You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zomer- of winterbanden?
Maakt niet uit, gewoon slechte tractiecontrole en zo'n ICE smelt zichzelf steeds dieper in de sneeuw.zomer- of winterbanden?
Vrijdag was er nog geen sneeuwvlokje te zien, prima weer voor zomerbanden.
Het is onverantwoord van zijn werkgever. Voor een paar euro extra per maand op het leasecontract heb je wel netjes winterbanden.
Als het goed is heeft hij daar gewoon zeggenschap over... als je wat nieuws mag bestellen krijg je een linkje naar een 'configurator' en daar staan allerlei vinkjes voor vervangend vervoer, winterbanden, pechhulp, ruilauto en dat soort zaken. Als hij die vinkjes niet gezet heeft, heeft zn baas dat voor m gedaan.
Nee, en verbaast me niks.@wooter Was jij dit?
Zondag iets vergelijkbaars gezien in Nederland met een Mercedes.
Maakt niet uit, gewoon slechte tractiecontrole en zo'n ICE smelt zichzelf steeds dieper in de sneeuw.
BMW en Mercedes, achterwielaandrijving. Onvoldoende gewicht op de aangedreven wielen.
Soms volstaat het om met 3 mensen op het kofferdeksel te gaan zitten om los te geraken.
Mooi dat systeem om jezelf in te graven. Je kunt perfect de wielen beurtelings laten draaien. In München hebben ze blijkbaar niet zoveel met samenwerking.He ik heb ook een filmpje gevonden
Gister met de M3P op pad geweest, die heeft wel last van de sneeuw maar de automatische correcties werken prima. Besneeuwde stoep oprijden is een uitdaging, voorwielen lukt nog, achterwielen glijden er weer af. Natuurlijk met zomerbanden conform topic. Wel leuk rijden zo.
Vandaar dat reeds in post #182 genoemde onderzoek van leaseleasemaatschappij Alphabet uit 2015.Ook met winterbanden is de remweg LAAAAANG als er vastgereden sneeuw ligt.
Ik heb winterbanden maar ik blijf zeggen dat gezond verstand veel belangrijker is dan winterbanden. 't Is alleen jammer dat het lijkt of dat ergens verloren is gegaan.
Er zijn ok meer schades gereden met auto's voorzien van een motor dan met trapauto's. Dit lijkt wel een RIVM onderzoek...Vandaar dat reeds in post #182 genoemde onderzoek van leaseleasemaatschappij Alphabet uit 2015.
Natuurlijk zijn er weersomstandigheden waarbij winterbanden vereist zijn (als je de weg opgaat).
Los daarvan ben ik benieuwd in hoeverre het menselijk gedrag dat voordeel weer teniet doet... Kan mij voorstellen dat autobezitters met zomerbanden de auto bij slechte weersomstandigheden (meestal) laten staan of uiterst voorzichtig rijden, terwijl autobezitters met winterbanden de auto dan wel gebruiken omdat juist dan de bandenwissel nut heeft. Daarbij rijden ze wellicht ook minder voorzichtig.
Dit zouden toch veel meer leasemaatschappijen kunnen analyseren ?
(..) waarbij de escapades van 20.000 leaseauto's zijn geanalyseerd. De conclusie is dat er tijdens een milde winter, zoals die van de afgelopen maanden, meer schade wordt gereden door auto's die zijn voorzien van winterbanden dan auto's die 'gewoon' zijn blijven doorrijden op zomerbanden.
'Meer schade met winterbanden'
De kou lijkt wel verdwenen, is het een wielen wissel momentje?