Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Op wintersport met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zat net op ABRP te kijken naar SuC’s op de route Lyon - trois vallee. Ik kom op dat traject niet meer dan in totaal 16 stalls tegen. Dat levert met een gemiddelde laadtijd van 20min een max capaciteit van 48 auto’s per uur op.
Is dat niet wat krapjes als daar de vrijdag en zaterdag voor carnaval iedereen moet gaan laden om op de berg te komen?

Komt inderdaad goed. Tesla weet goed hoe druk SuC zijn en waar er uitbreiding moet komen.
Dit stond in Barberas SuC vorige vrijdag.

E5A4EE65-3F83-4AE5-93EE-84C8AD14802A.jpeg
 
Dagelijks.

Overigens las ik dat meerderen er last van hebben.

Ik ga deze weken wat proberen te tweaken om te zien of dat scheelt. :)

Ik heb er ook last van bij de temperaturen van de laatste tijd.
5% per 24uur gebeurt.
Ik kan niet dagen achter elkaar testen omdat ik ook de auto weer nodig heb maar ik verwacht wel dat het de eerste dag het hardste daalt en daarna stabiliseert.
Ik gebruik geen extra apps of sentry en ik laat de auto ook helemaal met rust dus ik doe geen deuren of klep open tussentijds.
 
Ik heb er ook last van bij de temperaturen van de laatste tijd.
5% per 24uur gebeurt.
Ik kan niet dagen achter elkaar testen omdat ik ook de auto weer nodig heb maar ik verwacht wel dat het de eerste dag het hardste daalt en daarna stabiliseert.
Ik gebruik geen extra apps of sentry en ik laat de auto ook helemaal met rust dus ik doe geen deuren of klep open tussentijds.

Ik was de eerste kerstweek met wintersport en verloor maar een paar km per nacht met een model S100D
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Waarschijnlijk verlies je niet zoveel als je denkt. Ik zal het proberen uit te leggen (ben ik niet zo goed in):

De Tesla app reporteerd het "usable battery level". De eerste paar procent die je "verliest" komt doordat de accu afkoeld, hierdoor kan je het idee hebben dat de accu leeg loopt. Echter, de "usable_battery_level" loopt gewoon naar beneden terwijl "battery_level" gelijk blijft.

Pas als het verschil tussen "battery_level" en "usable_battery_level > 4% is krijg je pas een blauw balkje met sneeuwvlokje te zien. Hierdoor kan het dus zijn dat het scherm/app aangeeft dat je maar 60% beschikbaar hebt, terwijl als de accu nou warm zou zijn het 64% is. Tijdens het rijden zal je deze 4% weer terug krijgen, en zal battery_level en usable_battery_level weer gelijk worden.
 
Last edited:
Goedemiddag,

Misschien iemand kan voor mij sneeuwkettingen lenen voor de maand januari ??
M3
235/40 R19

Heel duur dingetje om te kopen, terwijl ik dat maar eens in de 3 jaar nodig heb. Om eerlijk te zijn, mijn plan is die sneeuwkettingen niet om aan te zetten (ik heb al hele goede winterbanden), maar gewoon achterin te hebben voor het geval de Franse politie me tegenhoudt.

je zou mij gezin blij maken :)
Noord-Holland / Randstad

- Andrius
 
Monte Ceneri. Wachtrij. Wat een giller

Is dit jouw heenweg? Hoe was de drukte verder?

Ik ga op vrijdagochtend 21-2 met gezin in mijn M3 LR DM via de A61/A8 op wintersport (Hinterglemm). Ben erg benieuwd. Als het nu al druk is.... Gelukkig pak ik met name Ionity's (Brohltal, Bruchsal, Gruibingen en Holzkirchen), maar daar komen de andere M3 eigenaren vast ook wel langs :)
 
[
Is dit jouw heenweg? Hoe was de drukte verder?

Ik ga op vrijdagochtend 21-2 met gezin in mijn M3 LR DM via de A61/A8 op wintersport (Hinterglemm). Ben erg benieuwd. Als het nu al druk is.... Gelukkig pak ik met name Ionity's (Brohltal, Bruchsal, Gruibingen en Holzkirchen), maar daar komen de andere M3 eigenaren vast ook wel langs :)
is een route die bijna iedereen pakt. Zou eerder een route nemen die iets langer is maar niet wordt aangegeven in de Tesla routeplanners. Paar keer gedaan en werkt prima. Die zaterdag wordt zeker druk dan zijn alle regio’s op pad.
 
  • Informative
Reactions: michelh
Waarschijnlijk verlies je niet zoveel als je denkt. Ik zal het proberen uit te leggen (ben ik niet zo goed in):

De Tesla app reporteerd het "usable battery level". De eerste paar procent die je "verliest" komt doordat de accu afkoeld, hierdoor kan je het idee hebben dat de accu leeg loopt. Echter, de "usable_battery_level" loopt gewoon naar beneden terwijl "battery_level" gelijk blijft.

Pas als het verschil tussen "battery_level" en "usable_battery_level > 4% is krijg je pas een blauw balkje met sneeuwvlokje te zien. Hierdoor kan het dus zijn dat het scherm/app aangeeft dat je maar 60% beschikbaar hebt, terwijl als de accu nou warm zou zijn het 64% is. Tijdens het rijden zal je deze 4% weer terug krijgen, en zal battery_level en usable_battery_level weer gelijk worden.

Het was dag na dag na dag. Dus dit verklaart niet wat ik heb ervaren.
 
Goedemiddag,

Misschien iemand kan voor mij sneeuwkettingen lenen voor de maand januari ??
M3
235/40 R19

Heel duur dingetje om te kopen, terwijl ik dat maar eens in de 3 jaar nodig heb. Om eerlijk te zijn, mijn plan is die sneeuwkettingen niet om aan te zetten (ik heb al hele goede winterbanden), maar gewoon achterin te hebben voor het geval de Franse politie me tegenhoudt.

je zou mij gezin blij maken :)
Noord-Holland / Randstad

- Andrius

Sneeuwkettingen duur? Ik was 9 tientjes kwijt uit mijn hoofd. Verwacht ook niet dat ik ze nodig heb, maar afgezet tegen wat een wintersportvakantie kost is het niets en niet bij je hebben kan een wintersportvakantie compleet vergallen.
 
  • Like
Reactions: JRY.
Is dit jouw heenweg? Hoe was de drukte verder?

Ik ga op vrijdagochtend 21-2 met gezin in mijn M3 LR DM via de A61/A8 op wintersport (Hinterglemm). Ben erg benieuwd. Als het nu al druk is.... Gelukkig pak ik met name Ionity's (Brohltal, Bruchsal, Gruibingen en Holzkirchen), maar daar komen de andere M3 eigenaren vast ook wel langs :)
Ja. Op de terugweg wel. Melide op de heenweg. Mss toch eens gaan veranderen.