammer dat er geen opslag in de portieren zit.
bij mij ligt het in de frunk, zonder doosje ;)
Wel een gedoe om de frunk te openen....:rolleyes:
 
Ik heb een tijd geleden nu ook de CCS upgrade gedaan en ik heb dat al goed kunnen gebruiken. Echter worstel ik nog een beetje met opbergen van de stekker. Nu ligt het achterin de bak in het doosje maar elke keer die bak open om de stekker eruit te halen is me wat. Heeft iemand een betere opberg plek in de auto om de stekker op te bergen. #jammer dat er geen opslag in de portieren zit.
Ik gooi mijn laad-accessoires in de frunk. Daar zit dan ook de mobile charger, wat verlengkabel etc.

Een Duitser heeft een houder in 3d geprint voor de adapter:



1617695448787.png
 
Ik heb een tijd geleden nu ook de CCS upgrade gedaan en ik heb dat al goed kunnen gebruiken. Echter worstel ik nog een beetje met opbergen van de stekker. Nu ligt het achterin de bak in het doosje maar elke keer die bak open om de stekker eruit te halen is me wat. Heeft iemand een betere opberg plek in de auto om de stekker op te bergen. #jammer dat er geen opslag in de portieren zit.
Ligt gewoon in het dashboardkastje.
Meest voor de hand liggende plek in de Model S. :)
 
Ik gooi mijn laad-accessoires in de frunk. Daar zit dan ook de mobile charger, wat verlengkabel etc.

Een Duitser heeft een houder in 3d geprint voor de adapter:



View attachment 651284
Ow nice deze ga ik dit weekend even uitprinten
 
Ik heb kort geleden de CCS upgrade laten doen (MS-2018).
Nu (blijkt) het dat de auto niet meer op een van onze laders wil laden. Die tweede lader gebruiken we voor de Fiat500e en daarin zit de (redelijk veel gebruikte) Phoenix EVSE module. Hij komt niet in status 'ready'. Bij de Fiat500e werkt ie prima.
Nu kan dit een exemplarisch probleem zijn. Iemand anders problemen gehad met Type-2 laden na de upgrade ?

(P.S. Ik ben na verhuizing nog bezig de Tesla lader met de SmartEVSE v1 weer in gebruik te gaan nemen, nog niet daarmee gestest).
 
Ik heb kort geleden de CCS upgrade laten doen (MS-2018).
Nu (blijkt) het dat de auto niet meer op een van onze laders wil laden. Die tweede lader gebruiken we voor de Fiat500e en daarin zit de (redelijk veel gebruikte) Phoenix EVSE module. Hij komt niet in status 'ready'. Bij de Fiat500e werkt ie prima.
Nu kan dit een exemplarisch probleem zijn. Iemand anders problemen gehad met Type-2 laden na de upgrade ?

(P.S. Ik ben na verhuizing nog bezig de Tesla lader met de SmartEVSE v1 weer in gebruik te gaan nemen, nog niet daarmee gestest).

Mijn Model S laadt na de CCS-upgrade probleemloos aan de Tesla Wallcharger. Verder geen aanvullende zaken in gebruik, m.u.v. Jedlix.
 
Mijn Model S laadt na de CCS-upgrade probleemloos aan de Tesla Wallcharger. Verder geen aanvullende zaken in gebruik, m.u.v. Jedlix.
Ik verdenk specifiek de / mijn universele Phoenix EVSE module, die wordt in veel commerciele laders gebruikt, maar niet in de Tesla waalchargers. Dat is geheel eigen Tesla design. Wellicht vertoont mijn specifieke module kuren, maar zou pikant zijn als het een algemeen issue is.

Dit weekend kan ik eindelijk mijn SmartEVSE lader weer in gebruik nemen :)