Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, dat doe je goed 900 km in 9 uur! Welke snelheid hou je dan aan? < 150 neem ik aan anders doet AP het niet :), en zonder dakkoffer?
T duurde bij mij toch iets langer… 1200km in 15u.

6C67F2BC-245E-4B42-8EA0-F0FB3821C0D8.jpeg
 
Inruilen voor een model 3 ;)
Laadt sneller en verbruikt minder…
En heb je zelf wel eens in een X gereden en ervaren ?

Je hebt dan dus wel 2x een model 3 nodig wil je als mens nog mens voelen na een rit (achterbankje vs stoel). En Ohja, neem even bagage mee ...

Model 3, handig voor partij die niet veel eisen hebben en happy zijn bij klein, ja dan model 3. Anders; never gonna happen
 
En heb je zelf wel eens in een X gereden en ervaren ?

Je hebt dan dus wel 2x een model 3 nodig wil je als mens nog mens voelen na een rit (achterbankje vs stoel). En Ohja, neem even bagage mee ...

Model 3, handig voor partij die niet veel eisen hebben en happy zijn bij klein, ja dan model 3. Anders; never gonna happen
Dan ga je er even snel aan voorbij dat een X bijna twee keer zoveel kost als een M3, dan mag je ook wat meer ruimte verwachten voor dat geld.
 
En heb je zelf wel eens in een X gereden en ervaren ?

Je hebt dan dus wel 2x een model 3 nodig wil je als mens nog mens voelen na een rit (achterbankje vs stoel). En Ohja, neem even bagage mee ...

Model 3, handig voor partij die niet veel eisen hebben en happy zijn bij klein, ja dan model 3. Anders; never gonna happen
Heb jij wel eens een vakantiereis gemaakt met een Model 3?
 
Zover leeg rijden kost toch meer tijd met laden?
Correct zeker bij een X. Toch is het overal lekker rustig onderweg naar de sneeuw. 1 x SuC gedaan rest enBW
Model 3, handig voor partij die niet veel eisen hebben en happy zijn bij klein, ja dan model 3. Anders; never gonna happen
Idd beter niet veel eisen hebben dan een over het paard getilde hork zijn die denkt dat hij meer is dan andere vanwege zijn model X.
 
Vanochtend vertrokken met de 3 sr+ van Amsterdam naar Bardonecchia. Eerste laadstop Wavre met 55 min om bij Metz te geraken en dan nog 4x 30-45 min laden naar de eindbestemming. Dat lijken mij prima SuC locaties maar 5x 20 min laden na Wavre is volgens abrp ruim een half uur sneller via Arlon. Wat raden jullie aan voor deze reis door Belgie, Luxemburg en Frankrijk?

Andere jaren rijden wij via Duitsland en ben dan niet goed bekend met de SuCs op deze route.
En met een oog op de energiegrafiek bij het laden is de ervaring dat 5 min korter laden ook volstaat bij de Tesla routeplanner

58332612-8998-407B-94C8-3B685C798B58.jpeg


0CD78BF9-9763-46B9-868C-CF3194C51479.png
 
Last edited:
Vanochtend vertrokken met de 3 sr+ van Amsterdam naar Bardonecchia. Eerste laadstop Wavre met 55 min om bij Metz te geraken en dan nog 4x 30-45 min laden naar de eindbestemming. Dat lijken mij prima SuC locaties maar 5x 20 min laden na Wavre is volgens abrp ruim een half uur sneller via Arlon. Wat raden jullie aan voor deze reis door Belgie, Luxemburg en Frankrijk?

Andere jaren rijden wij via Duitsland en ben dan niet goed bekend met de SuCs op deze route.
En met een oog op de energiegrafiek bij het laden is de ervaring dat 5 min korter laden ook volstaat bij de Tesla routeplanner

View attachment 891022

View attachment 891023
Als je al in Waver bent lijkt de route langs Luxemburg inderdaad het interessantst. Je bent eigenlijk al te ver in die richting om nog een andere route te nemen.
Is volgens mij ook goedkoper aan payage. En vanaf de grens met Frankrijk is er een snelheidsbeperking van 110km/u. Dat helpt in het verbruik.
Metz is een leuke plaats, wegens het winkelcentrum, maar niet op een zondag. Raar dat hij eerst nog eens Aarlen voorstelt. Ik geraakte met mijn MS van thuis (halfweg tussen Gent en Brussel) tot Metz.
 
Afgelopen zondag zijn we op wintersport gegaan naar Kaprun met een MS 75D uit 2017 (inmiddels 170k km’s op de teller). We waren met 5 personen, kofferbak vol en erg grote dakkoffer met ski’s, schoenen en andere spullen. Om het verbruik te temperen een kruissnelheid aangehouden van 100 km/h. 14u gereden over 980 km.
Geladen met snelheden tot 130Kw. Verbruik lag rond de 250-260 Wh/km. Al met al viel het ons niet tegen.
Temperatuur lag overigens rond 10-13 graden.
 
Last edited:
Om het verbruik te temperen een kruissnelheid aangehouden van 100 km/h.
Je weet toch dat je door zuiniger te rijden geen tijd wint. Met sneller rijden riskeer je iets meer te moeten laden, maar dat weegt niet op tegen de tijd die je wint door de snelheid.

Met een MS van 2017 moet je het voor de kostprijs ook niet laten, want je laadt gratis vermoed ik.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Je hebt dan dus wel 2x een model 3 nodig wil je als mens nog mens voelen na een rit (achterbankje vs stoel). En Ohja, neem even bagage mee ...

Model 3, handig voor partij die niet veel eisen hebben en happy zijn bij klein, ja dan model 3. Anders; never gonna happen
Wat dacht je van: ik wil geen grote onhandige lompe bak....... dan koop ik wel een cybertruck. Nog nooit lang groot gereden (wel zat getest). Ik vindt kleiner/compact rijtechnisch gewoon beter. Model X...... never gonna happen.
 
  • Like
Reactions: JanG007